Miksi keskimmäinen sytytystulppa palaa (Elektrodit sulavat olemattomiin)) toistuvasti? Muut tulpat ovat ihan ehjiä. Kyseessä siis 5syl bensakone. Kävisikö kyseinen sylinteri laihalla?
850 / 10v vm 94 Tulppa palaa
7
238
Vastaukset
- volvo_puranen
Tuota ne tulpat on sopivat lämpöarvot jotka käyvät Volvoon .Jos se tulppa kärsii niin syynä on varmaakin se polttoainesuutin joka ei annaa tarpeeksi bemsaa sinnee männän päälle(tarkista ja korjaa).Toinen seikkaa on missä kunnossa on se sytytyssjohdot sekä se virranjakajan kansi ja pyörija että kipinä on voimakas ja ajoitus kunnossa.Bensana on 98.Elä aja ettei venttilit pala koneesta ennen kun vika korjattu
- AkuRäihä
Kiitti vahvistuksesta Puranen,ei ajeta ja suutinta epäilin itsekin koska s-johtimet,kansi pyörijä uusittu. Jos vika (Roska / kuluma ) suuttimessa,niin paree laitaa kaikki suuttimet kerralla uusiksi luulen,lienevät alkuperäisiä?
Imusarjan tiivistevuoto kannen 3syl / imusarja välistä ei liene syyllinen ja sen löytäneekin perinteisesti suihkimalla starttispraytä. - volvo_puranen
Kuules kyllä ne imuvuodot on syytä korjata jos sellaista on koneessa kun se liika ilma sitä seosta laihentaa jolloin se ilma/polttoaineseos on liian laihaa siihen palohommaan jolloin se palamislämpötilaa nousee vaarallisen korkeaksi.,Tuota kikka josta kerroit on sopiva siihen toteamiseen.
Muille lukijoille muistakaa käytttää polttoaineen joukossa noita suuttimien puhdistuysaineita silloin tällöin kun ne putsaa noita suuttimia ja siten tasainen polttoainesumu menee sinne sylinteriin. - AkuRäihä
Jees kiitti Puranen ilmavuotoa ei löytynyt,mutta jos sellainen olisi juuri kolmos sylinterin kohdalla,niin kait sekin riittäisi laihentamaan seosta ja tulppa palaa,venat aikanaan ?
Onko tuohon suuttimen tutkimiseen pihamaalla oikein muuta keinoa kuin silmämääräisesti katsoa suihkutuskuviota kun apumies starttaa autoa?- Halpisautoilija
Yksi keino ainakin on, en tiedä miten hyvin sopii tähän Volvonn, että kaikki suuttimet letkuineen irti, mutta jätä kiinni bensalinjaan. Suuttimet pilttipurkkiin ja sitten pitäis saada pyöritettyä systeemiä niin, että bensaa tuleen (tähän on varmaankin joku keino Volvossakin). Vähän aikaa kun tätä tehty, niin katsotaan, minkä verran bensaa missäkin purkissa on. Jos jossain vähemmän kuin muissa, niin siellä lienee vikaa.
- volvo_puranen
kuten tuossa kerrottiin se tuotto ratkaisee eli joka sylinterillee saman verran ainetta pitää tulla.Paljon autolla ajettu jos tuntuu niin noi perus suuttimet ei paljon maksa ja kone varmaakin käy paremmin ja heppoja on pellin allaa .Tämäkin juttu niin moneltaa unohtuu ja valitetaan kun kone ei ota kierroksia kunnolla.Tuossa noita mittalaitteita on dieseliin.
http://www.ppdiesel.com/index.php?nid=Etusivu&pid=6&panel=5d82269a187e4f6db69aa62d8c6ba27f
Mittalaitteita
http://www.diytools.co.uk/manuals/se/instructions/VS2046.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=uG0Jfkonq80 - AkuRäihä
Jep kiitti paljon avusta,kolmosen suutinhan se temppuilee ja sen tuotto olematon,eli suutinkauppaan:) 370000km on ajettu.
Hauskat vaput teille!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323938
- 453320
- 402919
- 172696
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010