Kiinalaisilla valkosipulimonopoli?

tuula-neiti

En ole aikoihin nähnyt kaupoissa muita kuin kiinalaisia valkosipuleja ja en todellakaan uskalla ostaa mitään Kiinassa tuotettuja elintarvikkeita johtuen niistä useita ruokaskandaaleista mitä siellä on paljastunut. Onko tosiaan niin ettei kotimaista valkosipulia ole riittävästi kauppoihin toimitettavaksi, toreilta sitä ehkä voisi löytääkin?

5

266

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chinese is good

neiti taas nirsoilee. neiti voisi kysyä tätä asiaa kauppiaalta.
      meillä käytetään ihan sitä kiinalaista, ei olla kuoltu.

• goodfood

Me onneksi saatiin Argenttiinalaista valkosipulia CM-kauppaan. Nyt ei tarvitse ostaa kiinalaisia ties miten ja millä kasvatettuja!

• Who cares?

Vanha ketju, mutta isot pojat kertoo, että kiinalaista valkosipulia myydään väärennetyillä todistuksilla esim espanjalaisina tai argentiinalaisina.

• OneClaw

Ja ketäköhän ne issoot poijjaat on? Toki kiinalaiseen tuotteeseen pitää aina suhtautua varauksella ja ostaa jotain muuta jos sellaista on saatavilla - mieluiten kotimaista. Mutta silti - yksikyntiset ovat ihan maukasta tavaraa.

• Kokemuksesta tiedän

Turhaan kiinalaisia tuotteita pelätään. Jos niissä olisi jotakin vikaa, niin tuskin kiinalaisia olisi niinkin paljon mitä niitä tälläkin hetkellä on, vaikka kaikin tavoin ovat jo vuosikymmeniä koittaneet rajoittaa lisääntymistään.

Mutta itse asiaan; kiinalaiset valkosipulit ovat erittäin laadukkaita ja turvallisia ruuan laittoon. Itse olen monet kerrat yrittänyt viljellä valkosipulia omatarvekäyttöön. Ohjeita ja neuvoja on ollut jos jonkinlaisia, mutta siltikin laatu on ollut mitä sattuu, ja aina on jääty jälkeen kiinalaisten laadusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe