Olen keski-ikäinen paljon liikkuva nainen. Eilen alkoi outo oire: melkein jokaisella askeleella jalassani naksahtaa/paukahtaa polven kohdalla, niin että kuulen sen. En ole loukannut polvea, se ei satu, mutta tunne nitkauksen, niin kuin jokin meinaisi mennä pois paikaltaan. Jalka kyllä toimii. Ei mennyt yöllä levossa ohi, vaan nyt olen naksuttaen kävellyt koko päivän vähäsen. Olen ollut levossa, mutta jo mieli halajaisi lenkille tai vähintään puutarhatöin. En vain tiedä onko tässä nyt liikunta vai lepo parhaaksi. Ikinä ei ole ennen tammoista ollut, olen perusterve ja normaalipainoinen. Onko kokemuksia?
Polvi paukkuu
5
4664
Vastaukset
- Yksi mahdollisuus
Lääkäri voisi tutkia polvesi mahdollisen nivelkierukkavamman varalta. Nivelkierukan repeämä voi aiheuttaa kuvailemaasi naksumista sekä polven pettämisen tunnetta. Tähän tosin liittyy usein myös kipua ja polven lukkiutumisoireita, joita et maininnut olevan. Sanoit, ettet ole loukannut polvea, mutta nivelkierukka voi vaurioitua myös vähittäisen rappeutumisen myötä ns. degeneratiivisesti. Myös mahdolliset aikaisemmat vammat voivat olla tässä taustalla.
Korostan kuitenkin, etten pysty tästä varmasti toteamaan, mikä polvessasi on vialla, vaan suosittelen lääkärissä käyntiä jos vaiva jatkuu. - Polvi paukkuu
Kiitos vastauksesta! Ihmeellistä, kolme kokonaista päivää paukahteli melkein jokaisella askeleella, mutta tänä aamuna niksutus loppui. Vaikka koko eilisen iltapäivän sahasin puita, tosin käytin enemmän käsi- kuin jalkavoimia. Kipua ei ole koko aikana ollut. En enää jaksanut olla paikoillani, kun tekemistä on niin paljon. Kaikenlaista "vanhuus" tuo tullessaan.
- Polvi paukkuu
Niin luulin että pääsin vaivasta, mutta ei. Taisi jäädä pysyväksi. Nyt vain osan päivästä ei pauku, muuten naksuminen on jatkuvaa. Kipua ei edelleenkään ole yhtään. Työasentoa olen taas kerran rukannut. Liikunta on perin tärkeä enkä sitä vielä ole lopettanut. Lääkäriin menoa tässä siirtelen, kun ymmärrän että vaikea heidänkin on diagnoosia oivaltaa, luulen että näitä liikuntaelinvaivoja on tuhansia ja useita eri sorttisia. Ja tähän vaivaan ei voi edes määrätä buranaa.
- Nivelkierukka
Moi,
Paukkumisen perusteella vaivasi kuulostaa ihan nivelkierukan repeämältä. Käy ihmeessä tapaamassa ortopedia, jotta saat vaivaan oikean diagnoosin.
Tässä aiempaa keskustelua nivelkerukan repeämästä -> http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1278255485/0#6 . - Anonyymi
Minulla kyykkyyn mennessäni turskahti verta polven sisäpuolelle ei mennyt enää koukkuun mutta ei turpoakaan.Vaadin magneettikuvausta koska polvi paukkuu joka askeleella en saanut fysioterapiaa suositeltiin vaan.Epäilen kierukan vammaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3007458Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne795812Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1583725Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1513453Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321807Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831796- 421414
- 221391
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641374En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja141276