Takan muuraus

Takaton

On rahat tiukalla ja pitäisi saada kaakeloitu takka. Kaikkea muuta olen tehnyt paitsi tulisijaa en ole muurannut. Antakaapa vinkkejä mistä saa hyvän ohjeen kaakeloidun takan tekoon? (piippu tulee olemaan metallinen valmispiippu).

9

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muurausmestari1

Muuraus ei vaadi kun hyvän selän,ei tartte tietää kun kaksiasiaa,ei mene muuraamaan sinne minne ei ole pyydetty,ja johonka ei tiili käy niin siihen kuraa.

• muurari11

rahalla saa ohjeita (konsultointi), konsultointi on muuten aika hyvää pisnestä; oikeasti ei asiasta(kuin asiasta) tartte tietää mitää,kunhan kuulostaa teknilliseltä.
      Jos ei ole tulisijoja ennen muurannut, niin hyväkään ohje ei auta, jos ei perusammattitaito ole kondiksessa.
      Yrjö yksinyrittäjänkin kannattaa huomata, että ihan kaikkea ei kannata yrittää tehdä itse, varsinkaan sellaisia asioita, mistä ei ole hajuakaan :-)

• hgjggjkjhkh

Anna vain palaa. Ei se tilaaja valita takasta, kun on itse tilaaja. Päinvastoin keksii syitä ja vähättelee vikoja.

• Lecatakka

Osta takkasydän. Muuraa sen ympärille lecaharkoista haluamasi mallinen takankuori. Laatoita takankuori. Näin sinulla on kaakeloitu kiertoilmatakka.

• alan mies
        Lecatakka kirjoitti:

Osta takkasydän. Muuraa sen ympärille lecaharkoista haluamasi mallinen takankuori. Laatoita takankuori. Näin sinulla on kaakeloitu kiertoilmatakka.

JOLLE VOITKIN ANTAA SAMANTIEN LEKAA!!!!!!!!!!!!!

• 1 takan konkari

Kirjastosta Muuratut tulisijat - kirja, uudempi kuin -79. Ym. kirjoja löytyy. Sitten kun
      5 kerrosta muurannut, oletkin jo paljon viisaampi. Takan perustus ja lupa-asiat
      ensin kuntoon. Äläkä tee liian leveää, kuten minä.

• iiuuuiiuiu

Takan muuraus on kyllä niitä juttuja joita en itse alkaisi omaan talooni tekemään. Vapaa-ajan asuntoon ehkä uskaltaisin, ehkä.

Mutta jos olet vakaasti päättänyt yrittää, niin ihan huono ajatus ei ole ottaa joku valmis tiilipaketti, esim Tiileriltä. Niissä on kuitenkin kanavat yms mietitty valmiiksi ja rakenteen pitäisi olla sitä myöten kunnossa. Lisäksi tiilet tulee valmiiksi numeroituina ja joka tiilikerrokseen on yksityiskohtaiset muurausohjeet. Ohjeesta näkee siis sen miten tiilet tulee latoa, mutta ei se ohje tietysti opeta ketään muuraamaan.. Uskoisin että perusmuuraustaito pitäisi olla aika hyvin hyppysissä ennen kuin lähtee takkaa kasaamaan.

• krosneles

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe