En löytänyt tällaista ryhmää vielä joten päätin itse aloittaa. Mukaan vaan kaikki joilla on LA elokuussa.
Toukokuu loppuu kohta, sitten kesäkuu ja elokuu! Meidän vauvan LA on 2.8. Jännittää tuo tuleva synnytys, vaikka aikaa vielä on. Aiempia lapsia meillä ei ole, esikoinen siis tuloillaan.
LA Elokuussa 2012
35
304
Vastaukset
- Odottava_12
Täällä on kyllä ryhmä elokuun äideille, mut se vissiin jo aika pitkä ja en viitsi enää näin loppumetreillä mukaan "tunkea". Eli mulla olis myös elokuussa LA. Hieman alkaa jo mietityttämään tuleva h-hetki kun ei tosiaan enää kauaa siihen olis :) Meillä myös esikoinen tulossa..nopeasti on kyllä tää odotusaika menny..ja onneksi selvitty sen kummempia oireita kärsimättä :)
- wintersky
Juu tuo edellinen elokuu-ketju olikin venähtänyt jo turhan pitkäksi, jospa jatketaankin sitten sulavasti tähän ;-)
Eli LA mulla 22. elokuuta. Toinen lapsi tulossa.
Nyt sairaslomalla kaks viikkoa, luultavasti jatkan vielä kun ei vaan taivu enään lehmän alle.. tänään eläimiä uloslaskiessa taas mahasta vihloi ikävästi, kaikki kumartelut on aika hankalia. Epäilyttää välillä kestääkö vaavi sisälläkään loppuun asti, tänäänkin painoi niin kovasti tuolla ihan lantion pohjalla että oli tosi hankala kävellä.
Neuvolalääkäri oli viikko sitten, siellä totesi kohdunkaulan vähän löystyneen ja pään olevan alhaalla.. No siellä tuntuu olevan, rakkokin välillä ihan poksahduspisteessä kun neiti tunkee alaspäin..
Jaksamisia kaikille, toivotaan ettei tule tolkuttomia helteitä tänä kesänä! - elomamma
Mulla olis 6.8. LA, pikku kakkonen tulossa. Vielä viihdytään perätilassa, toivottavasti kääntyy!!!
- mammakans...
Pakko tulla nyt kommentoimaan, enkä tee sitä pahuuttani, ei saa loukkaantua...
Mut siis äippä23 kun sanoit että Toukokuu loppuu,sitten kesäkuu ja elokuu...kyllä siinä nyt vielä on se heinäkuukin elettävä ja odotettava...:)
pilkun viilausta joo, mutta näitähän riittää...:)
Mutta mukavaa odotusta elomammoille...ite kans odottaja, mutta La hieman myöhemmin.- 23äippä
Ohhoh, eipäs tullut mieleen, että tässä vielä heinäkuukin välissä :)
Mutta joo, tyttö se tulossa meillekkin ja mies heittikin tuossa nimiehdotuksia ja yksi nättikin niistä löytyi, sellainen kuin Helinä. Tytön nimi siis päätetty jo näin etukäteen :) Toisesta ja mahd. kolmannesta nimestä vielä neuvotellaan, tulisiko suvusta vai ei. Ja mitä tykkäätte tuosta Helinästä? Ei taida olla niitä suosituimpia nimiä, ei ole vielä kertaakaan elämässäni tullut vastaan tämän nimistä tyttöa.
Kesäkuussa muutetaan suurempaan taloon, omakotitaloon. Nyt asumme kerrostalossa jossa vain yksi mh. Ei me kuitenkaan heti neitiä omaan huoneeseen pistetä. Uudessa kodissa jopa kolme makuuhuonetta, jos toinen lapsi vielä joskus syntyisi.
Huomenna mennään katsomaan lastenvaunuja Citybabyyn. Ei olla vielä keretty niitä ostaa. Vaatteita tytölle on jo monta, liiankin monta. Tutteja myöskin on jo kertynyt, vanhempani ovat niitä eniten ostaneet. Pikkusiskonikin on innoissaan, kun hänestä pian tulee täti. Hän on 13.vuotias, ensi kesänä ripille.
Supistuksia on ollut ja minunkin on vaikea nousta yöllä sängystä. Nälkä on kamala, samoiten rakko. Mahani on vielä aika lättänä, toki se pikkaisen on pyöristynyt, vaikka viimeisellä kolmanneksella ollaankin. - 23äippä
23äippä kirjoitti:
Ohhoh, eipäs tullut mieleen, että tässä vielä heinäkuukin välissä :)
Mutta joo, tyttö se tulossa meillekkin ja mies heittikin tuossa nimiehdotuksia ja yksi nättikin niistä löytyi, sellainen kuin Helinä. Tytön nimi siis päätetty jo näin etukäteen :) Toisesta ja mahd. kolmannesta nimestä vielä neuvotellaan, tulisiko suvusta vai ei. Ja mitä tykkäätte tuosta Helinästä? Ei taida olla niitä suosituimpia nimiä, ei ole vielä kertaakaan elämässäni tullut vastaan tämän nimistä tyttöa.
Kesäkuussa muutetaan suurempaan taloon, omakotitaloon. Nyt asumme kerrostalossa jossa vain yksi mh. Ei me kuitenkaan heti neitiä omaan huoneeseen pistetä. Uudessa kodissa jopa kolme makuuhuonetta, jos toinen lapsi vielä joskus syntyisi.
Huomenna mennään katsomaan lastenvaunuja Citybabyyn. Ei olla vielä keretty niitä ostaa. Vaatteita tytölle on jo monta, liiankin monta. Tutteja myöskin on jo kertynyt, vanhempani ovat niitä eniten ostaneet. Pikkusiskonikin on innoissaan, kun hänestä pian tulee täti. Hän on 13.vuotias, ensi kesänä ripille.
Supistuksia on ollut ja minunkin on vaikea nousta yöllä sängystä. Nälkä on kamala, samoiten rakko. Mahani on vielä aika lättänä, toki se pikkaisen on pyöristynyt, vaikka viimeisellä kolmanneksella ollaankin.Ainiin joo, ja piti vielä kysyä onko teillä kellään koiraa? Meillä on chihuahua (vai miten se nyt kirjoitetaan?) tämän nimi on Sisu. Sisu on aika riehakas ja pelkään miten hän suhtautuu vaaviin.
Oletteko miettineet vauvalle nimeä? Jos teillä on aiempia lapsia, niin minkä nimisiä? Kunhan uteliaana kyselen :)
Ällöttääkkö teitä raskausaikana jokin? Minua ällöttää varsinkin suklaa, vaikka kyllä muutoin suklaata ihan söin. - sarinsiipi
23äippä kirjoitti:
Ainiin joo, ja piti vielä kysyä onko teillä kellään koiraa? Meillä on chihuahua (vai miten se nyt kirjoitetaan?) tämän nimi on Sisu. Sisu on aika riehakas ja pelkään miten hän suhtautuu vaaviin.
Oletteko miettineet vauvalle nimeä? Jos teillä on aiempia lapsia, niin minkä nimisiä? Kunhan uteliaana kyselen :)
Ällöttääkkö teitä raskausaikana jokin? Minua ällöttää varsinkin suklaa, vaikka kyllä muutoin suklaata ihan söin.Ilmottaudun mukaan
Täällä 36 vuotias jo ennestään neljän lapsen äiti odottaa viidettä elokuussa syntyvää lasta, joka tulee olemaan poika. Aiemmat lapset ovat Krista, Turkka, Kerkko ja Mirva. Raskauteni on ollut lähes oireeton, puhumattakaan supistuksista. Mahani on kasvanut jo aikas paljon. Tälläistä tällä kertaa. On sitä vaan maltettava odottaa elokuuhun ja laskettu aika 11 elokuuta.
Pojalle ei olla vielä mietitty nimeä ja koiraa ei ole
- Taivaanvuohi*
Heissan!
Täällä porskutellaan kans tähtäimenä elokuun 30. päivä, varmaan viimeinen tämän ryhmän LAsta.;)
Meillä on saksanpaimenkoira. Loistavasti leikkii ainakin kaverin lapsien kanssa, ei hypi päälle, eikä ole muutenkaan mitään "kasvoja nuolevaa sorttia". Kokeiltu myös antaa sen olla puolivuotiaan kanssa, ja tosi kärsivällinen se oli vaikka tyttö vetikin viiksikarvoista, korvista ja hännästä. Että hyvin positiivisella mielellä odotellaan miten tuo pienen kanssa käyttäytyy.
Meillekin tyttö tulossa, ainakin ultran mukaan siltä vaikuttaa, vaikka vähän epämääräinen kuulemma kuva oli. Mies ehdotti Helmiä, ja sillä nimellä me ollaan jo pientä puhuteltu kovasti.
Aluksi kuulosti nimi kyllä aivan järkyttävältä, mutta kun mies sitä kokoajan on hokenut, niin tuntuu ettei mikään muu nimi enää olisikaan hyvä, niin siihen oon itekin mieltynyt.
Hyvin sujunut kyllä, alun pahoinvoinnin jälkeen. Alussa oli 24/7 pahoinvointia, jatkuvaa kuvotusta, mutta onneksi ei tarvinut oksennella ollenkaan! Jonkun verran myös alaselän kipuja ollut, esim. selällään en kärsi maata ollenkaan sohvalla tai lattialla. Vähintäänkin viisi minuuttia saa varata ylösnousuun jos siihen asentoon erehtyy menemään.:/
Liha oli aluks sellanen mitä en pystynyt ollenkaan syömään ja edelleenkin jauheliha ja kaikenlaiset sian ja naudan pihvit (paitsi ei ravintolassa) ällöttää kyllä aika lailla. Suosikki-iltapalaksi on tullut kaksi omenaa raasteena.;)
Tällaista täällä. Niin, vatsa on alkanut nyt viime aikoina vasta kasvamaan, 26 4 meillä nyt. Potkuja satelee jatkuvasti. Miehelleni tuskastuneena jo valitinkin että eiköhän meijän Helmi nuku ikinä! Joka tilanteessa se muistuttaa olemassaolostaan mutta ehkä se on ihan hyväkin asia. - fwrw
Kiva, että tällainen ryhmä perustettu =)
Meillä on 2-vuotias tyttö ja elokuussa pitäisi syntyä toinen lapsi. Sukupuolesta ei ole tietoa, koska ei ultrassa näkynyt. La on 26.8
Alkuun väsymys ja pahoinvointi oli tosi kamalia ja vielä kun olen hoitoalalla 3-vuorotyössä. Sen jälkeen raskausviikoilla 14-15 kun alkoi helpottaa tunsin olevani elämäni kunnossa. Nyt rv 27 maha on jo niin iso, etten oikein mitään pysty tekemään hengästymättä. Päivän kerrallaan menen töissä, mutta onneksi ensikuussa alkaa kesäloma ja siitä sitten äitiysloma. Alkaa oleen selkä ja vatsa sen verran kipeitä ja rasittuun töissä, ettei jaksaisi kauaa olla jalkojen päällä.. - hennuu
Mulla esikoinen tulossa ja la on 25.8 :)
- 23äippä
Taivaanvuohi* oliko koira teillä jo kun esikoinen syntyi? Jos oli, niin toitteko sairaalasta jonkun vaipan ym. haisteltavaksi? Ja Helmi on ihan kiva nimi, omakin mieheni sitä ehdotti. Ja tytön kokonimi on päätetty eli se on Helinä Meeri Susanna. Meeri Susanna on mieheni äidin nimi, suvusta siis tulee. Tänä iltana vointini on ollut jotenkin huono, mahaa on vääntänyt. Onko teillä?
- Taivaanvuohi*
23äippä kirjoitti:
Taivaanvuohi* oliko koira teillä jo kun esikoinen syntyi? Jos oli, niin toitteko sairaalasta jonkun vaipan ym. haisteltavaksi? Ja Helmi on ihan kiva nimi, omakin mieheni sitä ehdotti. Ja tytön kokonimi on päätetty eli se on Helinä Meeri Susanna. Meeri Susanna on mieheni äidin nimi, suvusta siis tulee. Tänä iltana vointini on ollut jotenkin huono, mahaa on vääntänyt. Onko teillä?
Tämä on meidän esikoinen, eli kokemusta ei ole aikasemmalta kerralta. Mutta niin oon lukenut, että esim. vauvalla päällä olleen paidan voi tuoda koiralle, että se saa tutustua hajuun jo etukäteen.
- Odottava_12
Oon kans kuullut, että sairaalasta vois tuoda esim.vaikka jonkun vaatteen/liinan et pääsisi koiruli sitä sit jo vähän nuuhkimaan ennenkun tulokas tulee.. :) Meillehän on kans näillä näkymin tyttö tulossa ja nimikin on jo melko varma.. vanhemman kansan nimi sekin :) Mulla ainakin yöt alkaa olemaan jo aikamoisia kun kokoajan täytyis olla kääntymäs ja se ei niin ketterästi enää käykkään.. ja vessassa joutuu ravailemaan aika usein.. iskias vaivaa ajoittain aika kovastikin..täytyy yrittää vain liikuskella..Mullahan on muuten ollut melko oireeton koko raskausaika..ei ollut edes pahoinvointia sillon alkutaipaleella..mut kyllä sen huomaa et kun rv 30 jo menossa niin alkaa pikkuhiljaa niitä loppuajan "vaivoja" kyllä tulemaan..
- wintersky
Meillä on kolme koiraa, joista tosin kaksi asuu pääsääntöisesti tarhassa koska ovat erittäin vilkkaita :) Rotuna työlinjainen bordercollie, suoranaisia työkoneita ja talvella varsinkin paimennustöiden puuttuessa melko riehakkaita. Pidettiin lapsi ja koirat erossa ekat kaksi vuotta, koska mun mielestä koirallakin on oikeus olla vapaasti ilman jatkuvaa lapsen nykimistä. Koiraportti on ollut hyvä, tarvittaessa saa koirat omaan tilaan. Nyt lapsi saa viedä sisällä asuvalle 9v koiralle iltaruuat kuppiin ja käydään porukalla lenkillä kun ei enään ole tyttökään niin "särkyvä" vaikka koirat juostessaan tönisivät.
Ekan lapsen nimi meillä on Meri-Helmi, toisesta olen ajatellut Suvi-Viljaa ;-). - elomamma
Hei,
Poikaa odotellaan täällä. Loppuajan juttuja alkanut täälläkin olemaan. Nukkuminen on yhtä kieppumista kyljeltä toiselle. Kävellessä alkaa harjoitussupistuksia ja pingviini kävelyä mennään. Rappusissa alkaa hengästyttämään tosi nopeasti. Myös liitoskipuja on ilmaantunut kiitettävästi. Nähtäväksi jää tuleeko pahoinvointi muutaman viikon päästä vielä takaisin niin kuin ensimmäisessä raskaudessa. Edelleen tosiaan perätilassa kovasti toivon että muutaman viikon aikana kääntyy. Rv. 30 3 menossa.
Onko muilla tullut pesänlaittamis vimmaa? Viikonloppuna ja nyt tuntuu olevan hirveät energia määrät ja olen katsellut mitä ykköseltä jäänyttä voisi vielä käyttää pikkukakkosella jne. Kaapit on tullut järjestettyä monen vuoden tauon jälkeen yms. - wintersky
Äitiyspakkaus tuli tänään :)
- emilia__92^^
itselläni LA. 28.8, eli rv 27 2 menossa:) ja poika olisi tulossa näillä näkymin:)
- essi
Täällä 18v äipänalku ja viikkoja tuli tänään täyteen 28. Iloisin mielin ollaan, vaikka pahoinvointia on koko raskauden ajan ollut :( Neidin LA on 23.8 ja täällä ootellaan jo innolla :) Masu kasvanut mukavasti, ja vauva potkii hirmusesti kokoajan. Tosin nyt on taas sellanen vaihe, että vauva potkii jotenkin tosi alas, ja se tuntuu tosi inhottavalta, vihlaisee aina ikävästi :/ Musta tuntuu myös ihan hirvittävän tukalalta, kävellessä tuntuu ku maha menis ihan palloks (tuntuu vähän harjoitussupistuksilta, joita mulla oli vähän aikaa sitten, ja joiden vuoksi jouduin sairaalaan tarkkailtavaksi kun olivat ihan älyttömän kivuliaita) ja hengästyn älyttömän helposti. Toivottavasti pysyis tytsy vielä sisällä, vaikka viimeks ultrassa sanottiin että näyttäis siltä että tahtois tämä vauva vähän etuajassa tulla ulos.
- wintersky
Mitenkäs muilla elokuisilla menee? Täällä vaaputaan välillä ankkatyylillä kun vauva punkee itteään kunnolla alaspäin :D
- Odottava_12
Täällä myös ajoittain aika koviakin iskias ja nyt myös liitoskivut tulleet kuvioihin mukaan =/ viime viikko oli erityisen hankala kun ei meinannut liikkeelle päästä..mut nyt muutaman päivä kun on ihan vaan ollut niin eipä ole kipuja ollut..paitsi sitten tänään kun vähän ulkona puutarhahommia tein alkoi iskias taas muistuttaa olemassaolostaan.. no eipä olis enää kauaa jäljellä :)
- hiuko
Täällä on 26v täyttävä esikois-pojan odottaja. Erityisäitiyslomalla olen ollut toukokuusta lähtien ja välillä meinaa aika tulla pitkäksi, varsinkin kun meinaa supistuksia tulla jos alkaa jotain vähän rankempaa tekemään.
Selkä- ja lonkkakivuista olen kärsinyt oikeastaan koko raskauden ajan, toiselta kolmannekselta lähtien ainakin. Onneksi enimmät kivut helpotti kun jäin pois töistä.. Pahimpina päivinä miehen piti puolittain kantaa minut käymään vessassakin kun jalat olisi pettänyt lonkkakipujen takia alta. :/ Jännästi kylläkin alkaa muistot kultaantua jo nyt vaikka raskauttakin on vielä jäljellä, ei niitä pahoja päiviä enää niin muista kun ne sijoittui sinne aika alkuun.. :D Ja onhan se lopun palkinto kyllä sen arvoistakin. :)
Koiria meiltä löytyy kaksikin kappaletta, miehen metsästyskoira ja minun lapinkoira, sisäkoirina molemmat. Ei kyllä ole ollut mitään stressiä miten suhtautuvat lapseen kun ovat molemmat mukavia tervepäisiä haukkuja jotka ovat tähän asti ainakin sopeutuneet kaikkiin tilanteisiin mihin ovat joutuneetkin.. :)
Niin joo ja LA on 24.8. ja tällähetkellä on menossa 28 6- 23äippä
Anteeks, en oo täällä pitkään aikaan päässy käymään, on ollut vähän muita kiireitä mutta nyt taas. Äitiyspakkausta ei oo mulle vielä tullut.
- 23äippä
Minullekkin on tullut tuo pesän laittamis vimma :) Mieheni ihmettelikin, että miksi noita vauvan vaatteita pesen, koska eiväthän ne likaisia ole. Joskus alan vaan suunnittelemaan jotain sisustusprojekteja ja viime yönä tuli kauhea tarve järjestää kaappeja. Yöllä nukun ehkä vain muutaman tunnin ja pyörin ja pyörin. Minunkin maha on alkanut kasvaa enemmän, ja käveleminen on kivuliasta. Ja meidän talossamme on nyt hissi epäkunnossa ja asumme neljännessä kerroksessa. Kerros kerrokselta, ja kaikki nämä raput käveltyä olen niin hengästynyt, että voisi uskoa minun juosseen maratoonin! Onneksi kohta muutetaan. Kiitos teille hyvistä vinkeistä tuon koiran kanssa, ja toivotaan että koira kiintyy tyttöön. Minulla on nyt myöskin ollut paljon harjoitus supistuksia. Nimeäkin tytölle ollaan alettu miettimään vielä, vaikka sen piti olla jo päätetty. Ei kuitenkaan, mutta nyt vahvoilla ovat nimet Elisa, Lea ja Melina :) Aurorakin olisi ollut kiva nimi, mutta sukunimi on r-painotteinen. Aurora Arovaara ei mielestäni kuulosta kamalan kivalta. Itselläni nyt kesäloma ja sitten äitiysloma.
- odottaja12
26-vuotias esikoisen odottaja täällä ja la 30.8. Kovasti alkaa jo maha painamaan ja supistuksia tulemaan. Töissä ei millään jaksaisi enää olla. Onneksi ensi kuussa pääsee äitiyslomalle.
- niin täälläkin
Esikoista odotan ja LA on 1.8, muuten on menny tosi hyvin, mutta kaikki pikkuisen liikkeet tuntuu tosi selkeästi ja jotkut niistä on tosi kamalia. Välillä tää tuntuu olevan sitä mieltä, että paras tapa on tulla kantapää edellä navasta läpi, välillä pitää puristella ja nipistellä mua.
Mahaa on niin ettei meinaa vaatteisiin mahtua, vaikka ovatkin mammamallia ja kun on vähän aikaa ollu jaloillaan ni ne on kun norsulla. Nää on kuitenki tällä hetkellä ainoat murheet, joten siinä mielessä hyvin menee :-)
Tyttö näyttäis ultran mukaan olevan tulossa. Varsinainen tiuhtiviuhti taitaa olla. Vaatteet ja muut tarvikkeet mulla alkaa olla jo koossa eli tervetuloa vaan sitten kun pikkuiselle sopii :-)
Voimia ja jaksamista odottajille :-) - Taivaanvuohi*
Huomenna lääkärineuvolaan, ai että mä en sit yhtään tykkää niistä käynneistä.:/ Paljonko teille muuten on kertynyt kiloja tähän mennessä. Miulla menos 28 4 nytten ja lähtöpaino oli 59 ja taitaa tällä hetkellä olla jotain 64. Eli viitisen kiloa tullut ja kyllä hirvittää paljonko vielä tulee!
Issias vaivaa, mutta ihmeekseni olen huomannut että fyysinen työni helpottaa vaivoja. Työaikana ei tunnu kipuja, mutta odota vaan kun istahtaa illalla sohvalle, tai etenkin jos erehtyy makoilemaan, niin kyllä käy kipeää nousta ylös. Toivottavasti nämä oireet jää kaikki synnärille sitten.
Ootteko perhevalmennuksissa käyneet? Meillä oli tarkoitus käydä edes tutustumassa synnytyssaliin yms, mutta niin paljon on töitä ollut ja muita hommia, että aina on päässyt unohtumaan kun joku tapaaminen olisi ollut. Yhdessäkään ei siis olla käyty. Oiskohan kannattanut..?! Kai sitä ilmankin pärjää.
Täällä potkitaan kuin viimeistä päivää, tosi ilkeältä tuntuu kun jalka painaa kylkiluuta ja sitten muljahtaakin sen ohitse. Sama tuon suoliluun kanssa. Muuten sujuu hyvin, viimeinen kolmannes tälläkin elokuun mattimyöhäisellä siis lähtenyt käyntiin.:)
Tsemppiä teille! - Odottava_12
Täällä menossa nyt rv 30 6 ja painoa tullut nyt sellaiset 13 kiloa..lisää on varmaan vielä odotettavissa, mut toivottavast ei kuitenkaan enää hirmuisesti =/ no eiköhän niistä osa jää sinne laitokselle sitten :) me ollaan menossa parin viikon päästä tutustumiskäynnille sairaalaan, mut muita valmennusjuttuja ei ole ollut ja toi kyllä meille riittää.. onko muilla ollut ongelmana nopea syke nyt odotusaikana ? Mulla välillä parikin kertaa päivässä tulee tykytys kohtauksia ja syke huitelee siinä 120 paikkeilla, mut verenpaineet kuitenkin normaalit ja ehkä hieman alakanttiakin..lepäilyllä menee ohi..kilpirauhasarvotkin otettu ja niissä ei poikkeavaa ollut..inhottava vaiva..mutta kuuluu ilmeisesti asiaan.. Onneksi nyt liitoskivut helpottaneet, mutta edelleen tuo issias vaivaa ajoittain.. ja todella toivon ettei ainekaan mitään kovia helteitä tulisi.. :)
- hiuko
Tänään oli kontrolliultra. Painoarvio pikkuisella on tällähetkellä 1300g ja odotus olisi että täysiaikaseksi jos ehtii niin painoa olisi näillä näkymin 3-3,5kg.. Hui.. Suvussa on ollut yleensä alle kolmekiloisia eikä olla itsekään mitään isoja niin toivon että ei ihan noin isoksi ehdi.. No, turhapa sitä on etukäteen murehtia..
Tällähetkellä viikkoja takana 29 5- mielenkiinnosta vaan
Minkä kokoinen sä sitten itse olet? Jos et ihan kääpiö, niin kyllä nyt kolmekiloisen tai 3,5-kiloisen synnyttää ihan helposti pienempikin ihminen. :) Kolmekiloinen vauva on vielä tosi pieni ja pään ympärysmitta siinäkin eniten vaikuttaa, että miten mahtuu ulos. Sitä paitsi lantion ulkomitat eivät kerro mitään siitä, minkä kokoinen vauva sieltä mahtuu.
- hiuko
mielenkiinnosta vaan kirjoitti:
Minkä kokoinen sä sitten itse olet? Jos et ihan kääpiö, niin kyllä nyt kolmekiloisen tai 3,5-kiloisen synnyttää ihan helposti pienempikin ihminen. :) Kolmekiloinen vauva on vielä tosi pieni ja pään ympärysmitta siinäkin eniten vaikuttaa, että miten mahtuu ulos. Sitä paitsi lantion ulkomitat eivät kerro mitään siitä, minkä kokoinen vauva sieltä mahtuu.
En ole ihan kääpiö mut en isokaan. 152cm pituutta ja paino.. no raskauden myötä on noussut jo 60 kiloon, mutta näin ensisynnyttäjänä toivon mahdollisimman pientä vauvaa.. Sitä muutkin on sanonu että ihan semmonen näppärän kokonen se vauva olis noilla painoarvioinneilla, mutta toivonpa silti sellaista himpun verran alle kolmikiloista. Muutenkin jännittää tuleva synnytys.. hui hui..
- wintersky
Tänään rv 30 0 ja neuvolakäynti. Painoa on nyt tullu semmoset 7,5kg. Verenpaineet ja muut kohdillaan, ei muuta kun jatketaan odottelua :D
LA 12.8, harjotussuppareita tulee päivittäin ja vauva liikkuu aika paljon. Painoa tullut 6kg. Luultavasti aika pieni tyttö tulee, itse olin syntyessäni 2,5kg. Vauvanvaatteita on kertynyt paljon ja eilen sain viimeiset pyykättyä. Jotain pitäis vielä hankkiakin, turvakaukalo, kylvetysamme, joitain pieniä juttuja... Kävelyillä olen pystynyt käymään ja pyörällä ajanut noin kilometrin matkan neuvolaan. Nukkuminen on yhtä pyörimistä, vessassa joutuu käymään pahimmillaan parikymmentä kertaa päivässä.
- Taivaanvuohi*
Tää on kyllä melkoisen kuollut keskustelu välillä.;) Joten pistämpä miekin vähän väliaikatietoja.
29 6 tänään. Lääkärineuvolassa tuli käytyä reilu viikko sitten ja kaikki oli hyvin. Paitsi HB oli laskenut jälleen ja nyt kehoittivat aloittamaan rautavalmisteen käytön. Olo onkin ollut normaalia heikompi ja väsyneempi. Yöllä uni ei meinaa tulla, mutta auta armias kun pitäis nousta ylös, ja jos herätyskellon erehtyy sammuttamaan, niin saatan porskuttaa yhtäkyytiä 11 saakka. On se kumma homma. Selkäkivut vaivaa, närästys on kovaa! Mutta yhtenä kappaleena näytetään pysyvän hyvin pitkälle saakka.
Millaisia painoarvioita ootte vauvoistanne saaneet? Sain ensimmäisen arvion viime käynnillä ja 28 5 arvio oli 1200 g. Toki ne saattaa heittää paljonkin, mutta kiva se on joku arvio aina saada.:) - wintersky
Viime käynnillä unohdettiin ottaa koko HB multa, mut en usko sen laskeneen pahasti koska edellisessä raskaudessakin käytin rautaa vasta ihan lopussa ja tähän asti on tässäkin arvot ollu ylhäällä. Rautanen odottaja ;-)
Tänään rv 31 0. Vessassa käyn yleensä kerran yön aikana, päivälä riippuen siitä miten tuo mahakas pönkyää rakkoa vasten... Toissa yönä alkoi selkä rusahdella ristiselästä kivasti kun käännän kylkeä. Ehkä sieltä aukes jotkut jumit, ainakin narske oli melko mielenkiintosta..
Jaksaminen vaihtelee, jos unohdan syödä voi iskee mahoton huono olo, ihan maitohapoille ja jaksan kävellä ehkä 25metriä kun jo pitää levätä. Sillon tuntuu että voisko tän jo synnyttää :D - dindindin
up up !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144