Terve!
Hullujenpäivien orjana aloin selaamaan tarjouksia ja kohdalle osui Samyang 8mm fisheye-objektiivi. Mainostekstissä sanotaan objektiivin olevan Canonille, joten haluan tarkistaa jos joku sattuu tietämään että onko aivan varmaa että kyseistä fisheyea ei voi liittää Nikon D90-runkoon?
Googlesta päädyin sivuille joiden kirjoittaja on käyttänyt objektiivia Nikonilla. Eli onko täysin sama objektiivi olemassa eri kameramerkkeihin ja tämä tarjous "nikonisteille" turha?
Kiitos jo etukäteen :)
Samyang 8mm fisheye Nikoniin
4
256
Vastaukset
- Ent. nikotinisti
Canonin ja Nikonin rungoissa on erilainen objektiivin kiinnitys. Pelkkää optiikkaa tuottavat valmistajat (Samyang, Tamron, Tokina, Sigma jne.) tekevät objektiivejaan kumpaankin merkkiin sopivina erikseen. Canon-kiinnitykseen tarkoitettu Samyang-obiska ei käy Nikoniin ja päinvastoin.
Jos mielipide sallitaan, niin kalansilmäobjektiivilla otettuja kuvia en jaksaisi katsella enemmälti. En viitsisi ostaa moista obiskaa pölyyntymään käytön puutteessa – ammattilaiset saavat puolestani ottaa ne muutamat harvat kuriositeettikuvat. Itselläni tekee mieli ainoastaan suoraviivaista (engl. rectilinear) ultralaajakulmaa (jossa tuota tynnyrivääristymää ei siis ole ylettömästi). - Kokemus-K
Minusta tuo hullujen päivien tarjoushinta ei ollut mitenkään erityisen halpa. Löydät sen varmaan Nikon-kiinnitteisenä muualta kun vähän etsiskelet jos kalansilmä kiinnostaa. Muistaakseni olen nähnyt sen lähelle samaa hintaa jopa kamerakaupan ikkunassa joten netistä varmaan löytyy yhtä hyvä tarjous.
- kalansilmäkalansilmä
kiitos hurjan paljon vastauksista, homma selvänä :)
- aaagggreww
itse asiassa minulla on tuo kyseinen objektiivi ja se sopii nikon d3000 runkooni :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323928
- 453310
- 402919
- 172696
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010