Olen muuttamassa Australiaan vuodeksi ja minulla on lääkitys jota syön päivittäin.
Roudaanko lääkkeitä Suomesta tarpeiteni verran, vai miten saan kyseistä lääkettä Australiasta hommattua lissää? Kela korvaa suuren osan lääkkeistäni joten inhottaisi maksaa näitä kalliita lääkkeitä ilman korvausta...
Onko joku kenellä olisi tietoutta asiasta miten kannattaisi toimia?
Läkkeet!
2
166
Vastaukset
- tri roo
Lyhyesti: saat tuoda 3 kk tarpeen lääkkeitä, silloinkin pitää olla resepti(t) ja mielellään vielä saatekirje lääkäriltä, että todella tarvitset jatkuvasti tuon lääkityksen.
(on pieni ryhmä lääkkeitä, joiden tuonti on kielletty, mutta siihen voi saada erivapauden - lääkärisi selvityksellä).
Lääkkeet on oltava alkuperäispakkuksissa, jotka on hyvä myös säilyttää koko ajan. Matkatavaroissa olevat lääkkeet pitää ilmoittaa maahantulo/lähtökaavakkeessa.
3 kk jälkeen tarvittavat lääkkkeet voit ostaa apteekista paikallisen lääkärin reseptillä tai tämä voi tilata ne sinulle, jos ko. lääkevalmiste ei ole myynnissä Ausseissa. Taas olisi hyvä olla se enkunkielinen selvitys sairaudestasi ja lääkityksen tarpeesta.
http://www.health.gov.au/internet/main/publishing.nsf/content/general-guidance-for-travellers-bringing-medicines-to-and-from-australia - ainoaainoaino
Kiitos paljon vastauksestasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748