Vuokraasunnoissa on käytäntönä tapetoida siten että ylös katonrajaan jää noin 10 -15milliä valkoista rajaa. Olen yrittänyt ottaa selvää miten tuo tehdään. Onnistumata.
Voisiko joku kertoa miten se tehdään.
Miten se tehdään
4
669
Vastaukset
- Tapettiveitsi
Se tehdään tapettiveitsellä. Kun tapettivuota laitetaan seinään niin se laitetaan tarpeeksi ylös, jotta sen saa leikattua nätisti tapettiveitsellä kattoa vasten. Kyseinen marginaali on yleensä noin 10mm paksu.
Tapettiveitsessä kannattaa olla terävä terä, jotta se ei ala repimään tapettia rikki.
Terää saa vaihtaa aika useasti jos tapetoi paljon. - se tehdään
Juu. Mutta ei kait sitä vapaalla kädellä leikata. Tahtoo tietää lisää.
- määmy
Kaupasta saa sitä ajatellen tarpeeksi leveän tapettilastan, eikä sekään takaa tasaista linjaa.
Paras tietysti olisi kun saa kattoa vasten sopivanpaksuisen metallilevyn, mitä pitkin leikkaa.
Ne paikat mitä itse olen tapetoinut, ovat pyytäneet tapetoimaan kattoon asti.
- Maalari11
Ammattilaiset tekevät sinne ylös sen marginaalin. Ymmärtääkseni sitä jopa vaaditaan laatu -säädöksissä tai vastaavissa...
Riippuu tietysti vähän myös asiakkaasta, jos hän todella haluaa sen kattoon asti niin maalarin täytyy tehdä se sinne asti. ...mutta itselläni ei tälläistä ole vielä tullut vastaan.
Itse olen kanssa tehnyt yläreunan tapettiveitsellä, leikaten vuodan yläreunan KATTOA VASTEN. ..."määmyllä" kanssa hyvä idea tuo leveän tapettilastan käyttö, jos reunan leikkaa vaikka katkoteräveitsen kanssa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225304- 254498
- 282621
- 342284
- 372028
- 151968
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121551
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211297Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101214