Turbo

Projektimielessä

Jos kiskasen turbon golffini kiinne pienille ahdoille.
Päästöt kasvaa, ja laitonhan siitä tulee.
Mutta kuinka helppoa on sitten ottaa turbo pois leiman ajaksi ja heittää sitten takasin.
Jotain nopeita kikkoja siihen?

Ja mitä kaikkea tarvii että ahtaa mk3 GTI 8v kolvin johonkin 0,6-0,9 paineisiin mitä nuo koneet kestää vakiona?

Vittuilijat ja pätemisen pakkomielteen omistajat älkää vaivautuko.

9

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.8L/535hp

      kysymysten asettelusta päätellen et tarvitse muuta kun riittävästi rahaa että voit teettää kyseisen homman jossakin alan liikkeessä.turbon irroituksen helppous riippuu siitä kuinka helposti sen kiinnitys pultteihin pääsee käsiksi ja siihen kuinka helposti niihin pultteihin pääsee käsiksi taas vaikuttaa esim. millainen turbo on kyseessä,millainen pakosarja,ym.
      golffin moottorin ahtamiseen tarvitaan ahdin,ahtoputket,pakosarja,pari öljyletkua,mielellään myös välijäähdytin,laitteisto jolla saadaan ruiskutettua lisää polttoainetta esim. uusi säädettävä moottorinohjaus laite.
      tuollainen 2 litranen vakio moottori kestää oikein säädettynä reilun kilon ahtoa,jolloin koneesta saadaan noin 240-260 heppaa.

    • projektimielessä.

      Onko tuo laitteisto millä saa lisää menovettä koneeseen pakollinen jos ei ahda kun jonkun 0.6-0.8?

      Eli jos haluaa turbon leimalle pois niin pitää repii pakosarjat ja muut roippeet hiiteen sen ajaksi ja iskeä vakio palikat paikalleen.

      • 1.8L/535hp

        on aivan sama onko ahtoa 0.6 tai 0.2 niin jollakin keinolla sitä polttoainetta on lisää pystyttävä antamaan.teho kun ei tule pelkästä ilmasta.pelkän ilman lisäämisellä ei saa muuta aikaiseksi kun sulaneet männät.


    • kuneitiedä

      ja helpoin keino siihen on ?

      • >>TurboOn<<

        Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.

        Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.

        Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!


      • >>TurbotOn<<
        >>TurboOn<< kirjoitti:

        Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.

        Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.

        Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!

        Siis tuolta ===>> http://www.proboost.fi/EN/injector_driver.html löytyy se lisäruisku.


      • -
        >>TurboOn<< kirjoitti:

        Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.

        Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.

        Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!

        Aivan samaa mieltä. Vapaastihengittävän turbottamista voi perustella ainoastaan harrastuneisuudella, jolloin esim. rahan meno on toissijainen asia. Selvästi eniten 'hyötyä' investoinnille saa ostamalla suoraan turboauton ja halutessaan virittämällä sitä pidemmälle.


    • kuneitiedä.

      Juu kyllä nuo kaikki sanovat että osta valmiiksi turbotettu ja viritä sitä.
      Mut pehana kun tuo -94 GTI kolopallo on mun rakkaus, ja niin hyvässä kuosissa ja kaikilla mahd varusteilla mitä siihen saa. Aika harvassa alkavat semmoset olemaan.
      Olis aika makiaa kun koneestakin löytyisi vähän potkua.
      Sattun vaan silmään tossa kun nettiä selailin niin valmiita turbo asennus sarjoja, tyyli BOLT ON turbo kit. Ei mitää soveltamista vaan osat asettuu helposti kohilleen.

      Siitä sainkin idean että jos hieman ahtaisi tuota vaparin luuskaa.
      Kun nuita löytyy alle tonnilla missä kaikki tarvitta (KAI)
      Kun ei tuohon kattilaan muulla oikein kiukkua saa kun ahtaamalla tai kone swapilla mutta swappi tulee olee hankalampi ja varmaan kalliimpikin kun joutuu koneen mukana vaihtaa vaikka ja mitä muuta palaa, ja soveltaa se sinne pellin alle.
      Voin olla väärässäkin mutta urakka kuullostaa paljon työläämmältä niin.

      • -

        Kyllä siinä moottoria turbottaessa voi joutua vaihtamaan vaikka mitä varsinaisten turboon itseensä liittyvien osien lisäksi, esim. bensapumppu, suuttimet, moottorinohjaus, ilmanotto,... kasvaneen väännön myötä mahdollisesti voimansiirron osia sekä katsastusta varten jarrut.

        Joku bolt-on-sarja ei varmaan kovin paljon lisätehoa tuo, vapaastihengittävää konetta kun ei ole tehty turbon kanssa käytettäväksi niin vähän siellä sun täällä voi alkaa imu- ja/tai pakopuolella ahdistaa ja rasituksen alaiset osat ovat suuremmassa vaarassa rikkoontua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5307
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      542
      1848
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe