Moi.
Tarkoitus olisi siis matkustaa Helsingistä Ouluun lentokoneessa. Mukaan olisi tarkoitus ottaa tietokone. Olen hieman netin selailun jälkeen saanut selville, että kannettavan tietokoneen voi ilman muuta ottaa mukaan jopa matkutamoon(?), mutta hieman isompikokoisesta tietokoneen keskusyksiköstä en löydä tietoa.
Oletettavasti sen saisi varmaan ottaa väh. ruumaan, mutta olen hieman huolestunut siitä miten matkatavaroita kohdellaan pakkaus- ja purkamisvaiheessa, kun tietokoneet eivät ole sitä kovan käsittelyn kestävää laatua.
Eli, voiko keskusyksikön ottaa mukaan matkustamoon matkalaukussa? Jos ei, niin kohdellaanko matkatavaroita tarpeeksi varoen, että tietokoneen herkät osat eivät mene rikki?
-Ozzell
Pöytäkoneen keskusyksikkö koneeseen
3
474
Vastaukset
- Koppakolmonen
Eipä ole moista tilannetta tullut koskaan vastaan. Luulisin, että sen voi sääntöjen puolesta matkustamoonkin ottaa, jos se vain mahtuu lentoyhtiön rajoitusten mukaisen käsimatkatavaralaukun sisään koon ja painon puolesta. Ei ainkaan ole missään tullut nimenomaista kieltoa vastaan. Saattaa olla, että se pitää läpivalaisussa ottaa erikseen hihnalle kuten läppärikin. Parasta varmaan kysäistä kys. lentoyhtiöltä?
Ruumaan saa ainakin, mutta pakkaus kannattaa tehdä huolella. Mieluusti kovan matkalaukun sisään ja keskusyksikkö alkuperäiseen pakettiin pakattuna (styroksipehmusteet jne. paikoilleen). Kuljetuksen jälkeen ennen tulille laittoa kannattaa tarkistaa mahd. lisäkorttien ja kaapeleiden kiinnitykset, etteivät ole pompanneet pois paikoiltaan. - selv'ä provo
painaa liian paljon mutta ruumaan kyllä jos nyt ei pelkää että menee rikki...minusta tuntuu että tämä on promo...pöytäkoneet ovat jo ajat sitten verkonpainoina...joku vaibn kokeili tätä kun ei ollut muuta tekemistä?
- Koppakolmonen
Ehkä on provo... mutta mistä sitä tietää, meitä on moneen lähtöön. Jotkut keskusyksiköt on varsin pienikokoisia, ei niitä olisi mikään ongelma saada mahtumaan tavalliseen käsimatkatavaralaukkuun. Vaikea sanoa kun ei tiedä millaisesta kokoonpanosta on kyse.
Jos asian ohi puhutaan, niin minäkin vaihdoin juuri läppäristä takaisin pöytäkoneeseen. Eli ei ne vielä pelkästään verkonpainoja ole. Molemmissa omat etunsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748