Rekisterikiven polttimonvaihto-nolosti kävi

liikaa voimaa

tokkopa olen ainut joka ryssi polttimon vaihdon eli tein ihan ohjekirjan mukaan vm 2010 eli "meisselilla" käänsin reunasta "kupua" irti niin taisin hajottaa koko kiinnityksen...olisi varmaan pitänyt purkaa takaluukun kannen verhoilu ja mennä sen kautta käsiksi polttimoon.....?...älyttömästi tehty kun ei ole ruuveilla kiinni...onko kellään kokemusta paljonko tollainen pidike kustantaa?

24

16267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua apua

      Parin kympin luokkaa. Kannattaisiko katsoa ohjekirjasta ennenkuin alkaa vääntelemään?

      • Rekisterikilven valo

        Ohjekirjassa neuvotaan juuri niin, kuten ketjun aloittanut kertookin.
        Itse purin takaluukun kannen verhoilun ja irroitin koko rekisterinvalon systeemin kantoineen päivineen ja sen jälkeen oli helppo kammeta kupu irti ja vaihtaa poltin.


      • aloittajan kommentti
        Rekisterikilven valo kirjoitti:

        Ohjekirjassa neuvotaan juuri niin, kuten ketjun aloittanut kertookin.
        Itse purin takaluukun kannen verhoilun ja irroitin koko rekisterinvalon systeemin kantoineen päivineen ja sen jälkeen oli helppo kammeta kupu irti ja vaihtaa poltin.

        Jep juuri tein sitten itsekkin eli purin verhouksen ja korjasin katkaisemani "klipsun"...eli ohjekirjan neuvo on mielestäni täysin väärä...noh loppu hyvin kaikki hyvin.
        Täytyy muuten vielä mainita että oli eka polttimo mikä on palanut kyseisestä autosta vm. 2010 ja 75tkm takana ja täysin tyytyväinen olen muutenkin autoon,mut toi ihmetyttää miksei noi polttimon vaihto juttu voisi olla varmempi eli kiinnitys ruuveilla niin ois helpompi vaihtaa ettei mitään hajoa.


    • mitähän seuraavaksi?

      Mitä wattua, onko Toyota heikentänyt jo muovinsakkin?

      • toyota no:1

        en siitä tiedä ,mutta ohjeet voisi olla paremmat tai sitten käyttäjät pitäisi olla niitä insinööri tikkusormia kuin vagina tuotteissa ettei voimasta ole tietoakaan.
        tietty voisi kait palauttaa muovin siihen japsilaatuun ...mitä lie euro skeidamuovia.


      • voi teitä reppanoita
        toyota no:1 kirjoitti:

        en siitä tiedä ,mutta ohjeet voisi olla paremmat tai sitten käyttäjät pitäisi olla niitä insinööri tikkusormia kuin vagina tuotteissa ettei voimasta ole tietoakaan.
        tietty voisi kait palauttaa muovin siihen japsilaatuun ...mitä lie euro skeidamuovia.

        Olette te Terot uskomattomia, tehän pelkäätte tosissaan kilpailjoiden ajavan ohi.


      • samaa paskaa

        Heh. Kokemus vm. -82 toilootasta. Aiheena rek. kilven valon vaihto

        - irrota noin 30 muoviklipsiä, joista puolet hajoaa käsiin, jotta takaluukun verhoilun saa irti
        - irrota rek. kilven valojen kiinnitysmutterit
        - irrota rek. kilven valot, jotka pääsee sen jälkeen purkamaan atomeiksi lampun vaihtoa varten
        - pistä kaikki takaisin läjään (pl. ne 15 rikkoontunutta verhoilun kiinnikettä)

        Tästä(kin) näkee, että toilootat on tehty käytettäväksi sen 6 vuotta, minkä jälkeen autot menevät Japanissa paaliin tai ne myydään johonkin kehitysmaahan.

        Nyk. autoni a) ajotietokone kertoo rikkoutuneista polttimoista ja b) rek. kilven valon vaihto onnistuu ilman työkaluja. Mutta minulla onkin ollut yksi toiloota. Ensimmäinen ja viimeinen.


      • NASSE SETÄ

        TOJOTAT JOUTAA PAALAAMOON.


      • rekariv

        Ohjekirjan ohjeden mukaan minäkin aikoinaan tein ja sama juttu,korvake toiselta puolelta poikki.Liimamassalla me korjaamme sen.Samoin kävi 2004vm Aven ajovalopolttimon vaihdon kanssa.Täysin ohjeen mukaan ja polttimon kiinnityspaikka irtosi kokonaan umpiosta.No näihin autoihinhan vaihdettiin kaikki ajovaloumpiot.Valmistusvirhe


      • Anonyymi
        voi teitä reppanoita kirjoitti:

        Olette te Terot uskomattomia, tehän pelkäätte tosissaan kilpailjoiden ajavan ohi.

        Nehän ovat edellä jo olleet aina. Toyota sinnittelee perässä, mutta aina pari sukupolvea jäljessä.


    • yritäpäsitsekorjata

      Eihän Hojotasta koskaan ikinä mene mitään rikki, ei edes polttimoita tarvitse koskaan vaihtaa...

      • Että tällasta

        Ei ne ruuvikiinnitteiset rekisterikilvenvalon lasit ( muovia) tee vaihtoa autuaaksi.

        Vm. 2010 VW-Transportterin takarekisterikilvenvalojen polttimot olivat simahtaneet. Ajan ko. autolla sillontällöin töissä.

        Kätevänä miehenä otin ristipäämeisselin ja ruuvasin ekan ruuvin vaikeuksitta auki. Toinempa ruuvi oli jumahtanut tiukempaan, joten painoin meisseliä hiukan voimakkaammin ruuvin kantaan ettei kärki riveäisi. Seurauksella, että meisseli upposi rasahtaen valon uumeniin. Hölmistykseltäni selvittyäni, katselin varovasti tuhon suuruutta. Lopputulos oli karu. Lampun lasin ruuvien muovinen vastakappale oli pirstaleina ja korjauskelvoton.
        Ajelimpa sitten Laakkosen "pikahuoltoon". Kävi ilmi, että takaoveen täytyy uusia koko puolimetrinen musta muoviosa, johon kilpivalojen kiinnikkeet on valettu kiinni. Ei siinä mitään, osa löytyi,- mutta sitten vasta ongelmat alkoivatkin.
        Kyseinen erityisvarusteltu Transportterin takaovi on varustettu ylimääräisellä/ jälkiasenteisella "vaneroinnilla", joka on kiinni tsiljoonalla torksiruuvilla ja pop-niitillä. Ei riittänyt aika eikä mielenkiinto pikahuollossa.
        Varattiin sitten varsinainen aika seuraavalle viikolle.
        Muutama päivä huoltoajan jälkeen, auton töissä käyttööni ottaessa, huomasin kyseysen kilpivalon olevan edelleen korjaamatta. Liekö jäänyt auto huollossa käyttämättä vai oliko tullut muita ongelmia huollossa eteen. Täytyypä selvittää asiaa tällä viikolla.

        Varminta lie tulevaisuudessa vaihdattaa ko.polttimot Laakkosella, niin saavat huollossa kokeilla saako ruuvit auki valoa särkemättä!? Kenties akkuruuvarilla varovasti aukaisten.


      • sinäKurjaReppana

        et siis ymmärrä ettei muoviosien kanssa saa käyttää voimaa, vaan oikeita ja sopivia meisseleitä. Ei ole valmistajan vika jos et osaa.
        Vai Volkkarimies tulisi haukkumaan autoaan Toyota-palstalle, eiköhän ongelmat puhuta oman merkin alla, hehee mikä rölli.


    • Liimanäppi

      Niinpä tein minäkin ohjeen mukaan, mutta poikki se pieni klipsu meni. Liimasin plastic baddingilla kuvun takaisin. Oli muuten eka palanut polttimo v. 2011 Toyotasta

      • Anonyymi

        Hihii, H7:ja olet vaihtanut taatusti 4-6 kk välein. Tyyppivika joka on ollut vuosia kun on halvat sähköt ja virtapiikit tappaa ajovaloja urakalla.


    • rihkamaLaatuaEdelleen

      Toyota tehdään kaikkein halvimmalla tavalla ja silloin säästetään myös ruuvien määrässä jos vaan voidaan ja japanilainenhan pystyy kusemaan silmään ihan tunteettomasti.

    • Jkk579

      Taivuta meisselin kärki 90 asteen kulmaan sentin matkalta niin on oikea työkalu etkä riko mitään.

    • Ei_ole_uutta

      Toyotan käyttämät muovit hapertuu muutamassa vuodessa haperoiksi ja pitää olla taitoa ja lisäksi hyvää onnea jos nuo saa irrotettua ilman vahinkoja.

    • Anonyymi

      Eipä tarvinnut edes voimaa. Ihan oikeaoppinen pieni kierto ja lukituksen vapautus: korvake poikki :)

    • Anonyymi

      Kun Tojosta palaa rekisterivalo, niin koko auto on paalikypsä.

      • Anonyymi

        Liioittelua. Kyllä se huonosti kiinnitettynäkin asiansa ajaa.

        Mutta kunhan Suomen kurakausi alkaa oikein kunnolla, niin tuo hapettuu ja sähköjärjestelmä menee sekaisin. Aina se jostain alkaa....


    • Anonyymi

      Tuo liittyy Toyotien yleiseen ja suunniteltuun vanhenemisnopeuteen. Toyotan ei tarvitse kestää kuin 5 vuotta, koska siinä iässä kotimaassaan suurin osa autoista poistuu liikenteestä romuttamon tai köyhempiin maihin viennin kautta. Sama valmistusfilosofia pätee kaikkialla muuallakin kuin japanissa valmistettuihin Toyotiin.
      Toyotat ränsistyy huippuvauhtia. Toki tuoreemmilla osilla saadaan jääjäämätöntä täällä siirrettyä, mutta Japanissa se ei toimi. Siellä ei ole taloudellisesti kannattavaa yrittää pitää liikenteessä yli 5-vuotiasta autoa. Siitä pitää huolen sikäläinen katsastusjärjestelmä.

      • Anonyymi

        Kyllä. Japanilaiset toimitetaan Suomen liikenteeseen ilman kunnollista ruostesuojausta, sinkkipellistä puhumattakaan..


    • Anonyymi

      Toyota on ehkä käyttöautona hyvinkin kestävä mutta voi jesusauta näitä kiinnikkeitä. Kaikki on tehty muovista! 2005 Avensiksen konepellin alla kaikista suojapäällysteitä on kiinnitysruuvit joko poikki tai kierteet ovat kadonneet. Tehty muovista. Muutamana talvena koko p*ska jäätynyt pystyyn ja jos ei tiivisteet irtoa, niin kahvat jäävät käteen. Takaluukun kahvakin vain muutamalla muovitapilla kiinni, joten vanhemmassa mallissa saa senkin paikalla jos jonkinnäköisellä teipillä, ruuveilla ja liimalla ettei jää käteen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe