Sitä kyselen siksi, että itse poistuin kuivin silmin, tunteettomasti. Takana 34 vuotta samalla työnantajalla.
Millaiset muistot jäi viimeistä työpäivästä ?
40
7020
Vastaukset
- Nainen 60
8 vuotta vielä. Kerron sitten.
En muista enää, ilmeisesti ei ollut lässyn arvoista.
H.- Paras myyjä
Kahvitilaisuus ja sain ensimmäiset kehut työnantajan edustajalta.
En tiedä vielä, toivottavasti ei samanlaisia kuin muutamilla työkavereilla jotka kuolivat joko työmatkalle tai -paikalle.
- ex
Ihan mukava päivä. Sain kirjalahjan lähtiessäni. Se työpesti ei tosin ollut kovin pitkä, mutta sitäkin mukavampi. On niitä tosin ollut sellaisiakin työpaikkoja, josta olen lähtenyt ihan tuosta vaan. Yhdestä jäi niin paljon palkkasaatavia, että ajattelin ettei minun siellä kannata ilmaiseksi töitä tehdä.
Aika neutraalit oli tunteet oli läksiäistilaisuudessa. En vuodattanut kyyneliä, en. Olin jo irtaantunut aiemmin varsinaisesta työrutiinista, koska olin osa-aikaeläkkeellä muutaman vuoden ja viimeksi pitelin sen ohessa pois kaikki kertyneet vapaapäivät.
Olivat ystävällisesti yrittäneet järjestää juuri sellaisen tilaisuuden kuin olivat ymmärtäneet minun haluavan. Ihan mukavaa. Ja läksiäslahjaksi sain juuri sitä mitä toivoinkin.
Lähes kaksikymmentä vuotta olin tässä viimeiseksi viralliseksi työpaikaksi jääneessä laitoksessa. Sieltä jäi asiakkaiden puolelta paljon ikuisia ystävyyssuhteita sekä tietty harrastus, mistä kiitokset sattumalle mikä aikoinaan johdatti kyseiseen työpaikkaan. Elämä järjestää !!! ;-D- okkigaam
En tiennyt sen olevan viimeinen työpäivä.
Sain pitkän sairasloman ja siitä sitten eläkkeelle kauan sitten.- 2 x 0
Samma här.
Illan päätteeksi lekurille, joka lähetti eläkkeelle.
Enkä halunnut nähdä kodissani krokotiilin kyyneleitä vuodattavia teeskentelijöitä.
Firman lahjukset sain ilman niitäkin.
- sitroen.
Mahtava tunne. Sama kuin Jeesuksella ristillä: SE ON TÄYTETTY !
Jaksoin kuin jaksoinkin urakan loppuun huolimatta esimiehen 30-vuotisesta kiusaamisesta ja sorrosta ja jatkuvasta lopputilillä uhkailusta. Ei totisesti jäänyt ikävä! Lomia kyllä jäi saamatta ja muuta pientä, mutta pääasia että pääsin kunnialla eroon kiusaajistani.- mh:lä
Minulla oli vähän samanlainen tunnelma viimeisenä työpäivänä; valtava helpotuksen tunne ja ajatus että vihdoinkin se loppui! Se oli myös oikea työpaikkakiusaamisen malliesimerkki, esimies oli pahin kiusaaja. Minulla kesti "vain" 20 vuotta mutta oli sitä siinäkin.
- L - L
mh:lä kirjoitti:
Minulla oli vähän samanlainen tunnelma viimeisenä työpäivänä; valtava helpotuksen tunne ja ajatus että vihdoinkin se loppui! Se oli myös oikea työpaikkakiusaamisen malliesimerkki, esimies oli pahin kiusaaja. Minulla kesti "vain" 20 vuotta mutta oli sitä siinäkin.
Miksi suvaitsitte moista?
Aina on vaihtoehtoja.
Liian pitkään samassa paikassa roikkuminen tekee araksi.
Ihminen näkee muutoksessa uhkia mahdollisuuksien asemesta! - olin muistamaton
mh:lä kirjoitti:
Minun viimeinen päivä oli vähän samanlainen kuin muutkin päivät, ainakin työnantajan puolelta. Iltapäiväkahvin aikaan oli kakku ja kaikki sitä syötiin. Johtaja piti kai puheen, en ole varma. Jos piti, ei sitten oikeastaan sanonut mitään. Kellon sain (kullattu) ja kortin jossa toivotettiin hyviä eläkepäiviä. Sitten kaikilla oli kiire töihinsä. Jäi joka tapauksessa tunne, että "vihdoinkin tuosta päästiin". Ehkä sitten läksin kotiin vai olisinko ollut työpäivän loppuun. sitä en enää muista. Kyse kuitenkin oli vain parista tunnista. Minullakin muuten oli esimies pahin kiusaaja. Itse olin siinä firmassa "vain" 10 vuotta. Soittelivat kyllä perään parin ensimmäisen vuoden aikana, kun kukaan ei sitten hommiani osannutkaan. Johtaja luuli, että ihan helppoahan se on. Olin kirjanpitäjä.
L - L kirjoitti:
Miksi suvaitsitte moista?
Aina on vaihtoehtoja.
Liian pitkään samassa paikassa roikkuminen tekee araksi.
Ihminen näkee muutoksessa uhkia mahdollisuuksien asemesta!Kun on vain huonoja vaihtoehtoja, niin sitä yrittää arvailla sitä vähiten huonoa ja elää sen mukaan. Parempi palkkakin panee sietämään ala-arvoista kohtelua silloin, kun itsellä ei ole mitään tai on vain velkaa...
Sitten vielä: kaikki eivät osaa heittäytyä yhteiskunnan loiseksikaan. Eikä ilkeäisi muutenkaan. Onkohan se sitä moraalia vai mitä? En minä tiedä.- Skinu..
Esimies kiusasi minuakin. Koulun rehtori räkytti aina vastaan tullessaan, että
siun pitää lähteä. Lopulta sain tarpeekseni ja läksin sairaslomille, jota kautta
eläkkeelle. Psykiatri, jolla kävin tuumi, että sie olet terve mies, mutta sitä rehtoria
pitäisi tutkia. Valitin kuitenkin masennusta, vaikka olin täysin terve mies. Virheeni
oli, että narautin rehtorin oppilaiden hakkaamisesta. Siitä alkoi ajojahti.
- 1943
Siitä on 6 vuotta. Työtoverit kutsuivat jokilaivalle syömään. Sain kukkia ja lahjakortin. Olin ollut 36 vuotta saman työnantajan palveluksessa. Joihinkuihin entisiin työtovereihin pidän harvakseltaan yhteyttä, ystävyyssuhteita ei syntynyt.
- 2 x 0
Itselleni syntyi ystävyyssuhde, jota tänäänkin ruokin.
Ystäviä, todellisia, on ainakin minulla vain vähän, mutta lienevät he sitä
tärkeämpiä.
Ennemmin yksi hyvä ystävä, kuin sata tuttavaa?
No, onneksi ystävyys on tunne muutamalle muullekin, lähinkin on myös ystävä.
- Seis nyt soitto
Kakkukahvit, johtajan puhe, lupasivat soitella.
Kuukauden ajan soittelivat, sitten loppui kuulumisen kyselyt puhumattakaan
kotiportilla käymisistä. - :)
Mukavat, oli kiva päivä. Viikon päästä lomalle viideksi viikoksi.
- SAS*
Siitä on neljä vuotta jo aikaa, sairauslomalla olin kun irtisanouduin. Kesälomalla olin irtisanomisajan, viimeistä työpäivää en edes muista.
Vuosia ennen olin päättänyt työni lopetusajan, nyt on kohta aika siirtyä eläkeläiseksi.
Pari kertaa vuodessa olen käynyt entisellä työpaikallani tervehtimässä työkavereitani. Yli 20-vuotta meni samassa porukassa. Mukavia aikoja oli näin jälkikäteen muistellessa. - 59 vuotiaana kotiin
Minäkin jäin saikulle 5kk ennen eläkettä. Säästyin monelta, myös työpöytäni siivaomiselta. Omat tavarat otin pois laatikoista, sillä päätin , että en enää palaa.
Sairausloman pituudesta huolehdin ihan itse. Koskee, koskee, koskee heheheheheheeh. - ...
Niitä on niin monta.
Ei niitä voi muistaa. Yleensä siivotaan pöytä, luovutetaan kännykkä ja avaimet. Työtodistus kourassa työkkäriin. Jostain sain läksiäislahjaksi Wagneria levyllisen.
Piti oikein muistella, mun hommista muistin vain muutaman tyypin, jotka jääneet töistä eläkkeelle. Loput kortistosta tai sairastamisen jälkeen. Ja niinpä se nykyään on jo kaikilla aloilla.
=DW= - tinki täynnä
Jos en potkuja saa, heinäkuussa 2013 tulee 40 vuotta täyteen samassa firmassa.
Ensi vuoden elokuussa aioin lähteä kuin tulinkin.
Työkaverit on vaihtuneet niin usein etten heitä sen paremmin edes tunne,
joten en mitään läksiäisiä järjestä. - L - L
Kun suoraan muistaisin edes viimeisen työnantajani.
Tuo kertonee kaiken?
14-vuotisena aloitetut, verokirjalla tehdyt täydet lomatyöt unohtaen oli haalaripuuhissa pikaisesti laskien noin 10 eri työnantajaa.
Vakokaulus- / haalaripuuhissa oli toistaiseksi työsopimuksia 7kpl.
Sen jälkeen 10 konsulttitoimeksiantoa joten ei siinä ehtinyt mihinkään rakastumaan.
Penskojen ollessa pieniä ja talovelat niskassa niin silloin olin samassa työpaikassa vaikkakin tehtäviä vaihtaen mutta tuon tilanteen helpotuttua
eivät kutiavat jalkapohjani sietäneet pitkään samassa paikassa pysymistä.
Viimeiset vuodet olivat parhaita. Uusi tehtävä, uusi paikkakunta, uudet ihmiset ja parasta kaikessa, puuhan takaraja oli näkyvissä.
Kaiken lisäksi oli mahdollisuus puuhastelu / joutiskelu suhteen säätelyyn ja laiskistumisen totutteluun.
Sopi minulle ja meille.
Viimeiseen vakituiseen on nyt aikaa 16-vuotta ja viimeiseen pätkään 11-vuotta. - ...
Kaveri jäämässä eläkkeelle.
Soitti eilen. Se ollut jotain puoli vuotta sairiksella. Nyt diagnoosi ja elinaikaennuste selviä. Sairaseläke alkaa sairauslomen jälkeen. Että se niistä läksijäisistä. Se hyvä, että ei velkoja, lapset aikuisia, asiat kunnossa monissa suhtiessa. Helppo kuolla. Juteltiin hoitotestamenteista ja sen sellaisesta, ei työasioista tai hautajaisista. Asiat kun pitää hoidella, ennen kuin polttimo on himmeänä. Paljoakaan kiinnosta kakkukahvit krokodiilin kyynelten kanssa jossain entisessä työpaikassa.
Suhteellisuutta kehiin.
=DW= - aika aikaa
Juopottelun takia otin lopputilin ja työkkäriin karenssi ja stämplausta, kunnes viimein eläkkeelle. Enää ei tarvitse stressata ja juoppotelukin jäänyt minimiin.
- ak
Unia näen usein, teen uusia osia lentokoneen mottoreisiin ja unessa tulee että teen vikaan ja kaikkea muuta, osat ovat kaikissa moottoreissa maailmassa, herään aivan hiessä.. hyvin usein. Osia näin todessa tein 19 vuotta, hitsaen.
- tiinaex...
itsellä ei oo vielä viimeistä työpäivää ollu mutta yhden työkaverin viimeinen työpäivä jäi elävästi mieleen kiivettiin yhtä aikaa ylös portaita katsoin jo silloin että kaikki ei ollut kohdallaan kun hän niinkun veti itseensä ylös kaiteesta kiinni pitäen aamutuimaan oli läksiäiskahvit puheineen sitten siirryimme jokainen omaan karsinaamme työskentelemään välillä aina kurkkasin sermin yli onko naapurilla kaikki hyvin eikä menny kauaakaan kun yks toinen työkaveri huusi n..... mikä sulla on kun mies oli lyyhistyny työpöytänsä päälle ambulanssi tuli paikalle ja n.... siirtyi omin jaloin paareille mutta kumminkin ennen kun se työpäivä oli oli ohi ehkä tossa kolmen tietämillä saimme tiedon että n.... oli nukkunut ikiuneen sairaalassa kovasti hän odotti eläkepäiviä mutta se odotus ei hänen kohdallaan koskaan toteutunut elämä on...
Siinäpä yhteiskunnan eliitin toivetapaus! Kaikki mehut pois töissä ja sitten heti hautaan. Jäi eläkkeetkin eliitin käytettäväksi.
Oli minunkin työpaikassani muuan Ellen. Teki muutaman vuoden extraa, että saa sitten suuremman eläkkeen. Jäi sitten aikanaan suuremmalle eläkkeelle ja kuoli kuukauden päästä...
Ja Mauri myös. Pelasi pörssipeliä koti- ja ulkomaan pörsseissä ja menestryi niin, että jäi pois töistä, olikohan edes 50 v ja eli pörssivoitoillaan. Söi "terveellisesti", porkkanaa järsi välipaloinakin. Ja oli jotenkin aneemisen näköinen.
Kävi lenkillä vähintään kerran päivässä. Syksyllä pitkiä luistelumatkoja, joista viimeinen paikassa, missä eilen oli sulaa.
Rannalta nähtiin ja saatiin ylön 20 minuutissa. Haudattiin 2 viikon kuluttua.
Kannattiko?
Menee se viisaskin vipuun...
- Pirre*
Haikein mielin laitoin "lapseni" maailmalle, tosin helpottuneenakin.
P.s. jäin pitkälle sairaslomalle ja tiesin jo silloin etten palaa enää työelämään; joku pisara siinä kai silmäkulmaani ilmestyi..- Vihdoinkin eläkkeell
Ei tullut tippa silmään, ainostaan vitutus, mutta melkein 25 vuotta ja pankissa, se kertokoon kaiken ei ollut onneksi mikään yllätys, muutenkin oli kivaa kuin mieskin oli kuollut muutamaa vuotta aikaisemmin ja yllättäen, mutta ei se mitään elämä jatkuu vaiikka Irwivin sanoin, eletään van vaikka piruuttaan.
Kun viimeinen työpäiväni joskus tulee, en siitä ilman isoa itkua selviä.
- Mieslaulaja
Ihan mukavat.
- 1943
Siitä on kulunut 7 vuotta. En muista muuta kuin sen, että työtovereiden kanssa kävin syömässä paikallisessa ravintolassa. Taakse jäi 36 vuotta samalla työnantajalla. Ihan asiallisesti poistuin kuvioista. Kehenkään silloiseen työtoveriini en pidä yhteyttä, aikaisemmin eläkkeelle jääneisiin muutamiin pidän. Työnantajalta sain lahjakortin.
- 1943
Olihan vuoden vanha juttu, mutta suunnilleen samoin olin vastannut.
- Kolhittu!
Kirjaimellisesti ottaen niitä viimeisiä työpäiviä oli niin paljon, etten pystyisi niitä luotettavasti laskemaankaan.
Erään työpaikan viimeinen viikko on jäänyt mieleeni.
Työsopimukseni purettiin valheellisin perustein ja liittoni toimitsijan ohjeita noudattaen en poistunut välittömästi vaan jäin odottamaan asian selvittelyä.
Viikon loppuun mennessä minulle tarjottiin täysi palkka ilman työvelvollisuutta vuoden loppuun saakka, minulle kuuluvat bonukset sekä kipurahaa, etten vatäisi juttua työtuomioistuimeen, 6-numeroinen summa.
En tullut katsoneeksi mutta kerrankin sijoituin verokalenterissa kohtuullisesti, oma tasoni huomioiden. - uusia haasteita taas
Tämä on vähän hullu aloitus 60 palstalla, sillä useimmat tämänikäiset ovat työelämäsäs mukana. 70 palstalle olisi sopinut paremmin.
- Kolhittu!
Vuosikymmenen virhe! 60 ylettynee 69v 11kk kuukauden päivät.
Korkein mahdollinen eläkeikä, 68v, mahtuu tähän 60 haarukkaan.
Ei useimmat, vaan käytännössä kaikki palkansaajat ovat nähneet viimeisen työpäivänsä ennen 70v täyttämistään.
- 6v eläkkeellä
Korkeintaan 50% palstalla vierailevista on töissä.
En muista enää, ilmeisesti ei ollut lässyn arvoista.
H.Ikimuistoiset!
Haettiin limusiinilla kotoa, kotipihalla jo shampanjaa, sen jälkeen jalkahoitoon shampanjan kanssa, koko tiimin kanssa brunssille, lisää shampanjaa, lahjoja, kukkia, lyhyitä hauskoja puheita.
Sitten työpaikalle, missä onnitteluhaleja, lisää ihania lahjoja..
Kotimatka myös limusiinilla.
Kesällä on mukava istua työkavereiden lahjoittamassa pihakeinussa omalla pikku pihalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635288- 954894
- 524045
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493996- 2223883
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283598- 413243
- 522819
- 412397