Ootteko kasvattaneet koskaan ämpäriperunoita? Minkälaisia kokemuksia? Tuliko pottua?
Ämpäriperunoita
8
226
Vastaukset
Ei oo kokemusta, mutta mahtaisko moinen toimia sisätiloissa, ikkunan edessä? Ei varmaankaan. Parvekkeella vois olla pientä mahdollisuutta. Tai no tiijä sitten..
- Puhurix
Miksei se toimis sisälläkin? Voisit kokeilla.
Semmoseen kehikkoon laitoin pottua tulemaan. Kovalle hiekkamaalle kehikko, pohjalle suodatinkangas ja sisälle multaa, hiekkaa ja siemenperunat. Päälle kateharso lämmittämään. Itse ei syödä pottua kuin Jussina uudet perunat, sieltä kehikosta voi sitten kaivella luomupotut ruokavieraille.
- Puhurix
Mulla on ihan sama juttu. Peruna kuuluu vain juhannukseen ja jouluun. Mut silloin täytyy olla. Arkisin ei ole perunoita eikä leipää.
- Kokeillu olen,
ja hyvin onnistu. Otin kaikki syksyn kasvihuoneesta tulleet vihannesten mullat, ja kukista jääneet mullat talteen isoon saaviin. Keväällä siihen multaa laitoin ihan itämättömiä puikulaperunoita, pidin mullan kosteana, en märkänä, ja hyvin tuli perunaa.
Noin 60 litran saavi, ja siihen upotin 6 perunaa, niin olipa makoisia puikuloita jo heinäkuun lopulla. Hyvin ne kasvaa, eikä tarvitse multailla.
Onnea kokeiluun, onnistuu se sankossakin, senkin olen kokeillu.- Puhurix
Ei taida nyt onnistua.
Yksi surkea epäonnistunut kokeilu on ämpäriperunankasvatuksesta. Mulla tais olla liian pieni(10 l) ja umpinainen ämpäri ja liian tiukkaa multaa. Yhtään pottua ei kasvatuksestani noussut.:)
- Puhurix
Arvaa mitä! Ei taida nousta mullakaan. Torilta se on potut juhannuksena haettava.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738