Samyang 8mm fisheye Nikoniin

kalansilmäkalansilmä

Terve!

Hullujenpäivien orjana aloin selaamaan tarjouksia ja kohdalle osui Samyang 8mm fisheye-objektiivi. Mainostekstissä sanotaan objektiivin olevan Canonille, joten haluan tarkistaa jos joku sattuu tietämään että onko aivan varmaa että kyseistä fisheyea ei voi liittää Nikon D90-runkoon?
Googlesta päädyin sivuille joiden kirjoittaja on käyttänyt objektiivia Nikonilla. Eli onko täysin sama objektiivi olemassa eri kameramerkkeihin ja tämä tarjous "nikonisteille" turha?
Kiitos jo etukäteen :)

4

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ent. nikotinisti

Canonin ja Nikonin rungoissa on erilainen objektiivin kiinnitys. Pelkkää optiikkaa tuottavat valmistajat (Samyang, Tamron, Tokina, Sigma jne.) tekevät objektiivejaan kumpaankin merkkiin sopivina erikseen. Canon-kiinnitykseen tarkoitettu Samyang-obiska ei käy Nikoniin ja päinvastoin.

Jos mielipide sallitaan, niin kalansilmäobjektiivilla otettuja kuvia en jaksaisi katsella enemmälti. En viitsisi ostaa moista obiskaa pölyyntymään käytön puutteessa – ammattilaiset saavat puolestani ottaa ne muutamat harvat kuriositeettikuvat. Itselläni tekee mieli ainoastaan suoraviivaista (engl. rectilinear) ultralaajakulmaa (jossa tuota tynnyrivääristymää ei siis ole ylettömästi).

• Kokemus-K

Minusta tuo hullujen päivien tarjoushinta ei ollut mitenkään erityisen halpa. Löydät sen varmaan Nikon-kiinnitteisenä muualta kun vähän etsiskelet jos kalansilmä kiinnostaa. Muistaakseni olen nähnyt sen lähelle samaa hintaa jopa kamerakaupan ikkunassa joten netistä varmaan löytyy yhtä hyvä tarjous.

• kalansilmäkalansilmä

kiitos hurjan paljon vastauksista, homma selvänä :)

• aaagggreww

itse asiassa minulla on tuo kyseinen objektiivi ja se sopii nikon d3000 runkooni :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3310
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2919
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe