Matkalla Egyptiin. Neuvoja?

Hade

Olen menossa Kairoon kesäkuussa ja mieltäni askarruttaa muutama kysymys.

Ensinnäkin: kuulin jostakin, että viisumin voisi anoa ihan postitse kun tulostaa viisumihakemuksen ja lähettää postissa passikuvan ja vastauskuoren kera. Onko tämä totta? Itse asun aika kaukana Helsingistä, että tämä siksi askarruttaa. Lisäksi olen matkalla 3 kuukautta tai mahdollisesti jopa pidempään, etten viitsi lentokentältä viisumia hankkia ja uusia myöhemmin.

Sitten valuutta. Voiko rahaa vaihtaa jo Suomessa? Jos ei niin onko valuutanvaihtoputiikit auki mitenkä? Olen Egyptissä kolmen aikaan yöllä.

En ole sitten rokotteistakaan ihan varma. Ajattelin kyllä ihan terveysasemalta kysyä että ovatko tietoisia, mutta ehken nyt kuitenkaan. Parempi on olla hieman perillä asiasta ennen kuin menen typeriä kyselemään. Luultavasti jäykkäkouristus tarvitaan? Mitä muuta?

Muut neuvot ja vinkit ovat myös tervetulleita. En tiedä paljonko Egyptissä on lämpöä kesäkuussa, joten sitäkin ja suojakeinoja voi valaista. En pala mitenkään erityisen helposti (paitsi ehkä jossain 40 asteen helteessä), mutta olisi hyvä tietää mitä suojakeinoja itse suosittelette. Tavallista aurinkorasvaa vai jotain muuta?

7

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hade

noniin tuo viisumiasia selvisi, mutta tietääkö kukaan Egyptinlähetystön osoitetta? oleilevatko yhä Itäinen Puistotie kakkosessa?

• all inclusive

Rahanvaihtokoneet ovat auki muistaakseni 10-20, mutta eurotkin käyvät suurimmassa osassa kaupoista.

• all inclusive
        all inclusive kirjoitti:

Rahanvaihtokoneet ovat auki muistaakseni 10-20, mutta eurotkin käyvät suurimmassa osassa kaupoista.

Samoin ne toimivat aivan kuten suomessa, että visa electronillakin voi nostaa puntia.

• Hade

Kiitos vastauksestasi. (:
      Tällä hetkellä olen perillä viisumi-asioista ja rokotteista. Tosin viisumissa askarruttaa se että saako noihin kysymyksiin vastata suomeksi, vaikka paperi onkin arabiaksi, englanniksi ja ranskaksi? Vai pitääkö vastauskieli olla varmuudenvuoksi ihan englanniksi?

Taidan kysellä aika huvittavia asioita, mutta sattuu olemaan ensimmäinen ulkomaanmatkani johon tarvitaan viisumi. :P

• Amaalli

Hei, mistä sen viisumin saa ja miten sen kanssa toimitaan?

Oon ite lähössä ensi kertaa Egyptiin, ja mäkin olen nyt ihan epätietoisena. :/

• jfdköa

Suomen lähetystössä on kyllä sekä suomalainen toimistotyöntekijiä, että egyptiläinen. Voisin kuvitella, että jos menet toimistossa käymään, työntekijä voi auttaa sinua viisumihakemuksen täyttämisessä.

• ninjaaaaaaaaa

viisumi oli tosiaan helppo täyttää ja se näytetään sitten egyptissä kun lentokentälle pääset. miekkonen vilkaisee sitä ja iskee leiman passiisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7564
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      81
      5925
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3504
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1947
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1846
    6. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1464
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      16
      1452
    8. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      35
      1436
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      64
      1384
    Aihe