Nytkin oli hinta-arvio reilut 500 ja kyseessä vain huolto ei ns korjauksia.
Öljyt, suodattimet 2kpl, tulpat, ajovalojen suuntaus mutta sitten
perään kaikenmaailman tarkistuksia ja putsauksia.
Jos työnosuus ylittää 200 euroa niin siihen pitäisi tehdä jo
tosi paljon hommia, normaali duunari ainakin jo koko päivän 8h.
Tosiassa öljytkin kai imetään nykyään huollossa? Eli todella lyhyt
aika menee siihen. Auton joutuu nostaa ehkä ylös suodattimen
vaihdon takia en tiedä.
Tällä vaan karkotetaan asiakkaatm kyllä minä mielelläni suosisin
merkkihuolto koska se nyt aina se pätevin paikka, että sellainen
on siis ylipäätään olemassa. Mutta kun hinnoilla piltaan se ja
karkotetaan asiakkaat sitten pienempiin puljuihin.
Kyllä on kalliit merkkihuollot
13
386
Vastaukset
- 16
Joo kyl tohon 200e joutuu normaali asentajakin tekemään töitä sen 8h.
Sitä en tiedä mistä oot huollon hinnan kysynyt mutta eiköhän tuohon hintaan se auto nosteta ylös ja tarkisteta sen kunto.
Mahdollisesti tuohon hintaan kuuluu muunmoassa jarruhuoltoa tai jotain muuta vastaavaa.
Jotenki niin mahtava katsoa näitä keskusteluja kun toiset valittaa että huolto on liian kallis ja tarkistukset ovat turhia kun taas toiset valittavat että huollossa ei ole jotain asiaa tarkistettu.
Ainahan on olemassa se vaihtoehto että jättää sen huollon tekemättä.
Viet sen vaan johonkin korjaamoon ja pyydät tekemään vaikkapa vaan sen ölynvaihdon.- wew2d2d222d2dd
Jarrut tarkistetaan ja puhdistetaan, taas.. kattoohan ne katsastuksessakin jarrut,
Mitä puhdistamista niissä nyt on? Joskus autoilla on ajettu 15 vuotta puhdistamatta jarruja kertaakaan, jarrupalat vaihdetaan ja levyt.
Nämä määräaikaishuollot on tehty niille ketkä ajaa taustapeili meikkausasennossa ja ruokakassi vaihkepinvarressa ja puikoissa
istuu sellanen tuulenpesä pinkin värinen puhelin korvalla koko ajan.
- ei osaa laskea
"Jos työnosuus ylittää 200 euroa niin siihen pitäisi tehdä jo
tosi paljon hommia, normaali duunari ainakin jo koko päivän 8h."
Miten ihmeessä (esim.) 80,00€ tuntiveloituksella voi tehdä 8h töitä ja se maksaa 200€ ? ?
80*8=200 tuossa laskutoimituksessa joku mättää ! ! ! ! Enimmäkseen ne huollot onkin pelkkää kusetusta.
Nuorena asentajana uskoin itsekin, että melko tärkeää on tehdä huollot.
Nyt vanhempana ja viisastuneena en seuraa mitään huolto-ohjelmia omassa autossani. Öljyt ja suotimet vaihdan oman mieleni mukaan, jakohihnan suosituksen mukaan (kiristinrullan kun se alkaa ääntämään = rohisemaan), jarrut tarkastan ainakin ennen katsastusta, nesteet ja valot silloin tällöin. Tulpat käytän pari-kolme kertaa vuodessa pois etteivät karstoitu jumiin ja huollan tai uusin tarvittaessa. Viat korjaan heti tai myöhemmin.
Minulla on ollut vain kaksi uutena ostamaani autoa ja niille ensihuollon teetätin merkkiliikkeessä v. 1971 ja 1983. Sen jälkeen olen itse huoltanut ja hyvin on mennyt. En viitsi maksaa jollekin siitä, ettei käteni likaannu ja siltikin jäisin epävarmaksi siitä, mitä on tehty ja miten. Nykyinen (pikku)autoni täytti juuri 23 v ja sillä on ajettu vasta noin 450 000 km.
Kukin tehköön silti miten parhaaksi näkee.- 35
Erohan tässä taitaa olla se että jos joskus olit nuori asentaja niin nyt olet jo ammattilainen.
Huollot ei ole kusetusta, mikäli huolto tehdään niin kuin se pitäisi tehdä.
On melkoisen varmaa että kukaan asentaja ei maksa kenellekkään autonsa huoltamisesta.
Ihmiselle jolla ei ole autoista ammatillistä tietämystä on kuitenkin aiheellista jättää auton huollot autokorjaamon tehtäväksi.
Se että tällä hetkellä jo varmasti olet kokenut ammattilainen ja ymmärrät huollon tarkoituksen ja sen minkä takia se on tärkeää auton kunnon kannalta.
Jos et ymmärrä on tainnut jotain kohtuu tärkeää jäänyt oppimatta.
- 2 milj km
"Ihmiselle jolla ei ole autoista ammatillistä tietämystä on kuitenkin aiheellista jättää auton huollot autokorjaamon tehtäväksi."
Että mitä?
Ei siinä mitään ammatillista tietämystä tarvita, että alkaa itse täyttää pissapoikansa, vaihtaa moottoriöljyn ja suotimen, ilma- ja raitisilmasuotimen. Risat lamput uusiin. Muuta ei tarvita. Näillä eväillä ajaa niin kauan kuin katsastuksesta menee läpi, sitten joko korjaa tai korjauttaa korjattavaksi määrätyt asiat tai hankkii uuden tai uudemman juuri katsastetun auton.
Siinä se sitten "ammatillinen tietämys" lisääntyy aivan itsekseen. - jeiippss
Keskustellaanko täällä autoista vai vanhoista romuista? Uusiin autoihin esim. xenonin vaihto ei omin luvin onnistu.
- 28
Ainakin itse vaihdoin -09 Golfiin ksenon-polttimot itse. Mikä tuosta nyt tekee tavalliseen halogen-polttimoon verrattuna jotenkin erilaista. Vanha pois, uusi tilalle. Jos auton käyttöohjekirjaa lukee, niin toki silloinhan ei saisi itse vaihtaa yhtään mitään polttimoita.
- kyllä näin on
Kyllä ne huollot tulee tehdä ajallaan. Itse mielellään maksan huollosta, kun itse voin sinä aikana juoda kahvia ja työskennellä läppärillä. Naurettavaa lukea, kun jotkut täällä sanovat että huollan auton oman mielen mukaan tai silloin kun auto hajoaa. On siinä sitten mukava ruveta vaihtamaan katkennutta laturin hihnaa, kun on kiire palaveriin. Lisäksi, jos olisin ostamassa autoa, jota edellinen omistaja sanoo huoltaneensa noin, unohtaisin sen auton samantien. Sellainen auto on suoranainen pommi.
Ja jos autoa aikoo itse huoltaa, vaatii se oikeat tilat, työkalut ja taidon. Lisäksi vaivan viedä öljyt ja muut ongelmajätteet kierrätykseen. Jos joku väittää, että ei siinä mitään tietämystä tarvita, puhuu hän läpiä päähänsä. Menepä kysymään kaupungilla ensimmäiseltä vastaantulevalta ihmiseltä, miten vaihdetaan autoon öljyt, raitisilmasuodin tai vaikka automaattivaihteiston öljyt. Luultavasti jäät ilman oikeaa vastausta. Ja milläs kuittaat kotona auton tietokoneelle, että nyt on huolto tehty? - kpg1
Joidenkin autojen ohjekirjasta löytyy huoltovalon kuittausohje.
Ei huoltotoiminta mitään rakettitiedettä ole, asialliset tilat silti tulisi olla ainakin talvisin. Työkaluja ja ölynkeräys säiliö.
Jarrujen pudistustarve tulee ajonvakauttamislaitteista, niiden toiminta kun voi pelastaa henkesi.- 24
Eipä oo mulla vielä kymmeneen vuoteen tullut vastaan ajonvakauttamis järjestelmää mikä kertoo kun jarrut pitää puhdistaa.
Rakettitiedettä autojen huolto ei kylläkään ole......jos sen osaa.
- ERF334r4r
Mulla oli katsastuksessa kaikki ok kuitenkin, öljyt on vaihdettu että sellanen
500 euron huolto kuulostaa aika moiselta. - 7
Eli auton määräaikais huoltoon riittää vuosittainen katsastus ja öljynvaihto?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197606Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista807041- 955304
- 524785
- 2424357
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494336- 444255
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284008- 593143
- 482606