Turbo

Projektimielessä

Jos kiskasen turbon golffini kiinne pienille ahdoille.
Päästöt kasvaa, ja laitonhan siitä tulee.
Mutta kuinka helppoa on sitten ottaa turbo pois leiman ajaksi ja heittää sitten takasin.
Jotain nopeita kikkoja siihen?

Ja mitä kaikkea tarvii että ahtaa mk3 GTI 8v kolvin johonkin 0,6-0,9 paineisiin mitä nuo koneet kestää vakiona?

Vittuilijat ja pätemisen pakkomielteen omistajat älkää vaivautuko.

9

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.8L/535hp

      kysymysten asettelusta päätellen et tarvitse muuta kun riittävästi rahaa että voit teettää kyseisen homman jossakin alan liikkeessä.turbon irroituksen helppous riippuu siitä kuinka helposti sen kiinnitys pultteihin pääsee käsiksi ja siihen kuinka helposti niihin pultteihin pääsee käsiksi taas vaikuttaa esim. millainen turbo on kyseessä,millainen pakosarja,ym.
      golffin moottorin ahtamiseen tarvitaan ahdin,ahtoputket,pakosarja,pari öljyletkua,mielellään myös välijäähdytin,laitteisto jolla saadaan ruiskutettua lisää polttoainetta esim. uusi säädettävä moottorinohjaus laite.
      tuollainen 2 litranen vakio moottori kestää oikein säädettynä reilun kilon ahtoa,jolloin koneesta saadaan noin 240-260 heppaa.

    • projektimielessä.

      Onko tuo laitteisto millä saa lisää menovettä koneeseen pakollinen jos ei ahda kun jonkun 0.6-0.8?

      Eli jos haluaa turbon leimalle pois niin pitää repii pakosarjat ja muut roippeet hiiteen sen ajaksi ja iskeä vakio palikat paikalleen.

      • 1.8L/535hp

        on aivan sama onko ahtoa 0.6 tai 0.2 niin jollakin keinolla sitä polttoainetta on lisää pystyttävä antamaan.teho kun ei tule pelkästä ilmasta.pelkän ilman lisäämisellä ei saa muuta aikaiseksi kun sulaneet männät.


    • kuneitiedä

      ja helpoin keino siihen on ?

      • >>TurboOn<<

        Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.

        Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.

        Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!


      • >>TurbotOn<<
        >>TurboOn<< kirjoitti:

        Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.

        Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.

        Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!

        Siis tuolta ===>> http://www.proboost.fi/EN/injector_driver.html löytyy se lisäruisku.


      • -
        >>TurboOn<< kirjoitti:

        Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.

        Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.

        Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!

        Aivan samaa mieltä. Vapaastihengittävän turbottamista voi perustella ainoastaan harrastuneisuudella, jolloin esim. rahan meno on toissijainen asia. Selvästi eniten 'hyötyä' investoinnille saa ostamalla suoraan turboauton ja halutessaan virittämällä sitä pidemmälle.


    • kuneitiedä.

      Juu kyllä nuo kaikki sanovat että osta valmiiksi turbotettu ja viritä sitä.
      Mut pehana kun tuo -94 GTI kolopallo on mun rakkaus, ja niin hyvässä kuosissa ja kaikilla mahd varusteilla mitä siihen saa. Aika harvassa alkavat semmoset olemaan.
      Olis aika makiaa kun koneestakin löytyisi vähän potkua.
      Sattun vaan silmään tossa kun nettiä selailin niin valmiita turbo asennus sarjoja, tyyli BOLT ON turbo kit. Ei mitää soveltamista vaan osat asettuu helposti kohilleen.

      Siitä sainkin idean että jos hieman ahtaisi tuota vaparin luuskaa.
      Kun nuita löytyy alle tonnilla missä kaikki tarvitta (KAI)
      Kun ei tuohon kattilaan muulla oikein kiukkua saa kun ahtaamalla tai kone swapilla mutta swappi tulee olee hankalampi ja varmaan kalliimpikin kun joutuu koneen mukana vaihtaa vaikka ja mitä muuta palaa, ja soveltaa se sinne pellin alle.
      Voin olla väärässäkin mutta urakka kuullostaa paljon työläämmältä niin.

      • -

        Kyllä siinä moottoria turbottaessa voi joutua vaihtamaan vaikka mitä varsinaisten turboon itseensä liittyvien osien lisäksi, esim. bensapumppu, suuttimet, moottorinohjaus, ilmanotto,... kasvaneen väännön myötä mahdollisesti voimansiirron osia sekä katsastusta varten jarrut.

        Joku bolt-on-sarja ei varmaan kovin paljon lisätehoa tuo, vapaastihengittävää konetta kun ei ole tehty turbon kanssa käytettäväksi niin vähän siellä sun täällä voi alkaa imu- ja/tai pakopuolella ahdistaa ja rasituksen alaiset osat ovat suuremmassa vaarassa rikkoontua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4864
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3935
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2311
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1928
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1818
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1175
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1094
    Aihe