Miten saada takaisin luottamus?

naive.

Miten saada luottamus takaisin ihmiseen(ihmisiin) jo(i)ta on pakko nähdä päivittäin töiden takia? Tulin petetyksi niiin pahasti etten tiedä miten tästä noustaan ylös enään. Että voikaan ihminen tuntea itsensä tyhmäksi. Mutta helpottavaa toisaalta se tunne kun palaset loksahtavat kohdalleen ja tajuat toisten käyttäytymiset. Muttet kuitenkaan ymmärrä sitä kaksnaasuutta ihmisiltä, joille luulit olevasi tärkeä.

5

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttua

Elämä on minuakin koulinut tässä asiassa kovalla kädellä.

Luulin että useimpiin ihmisiin voi luottaa, kunnes huomasin ettei kannata luottaa kuin itseensä.
      Itsestäni kun tiedän että teen mitä lupaan ja pyrin olemaan kaikessa rehti.Oma kultainen äitini minut sellaiseksi kasvatti, olemaan suora eikä kiero.

Mutta muiden ihmisten suhteen olen niin usein tullut huijatuksi juuri rakkaimpien taholta, että en enää edes odota heidän olevan rehellisiä minulle missään asiassa.

Muutamat ihmiset olen luotettaviksi havainnut ja heidän seurassaan onkin helpompi olla kuin epärehellisten.

• Ei luottamusta

Mun mielestä ei mitenkään? Itse kans kokenut kaksnaamaisuuden työpaikalla ja joidenkin kanssa keskustellutkin asiasta. Tuntuu vaan, että ne joiden kanssa asiasta keskustelin ns. luottamuksella eivät ole enään töissä samassa paikassa,
      kuin minä, mut ollaan aiheesta keskusteltu tämänkin jälkeen, jolloin arvostelu tällaista käyttäytymistä kohtaan korostuu vielä enemmän.

Siksi tuntuu siltä, että paras tapa saada luottamus takaisin on välttää näitä kaksnaamaisia tyyppejä ja vaihtaa tarvittaessa työpaikkaa? Luottamuksen saa parhaiten korjattua olemalla hiljaa ja kuuntelemalla toisia ja jättää toisten arvostelu pois, vaikka sille olisi aihettakin? Itse kyllä tällä arvostelulla puran harmituksen paineita pois, välillä toivoisi olevan itsekin hiljaakin asioista, maltti on valttia!

• huijattu2

Aloittajan kirjoitus on sinänsä vähän outo että jos hänen luottamuksensa tiettyihin ihmisiin on mennyt näiden ihmisten käytöksen takia, niin kyse ei saisi olla siitä miten aloittaja saa tuon luottamuksen takaisin.

Aloittaja ei nähtävästi ole toiminut mitenkään väärin paitsi jos mukaan lasketaan se että hän luotti vääriin ihmisiin jotka sitten pettivät hänet.

Mä sanoisin niin ettei kannata edes miettiä sitä miten sinä oppisit taas luottamaan näihin ihmisiin, vaan totuus on se että "mitä näiden ihmisten pitää tehdä jotta sinä voit taas luottaa heihin? Miten heidän pitää todistaa sinulle olevansa jälleen luottamuksesi arvoisia?"

Itselläni nimittäin sama tilanne. Luotin tiettyihin ihmisiin työpaikalla ja uskoin sinisilmäisesti monia asioita. Totuus on pikkuhiljaa valjennut ja olen ymmärtänyt miten kaksinaamaisten ihmisten kanssa olenkaan ollut tekemisissä ja miten minua on viety kuin pässiä narussa.

En pysty luottamaan heihin enää, eivätkä he sitä luottamusta nuoleskelulla ja mielistelyllä saa. Ainoastaan teot vaikuttavat enää tässä vaiheessa. Pahiten minut pettänyt ihminen tietää mitä hänen pitäisi tehdä jotta hän saisi takaisin luottamukseni ja lojaalisuuteni. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

• voi v**** jos tietasit

Pakko sanoo, et toi on viela pienta!!!

• Ainakaan kokonaan

ei palaudu koskaan, takaraivoon jää jälki pahasta käyttäytymisestä eikä sitä saa pestyä koskaan pois, mahdollista ettei ikinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2020
    Aihe