Ämpäriperunoita

Puhurix

Ootteko kasvattaneet koskaan ämpäriperunoita? Minkälaisia kokemuksia? Tuliko pottua?

8

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei oo kokemusta, mutta mahtaisko moinen toimia sisätiloissa, ikkunan edessä? Ei varmaankaan. Parvekkeella vois olla pientä mahdollisuutta. Tai no tiijä sitten..

• Puhurix

Miksei se toimis sisälläkin? Voisit kokeilla.

• Semmoseen kehikkoon laitoin pottua tulemaan. Kovalle hiekkamaalle kehikko, pohjalle suodatinkangas ja sisälle multaa, hiekkaa ja siemenperunat. Päälle kateharso lämmittämään. Itse ei syödä pottua kuin Jussina uudet perunat, sieltä kehikosta voi sitten kaivella luomupotut ruokavieraille.

• Puhurix

Mulla on ihan sama juttu. Peruna kuuluu vain juhannukseen ja jouluun. Mut silloin täytyy olla. Arkisin ei ole perunoita eikä leipää.

• Kokeillu olen,

ja hyvin onnistu. Otin kaikki syksyn kasvihuoneesta tulleet vihannesten mullat, ja kukista jääneet mullat talteen isoon saaviin. Keväällä siihen multaa laitoin ihan itämättömiä puikulaperunoita, pidin mullan kosteana, en märkänä, ja hyvin tuli perunaa.
      Noin 60 litran saavi, ja siihen upotin 6 perunaa, niin olipa makoisia puikuloita jo heinäkuun lopulla. Hyvin ne kasvaa, eikä tarvitse multailla.
      Onnea kokeiluun, onnistuu se sankossakin, senkin olen kokeillu.

• Puhurix

Ei taida nyt onnistua.

• Yksi surkea epäonnistunut kokeilu on ämpäriperunankasvatuksesta. Mulla tais olla liian pieni(10 l) ja umpinainen ämpäri ja liian tiukkaa multaa. Yhtään pottua ei kasvatuksestani noussut.:)

• Puhurix

Arvaa mitä! Ei taida nousta mullakaan. Torilta se on potut juhannuksena haettava.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      314
      7894
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      92
      6164
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3611
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2147
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2056
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      1963
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      1954
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      75
      1706
    9. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1514
    10. En mä itke

sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja
      Ikävä
      31
      1470
    Aihe