MSE vai f-secure?

.........

Mulla on aina ollut f-secure antivirus koneella ja nyt ois taas kohta edessä tilauksen uusiminen....vai uusinko? Kone on 6vuotta vanha ja en tiedä, johtuuko siitä virusohjelmasta, että onko f-secure liian "raskas" jo tähän masiinaan, vai mistä, mutta tää kone jumiutuu aika-ajoin ja on hidas. Kaikki levyn siivoukset sun muut on tehty samoin haitta-ohjelmien tarkistukset, ei ollut mitään.
Nyt mietin tuota ilmaisohjelmaa, olisko se kevyempi suoja? Mulla on rautapalomuuri, modeemissa. Windowsin oma muuri ei ole päällä. Latailen hyvin vähän mitään netistä, ihan vain perussurffailua. Kommentteja kiitos!

6

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MSE on parempi, koska se on kevyempi ja ilmainen. Itse en maksaisi enää F-securesta, koska sen lisäarvo on kuitenkin pieni tavalliselle käyttäjälle verrattuna ilmaiseen MSE virustorjunta ohjelmaan.

• konmentti

Kannattais laittaa se windowsisin palomuuri päälle.

• .......

Joku sanoi joskus, että on turha pitää kahta palomuuria päällä ja että softamuuri vain hidastaa konetta. Mikä sit on totuus? Pitää ilmeisesti harkita tosissaan tuota ilmaisohjelmaa, luotan kuitenkin sen verran vapusen sanaan, olen niin monet hyvät neuvot häneltä saanut.

• Totuus on juurikin toi mitä sinä kirjoitit. Itse olen pärjännyt Windowsin palomuurilla ja monet vuodet.

Tosin monet väittävät että softapalomuuri olisi parempi, mutta itse näen että Windowsin oma muuri riittää hyvin tavankäyttäjälle. Eriasia on "palomuuriharrastajat".

• sankko pursis

Windowsin palomuuri on softapalomuuri, vai miten itse luokittelisit sen?

Aloittajalle sanoisin, että porttitasolla toimiva modeemin palomuuri ei korvaa nykyaikaista, päivittyvää, virustorjunnan rinnalla toimivaa softapalomuuria ulospäin menevässä liikenteessä.

• Softamuuriksi luokittelisin sellaisen palomuurin, joka ladataa jostakin muualta Windowsiin. ( Esim. Zonealarm). Windowsin palomuuri on jo valmiina, joten sitä ei tarvitse ladata mistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5004
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      23
      4083
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2371
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2184
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1978
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1878
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1567
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1481
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1209
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1144
    Aihe