pitkän ja pimeän talven jälkeen.Eilen avasi ensimmäiset tämä 5-vuotias orkideani.
34 nuppua näkyy olevan 5-haaraisessa kukkavarressa ja toinen vana kasvattaa
vielä itseään.
Keikiä vaivasi koko talven kilpikirvojen populaatio, jota yritin hammastikuilla kaivaen pitää kurissa. Tällä viikolla löysin Prisman puutarhamyymälästä sen
Bayerin imevien tuholaisten torjunta-aineen, kiitos vinkistä, ja nyt on kesäni
pelastettu.
Uutta kukkaa
3
279
Vastaukset
Yhä edelleen tuo samainen orkidea kukkii.36 kukkaa auki ja 6 nuppua latvoissa.
Yhtään kukkaa ei ole vielä tiputtanut, vaikka alkaa olla jo syyshämärää.
Tämä kesä saatiin olla rauhassa ötököiltä.Siitäköhän johtuu pitkä kukinta.No, nyt on kukkimiset kukittu, ennen joulua tippuivat viimeiset, mutta: Nyt näyttää kasvattavan poikasta edellisen vuoden kukinnan varteen.Aivan yllätys.Valoon päin mennään.Olen harventanut "uittokertoja" , noin kahden viikon välein eikä lannoitusta.
- muori 58
Orkideani jonka sain toissa kesänä alkoi kasvaa kukkavartta viime lokakuussa. Ensimmäinen kukka puhkesi jouluksi. Kukkavarressa on nyt kuusi kukkaa. Toinen orkidea jonka sain viime toukokuussa pukkaa kukkavartta entiseen kukkavarteen. Näyttäisi tulevan siis kukkavarteen uusi kukkavarsi. Kukkia en ole vaihtanut uuteen kasvualustaan. Ovat kirkkaassa muoviruukussa ja päällysruukku on rusahtava särölasiruukku. Kastelen kerran viikossa hanavedellä. Upotan ruukut veteen reunoja myöten. Lannoittanut en ole kertaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816