Olemme suunnittelemassa taloa tontille, josta tein nopean luonnoksen havainnollistamaan asiaa.
http://aijaa.com/0056510135560
Ilmansuunnat aiheuttavat hiukan päänvaivaa, koska luonnollisin ja toisaalta myös suojaisin takapihan suunta aukeaisi itään. Toisaalta myös muut suunnat ovat puuston ansiosta melko suojaisia, vaikka niissä mökit onkin. Mökkien pihat eivät myöskään aukene omaa tonttia kohti.
Olisin vailla näkemyksiä talon sijoittamiseen tontille. Tieliittymä on olemassa ja tulee idästä. Tontti on tasainen aina tuohon alemman mökkinaapurin autotallille, jonka jälkeen alkaa laskemaan.
Talon paikka, huoneiden sijoittelu ja ilmansuunnat
4
879
Vastaukset
- Suunnat auki...
Liittymä siis luonnnollisesti tulee lännestä, kuten kuvastakin näkyy.
- poiwoposko
Suomi on kylmä maa joten paras oleskelupiha syntyy etelä/länsi -suuntaan. Aamuaurinko ja hellepäiviä varten itäpuolellekin voi olla hyvä varata hieman tilaa.
- Suunnat auki...
Kyllä vain.
Harja pohjois-etelä -suuntaan ja talon paikka tuonne tontin keskelle? Vaiko harja itä-länsi -suuntaan tontin pohjoisreunaan ja sisäänkäynti mahdollisesti länsipäädystä tai etelän puolelta?
Joku 120-140 m2 yhteen kerrokseen olisi suunnitelmissa ja olen aikamoisen kasan noita valmispohjia käynyt lävitse. En ainakaan itse saa tuolla tontilla kaikkia ilmansuuntia sopimaan ja siksi ulkopuoliset näkemykset on tarpeen. - Jaa,
Suunnat auki... kirjoitti:
Kyllä vain.
Harja pohjois-etelä -suuntaan ja talon paikka tuonne tontin keskelle? Vaiko harja itä-länsi -suuntaan tontin pohjoisreunaan ja sisäänkäynti mahdollisesti länsipäädystä tai etelän puolelta?
Joku 120-140 m2 yhteen kerrokseen olisi suunnitelmissa ja olen aikamoisen kasan noita valmispohjia käynyt lävitse. En ainakaan itse saa tuolla tontilla kaikkia ilmansuuntia sopimaan ja siksi ulkopuoliset näkemykset on tarpeen.mulle tulee ekax mieleen; harja itä-länsi ja sisäänkäynti pohjoisesta. Olohuuone lounais nurkkaan ja sen ymäpärille terassia, muut tilat asettunee melkein itsestään....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392020