mistä uimavalamentaja ?

entska

Elikkäs, olen kiinnostunut uinnista, mutta lähimmät seurat on väh. 60 km päässä joten monta kertaa viikossa sinne on käytännössä mahdoton kulkea. Lähin halli, n 30 km ja siellä ei seuratoimintaa ole ollenkaan. Uintia en säännöllisesti ole vielä päässyt harrastamaan, mutta peruskunto yms on kunnossa kun monenlaista muuta liikuntaa/urheilua on tullut harrastettua. Tavoitteena päästä edes jonkinlaisiin tuloksiin ja toivottavasti myös kilpailemaan. Ikä siis 15 ja uimahalli Haapavedellä.

2

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Käy kerran tai kaksi kertaa viikossa Ison Kaupungin uimaseurassa valmentajan opastuksella treenaamassa. Muut treenit teet kotona ja lähimmässä uimahallissa omin toimin valmentajan kirjallisesti antamien ohjeiden mukaisesti.

Peruskoulun jälkeen muuta asumaan Ison Kaupungin uimahallin viereen, ja jatko-opintojen tai työn ohella treenaa sitten täysipainoisesti.

Tämä tietenkin on vain ajatus, mielipide ja ehdotus. Elämääsi koskevat päätökset teet sitten itse vanhempiesi ja sukusi kanssa. Suomi24 ei sitä saa tehdä.

• 15-vuotiaana aloittaminen on hankalahkoa, mutta jos sinulla on kestävyysurheilun tärkein eli työn tekemisen lahja, niin ei missään nimessä myöhäistä, jos urheilutaustaa on. Komppaan edellistä ajatuksesta käydä välillä intensiivinä isommalla paikkakunnalla, mutta harrastuksen alussa tarvitset jonkun antamaan tekniikkapalautetta. Käytännössä tämä tapahtuu joko oman paikkakunnan uimaopettajan tai uinninvalvojan opastuksella (osa uinninvalvojista tietää paljon myös uintitekniikasta, joskin eivät kaikki) tai, vielä paremmin, keräämällä kasaan pieni porukka ja houkuttelemalla (uhailemalla, lahjomalla, kiristämällä...) joku mukaan altaan laidalle.

Periaatteessa Uimaliiton ensimmäisille valmennuskursseille (lasten vesiralliohjaaja, I-tason valmentaja) pääsisit itsekin iän puolesta, mutta itse itseään valmentaen toiminta on aikalailla vaativaa - ihannetilanteessa valmentaja ei kuitenkaan ehkä ole valmennettavien kanssa liian hyvä kaveri. Ensimmäiset kurssit eivät ole hirveän kalliita, mutta kulujen jakamiseksi olisi tosiaan hyvä olla pari harrastajaa kasassa. (Valmentaja saattaisi löytyä jonkun harrastajan vanhemmasta perheenjäsenestä.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe