Ilmansuunnat ja väli-ilmanuunnat englanniksi ovat:
N-NE-E-SE-S-SW-W-NW
Suomeksi ne ovat:
P-KO-I-KA-E-LO-L-LU
Garmin navigaattorin kielellä ne ovat:
N-NE-I-KO-S-LO-L-NW
Eli molempia kieliä on sekaisin. Eikä siinä kaikki, vaan myös suunnat ovat osittain väärin. Jos ajat kaakkoon, niin navigaattorin nopeusnäytöllä lukee suomeksi KO eli koillinen. Jos ajat koilliseen, niin näytöllä lukee englanniksi NE joka on oikein. (Siis ainakin mun laitteessa, jossa on uusin saatavilla oleva ohjelmaversio. Laite sinänsä ei ole uusi.)
Siis aivan perseestä! Kukakohan idiootti on tehnyt käännöstyön? Huolimaton hulttio.
Tämä harmitti niin paljon että KORJASIN VIAN. Hakkeroin navigaattorin tekstitiedostoja.
Garmin sekoilee ilmansuunnissa
Turboahdin
2
274
Vastaukset
- Garmin-12XL
Sinulla taisi olla varsin vanha firmis navissasi.
Nimittäin tuo "käännöskukkanen" oikaistiin jo aikoja sitten noissa Garminin vehkeissä, myös urheilu- ja maastosellaisissa! - Turboahdin
Joo varmaan on. Mutta kun mun malliin ei ole saanut enää uusia päivityksiä aikoihin. Laitteeseen olen sinänsä tyytyväinen, joten en ole nähnyt syytä ostaa uutta mallia. Uudessa mallissa on sitten varmaan myös uudet viat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264677
- 282681
- 342324
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241380- 171364