Koulutuskeskus Tavastian asuntolasta pätkä netistä:
"Asuntolaan valitaan ensisijaisesti alaikäsiä opiskelijoita, joiden päivittäinen kulkeminen kotoa oppilaitokseen ei ole mahdollista. Asuntolaan on ruuhkaa, joten kaikki hakijat eivät välttämättä tule mahtumaan asuntolaan.
Täysi-ikäisille opiskelijoille asuntolapaikkoja on vähän, joten ensisijaisesti kannattaa hakea esim. Hämeenlinnan seudun opiskelija-asuntosäätiön asuntoja. Jos kuitenkin haluat, voit jättää hakemuksen jonoon myös Tavastian opiskelijan asuntolaan."
MINÄ EN HALUA ASUNTOLAAN JA OLEN TÄYSI-IKÄINEN! Kulkisin Riihimäeltä Hämeenlinnaan. Kelan sivuilla sanotaan, että KOULUMATKATUKEA EI SAA jos on mahdollista asua maksuttomassa koulun tarjoamassa asuntolassa. Eli kysymys kuuluukin: SAAKO TAVASTIAN ASUNTOLASTA TÄYSI-IKÄINEN MAKSUTTOMAN ASUINPAIKAN?
Mielestäni ei, jos tekstiä oikein tulkitsee mutta kaipaan vahvistuksia tälle asialle!
Tarviiko Tavastian asuntolaan mennä vai saanko koulumatkatukea?
4
1288
Vastaukset
- hölkäsenpöläys90
http://www.kktavastia.fi/portal/nuoret/opiskelun_tuki/asuminen
tuolla tietoa... en saa selvää, että onko asuntolaelämä maksutonta myös minulle siis täysi-ikäiselle?
KIITOS MAHD. VASTAUKSISTA! - hämenlinnalainen
Täysi-ikäisellä on huonommat mahdollisuudet päästä Tavastian opiskelija-asuntoon eli alaikäiset ovat etusijalla. Tuossa myös sanotaan että täysi-ikäinen maksaa jonkinlaisen vuokran eli myös sun koska olet täysi-ikäinen. Voit siis toki laittaa asuntohakemuksen menemään, mutta sinun on syytä varautua, ettet saa asuntoa.
Voisin kuitenkin suositella, että laitat opiskelija-asuntohakemuksen suoraan HOPS:lle eli Hämeenlinnan opiskelija-asuntosäätiölle. Minulla on kokemusta HOPS:n asunnoista Visamäessä ja keskustassa. Ovat hyvälaatuisia asuntoja ja valmiiksi kalustettuja. Tokihan sinne voi ilmoittaa tyhennetäänkö asunto kokonaan vai osittain talon omista kalusteista. - hölkäsenpöläys90
ei, en aio muuttaa hämeenlinnaan. kiitos vastauksesta!
- Rmktavasiassa
Se selviää hakemalla asuntolaan. Mikäli paikkaa ei saa. Niin mielestäni tuen pitäisi kelalta myöntyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573745
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652621- 642498
- 552421
- 402349
- 162296