E-luku laskurista ???

P.Laukkanen

Onko käyttäjä kokemuksia tuosta isoverin sivuilta löytyneestä E-lukulaskurista? Suunnittelupöydällä pyörii hahmotelmia talomalleista, joista yksi toteutetaan. Ratkaisevinta rakenteiden ja osasten sekä mallin puolesta on E-lukulaskurilla lasketut tuloksen. Millä talomuodolla ja ilmanvaihdolla rakenneosilla ja valinnoilla saadaan kustannustehokkain sekä energiaystävällisin kokonaisratkaisu. LVI tuttavalta sain tarpeellisimmat tiedot laskentaan mutta mm ikkunoiden g-arvot utopiaa.
http://www.isover.fi/suunnittelu/rakentamisen-suunnitteluohjelmat/isover-e-lukulaskuri

ps. lupahakemukset jätän vasta syksymmällä siksi E-lukulaskurilla täytyy laskea

2

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehemme maalta

Muoto: Neliö, jolloin matemaattisesti tietyllä ulkokehällä saa suurimman pinta-alan.
      Energiaystävällisyys: Niin paljon eristystä ulkopintoihin kuin voi laittaa ilman että rakenteen sisään muodostuu kastepistettä missään lämpötila- ja kosteusolosuhteissa.

Siinä pähkinää.

• Talo valmiina

Ainakin siihen isoverin laskuriin ja sen tuloksiin voi luottaa, ilmeisesti kaikki asuntomessukohteet on laskettu sillä...parasta siinä laskurissa on se että se on ilmainen, taitaa olla ainoa sellainen mitä tarjolla on...itse tein excelin ja vertasin tuloksia isoverin laskuriin ja ainoastaan omia virheitä löysin :) ... mutta helppo asia ei tuo laskenta ole, itse menin solmuun monessa kohtaa, ja eksaktia tietoa on tosi vaikea löytää....itsellä iv-kone ja takka oli parhaat tavat tehostaa energiatehokkuutta...g-arvot löytyy joiltain ikkunavalmistajilta kotisivuilta, mutta monelta tietoa ei löydä millään :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe