Laitampa tännekkin tämän kysymyksen, kun ei seat palstalta tunnu tietämystä löytyvän...
Ibizan virranjakajasta hajosi Hall -anturi, ja hain uuden virranjakajan motonetistä. Mutta en ole saanut sytystä säädettyä niin että auto toimisi normaalisti.
Vanhassa alkuperäisessä jakajassa sytytys oli aikalailla säätökorvien keskellä, mutta tässä uudessa joutuu säätimen kääntämään aivan vasempaan laitaan ajoituslampun mukaan. Auto ei kuitenkaan toimi tässä asennossa. (tukehtuu jos painaa nopeammin kaasua ja ravistaa jos rasitusta enemmän)
Jakaja oli aivan identtinen vanhan alkup. Bosch jakajan kanssa. Ajoitus lamppukin on ehjä ja 1 sylinterin johdossa kiinni. Käytetty myös korjaamolla ajoituksen säädössä ja siellä jakaja myös käännetty aivan vasempaan laitaan. Ihmettelivät vaan kun ei meinaa säätövarat riittää.
Kun sitten säätää jakajaa keskemmälle reilusti niin auto kiihtyy hyvin mutta nykii pintakaasulla ajettaessa, ja lampulla kun katsoo niin merkki on 5-7 cm pois paikaltaan??
Onko tässä jotain muutakin otettava huomioon kun sytytystä säätelee?
http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=109802
Tuolla johonkin malliin neuvottiin ottamaan säädön ajaksi lämpötilan anturin johto irti, ja joku outo kaasun polkemis rituaali säädön päätteeksi.
Auto toimi aivan normaalisti ennen kuin Hall -anturi hajosi.
Autossa uutta osaa mm.
-Tulpat
-Tulpanjohdot
-Puola sytytysyksikkö
-Virranjakaja, pyörijä, kansi
-Uuden maadoitukset moottoriin, koriin ja puolaan.
Ja auto oli AEX koneella 1.4l vm. -97
1.4 AEX -moottorin sytkän säätö
3
1810
Vastaukset
- vaari 70v
Itselläni myös ongelmia Motonetin jakajan kanssa. Autoni on Polo variant 1,4 moottori APQ eli 1,4l. Minulla kyllä ajoitus merkit kävi kohdalleen, mutta säätöarvot esim. HC meni yli sadan ja auton alavääntö huonontui. Minulla jakajan akselin pyöriänpuoleinen hela oli kulunut väljäksi. Jakaja Magnet Marelli. Korjasin vanhan jakajan, nyt taas toimii hyvin. Eikös Boshin jakajaan saa hal anturia erikseen?
Auto Polo variant 1,4-99 ajettu noin 107000km.
Ei ole vielä lukot jäätyneet eikä vaihteisto joka on DCJ hajonnut.
Olen erittäin tyytyväinen. - vw shit happens
ootko varma että jako on ihan kohillaa?
- vw = paskaa
motonetin jakajalla ei toiminu itelläkää APQ, otin romikselta alkuperäsen ja tökkäsin kii ni johan alko hyrrään, olin tosi tyytyväinen kunnes 20000 km myöhemmin nokka leikkas kii.. siitä sitten viisaana miehenä palasin toyotaan ja ei riemulla rajaa ku tojotalla ajaa. jää rahaa muuhunkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748