Onko tietoa/kokemusta? Erehdyin ostamaan ko. malliin geeli akun.Vuoden päästä lähes hyytyi kesken ajon ja Abs-valot vilkkuivat vuorotahtia.Talvisäilytykseen viedessä ei enää käynnistynyt.Uudesta akusta ei ollut apua vaan vilkkuminen jatkuu.Onko joku onnistunut nollaamaan järjestelmän itse?
BMW R1200C ABS valo
8
519
Vastaukset
- Totta vai tarua
Ehken osaa neuvoa sinua ongelmasi ratkaisussa mutta itse olen ajanut geeliakulla varustettua R1200C:llä vuositokulla ilman minkäänlaisia ongelmia.
Siksi uskaltaisin väittää ettei geeliakulla ole mitään yhteyttä kuvailemaasi ongelmaan. - hups-abs
Jos kielitaitp riittää niin tällä sivulla olevista neuvoista voi olla apua!
http://www.largiader.com/abs/absfault.html- touhis10
Kiitos linkistä! Pitää perehtyä ajan kanssa.
Geeliakulla ei tietenkään ole vaikutusta muuten kuin että se sippasi kesken ajon ja jännite laski alas,joka taas saattoi aiheuttaa vikatilan.Geeliakku on paljon herkempi yli- ja alilataukselle.Kaverilla ko. akku hajosi kun oli kuukauden käyttämättä.Minulla talven jälkeen BMW ei käynnistynyt vaikka akkua oli ladattu säännöllisesti.R1200C:hen sopiva geeliakku on sama kuin BMW LT:ssä jossa kai täytyy olla geeliakku,ainakin akkuliikkeen mukaan. - rr1000
touhis10 kirjoitti:
Kiitos linkistä! Pitää perehtyä ajan kanssa.
Geeliakulla ei tietenkään ole vaikutusta muuten kuin että se sippasi kesken ajon ja jännite laski alas,joka taas saattoi aiheuttaa vikatilan.Geeliakku on paljon herkempi yli- ja alilataukselle.Kaverilla ko. akku hajosi kun oli kuukauden käyttämättä.Minulla talven jälkeen BMW ei käynnistynyt vaikka akkua oli ladattu säännöllisesti.R1200C:hen sopiva geeliakku on sama kuin BMW LT:ssä jossa kai täytyy olla geeliakku,ainakin akkuliikkeen mukaan.Todella tarkat ja hyvät ohjeet. Kyllä vika löytyy ja tulee hoidettua, ja paljon halvemmalla ja paremmin kuin merkkikorjaamolla.
- 2-Krad
rr1000 kirjoitti:
Todella tarkat ja hyvät ohjeet. Kyllä vika löytyy ja tulee hoidettua, ja paljon halvemmalla ja paremmin kuin merkkikorjaamolla.
Mitäs tuo suunnilleen kustantaa merkkikorjaamolla?
- 3xbemaristi
touhis10 kirjoitti:
Kiitos linkistä! Pitää perehtyä ajan kanssa.
Geeliakulla ei tietenkään ole vaikutusta muuten kuin että se sippasi kesken ajon ja jännite laski alas,joka taas saattoi aiheuttaa vikatilan.Geeliakku on paljon herkempi yli- ja alilataukselle.Kaverilla ko. akku hajosi kun oli kuukauden käyttämättä.Minulla talven jälkeen BMW ei käynnistynyt vaikka akkua oli ladattu säännöllisesti.R1200C:hen sopiva geeliakku on sama kuin BMW LT:ssä jossa kai täytyy olla geeliakku,ainakin akkuliikkeen mukaan.En oikein allekirjoita noita geeliakkujuttuja - muuten akun kunto kuitenkin vaikuttaa bemarin absivaloihin. Mulla on ollut absijarrut viime vuosituhannelta ja niiden merkkivalohäiriöt tuttuja. Useimmiten ne alkavat toimia ihan jees kunhan sammuttaa koneen, laittaa virran päälle ja odottaa muutaman sekunnin ennen kuin starttaa. Geeliakkuihin olen vaihtanut molemmissa pyörissäni suurin piirtein silloin kun ne yleistyivät enkä koskaan enää vaihda niitä pois. En tosiaankaan ole havainnut niissä mitään sellaista mikä pistäisi harkitsemaan paluuta vanhoihin akkuihin. Ehkä noissa geeliakuissa on sitten isompi ero laatutasolla; halvalla kun ei ylleensä saa hyvvää!
- Pietula
2-Krad kirjoitti:
Mitäs tuo suunnilleen kustantaa merkkikorjaamolla?
Tarkkaan en osaa sanoa, mutta aika tyyriiksi tulee.
- aspilux
Teknisiin pulmiin löytyy apua myös Haynesin R1200-korjausoppaista. Löytyy 28 eurolla mm. www.biltema.fi ja www.ago.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467455
- 324098
- 573635
- 503150
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522386- 532327
- 432268
- 372268
- 162246