Merikanto

Vallinkorva

Minulla on ollut Tapsan Merkikannon lauluja levytys ja olen pitänyt sitä hyvänä levytyksenä.
Nyt ostin hetken mielijohteesta tälläisen levyn:
Oskar Merikanto : The most beautiful songs (CD)
Finlandia Records ( Ralf Gothoni Jorma Hynninen )
32 Oskar Merikannon laulua. Levytykset vuosilta 75 ja 84
Tämä vuonna 75 levytetty osuus on julkaistu LP levynä ja olen luullut ettei cdnä niitä saa.

Levy on uskomattoman hyvä. Hynninen laulaa kauniisti, komeasti ja hyvin sävykkäästi. Laulu kuulostaa luonnolliselta, eikä siinä ole mitään ylimääräisiä itsensä korostavia maneereita. Levy on mielestäni paljon parempi kuin Tapsan Merikantolevy.
Iskelmään ja helpompiin lauluihin Tapsan ääni sopii mielestäni paremmin. Jorma Hynnisen ääni on liian "hienostunut" kevyeen musiikkin. Hänen tekemäänsä tangolevyä en ole kylläkään vielä kuullut mutta sitä on kehuttu.
Kuinka moni teistä on kuullut Hynnisen laulamana Merikannon lauluja ja mitä mieltä olette niistä Tapsan laulamiin esityksiin verrattuna?

13

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mätkyt

Hynninen joikuu yhteiskunnan tuella,Tapani omillaan.

• Pianisssimo

Joitakin vuosia sitten löysin onnen kantamoisena yhdestä kaupasta Tapani Kansan
      vuonna 1988 levyttämän Oskari Merikannon kauneimmat laulut.

Minulle ne on todella kauniita juuri Tapani Kansan laulamana.
      Kottarainen, Reppurin laulu, Soi vienosti murheeni soitto jne...
      En vaihtaisi jonkun muun laulamiin.

• Outo lintunen

On tämä kyllä outo palsta. Kun joku yrittää asiallista keskustelua kuten tässäkin, ei mitään synny.

• mätkyt

Kyllä syntyy ,kun lopetatte yhteiskunnan piikkiin hoilaavan Hynnisen paapomisen.

• 50 000/v veroja

Jorma Hynninen on 71-vuotias. Vieläkö hän vaan hoilaa yhteiskunnan piikkiin? Luulen että on maksanut enemmän veroja kuin sinä. Kirjoitustyylistäsi(käytät monia nimimerkkejä) olet loinen, jota yhteiskunta elättää. Tekisit jotain hyödyllistä, luuseri.

• MÄTKYT

Helppo se on veroja maksella,kun ME TODELLISET VERONMAKSAJAT MAKSAMME HÄNELLE PALKAN.Siirrellään vain toisesta taskusta toiseen.Ainahan pitää narrejakin olla.Ei tarvitse ottaa mitään riskejä kunhan ollaan vaan ja hoilataan.Onhan meillä Tapani Kansa,Reijo Taipale JA MONIA MUITA ,JOTKA OMALLA RISKILLÄÄN ELÄTTÄVÄT NÄITÄ NARREJA.PUHUMATTAKAAN MEISTÄ YRITTÄJISTÄ ,JOTKA TYÖLLISTÄMME JA RAADAMME YÖTÄ PÄIVÄÄ.

• Luiseri

Velaksihan tuo Kansa on elänyt.
      Ukko on eläkeiässä, ja 2milj.ve-
      lat. Vai ostiko avolta jotain tuolla
      rahalla?

• taiteilijaelämää

"Ei ole mulla markkoja taskussa mutta viis mä siitä välitän. Kun laulan mä vaan, niin rauhan mä saan ja huolet kaikki jäävät unholaan...."

• EtsinKyseistäLevyä

Hynninen on oopperalaulaja, äänensä on liian tekninen ja kolkko. Kansalla on kevyempi ääni, enemmän sielua. Merikanto on tarkoittanut laulunsa tavallisen kuolevaisen laulettaviksi. Kuuntelen mieluummin Kansan tulkintoja Merikannosta. Hänen Kuula-tulkintansakin päihittävät Hynnisen vastaavat.

• kansa0nParas

hyvä olen täysin samaa mieltä!

• tuijotinkansaakauan

Ja näin se on.

• HuonoLaulajaHänOn
        tuijotinkansaakauan kirjoitti:

Ja näin se on.

ja paskan marjat! hankkikaa kuulolaite jos on edes siihen varaa.

• Uppaus.Ei

Sä mulkku olet vain upannut vuodelta 2012 löydetyn viestin. Muuta sä saatanan mulkku et halunnutkaan. Sä saatanan mulkunjuuri uppasit ne aiemmatkin viestit. Meitä ei kiinnosta Hynniset, ei Kansat eikä teikäläisten mulkku-uppaukset. Koita jo mulkku saatana tajuta että tämä palsta on KUOLLUT.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      26
      4330
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3724
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2114
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1736
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1502
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1439
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      410
      1347
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1229
    9. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      411
      1187
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    Aihe