Kokemuksia Keralasta kaivataan

Talvella Keralaan

Ollaan matkattu useita talvia Intiassa vuoristossa ja nyt on mietitty Keralaan matkaamista vaihtoehtona (Goa ei iske vieläkään...), jota olen täällä nähnyt joidenkin kehuvan hyvänä kohteena.
Kokemuksia kaivataan ja rauhallista paikkaa koko perheelle. Olemme aiemmin olleet merenrannallakin Mumbain lähellä todella rauhallisella rannalla, mutta vaihtelua kaipaisimme. Pieniä lapsia mukana, joten mitään biletyspaikkaa ei kaivata.

1

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin Kochi

kuin Ernakulumkin ovat hyviä vaihtoehtoja 'kotipesäksi'. Kochissa on paljon nähtävää ja koettavaa, sekä hyvät yhteydet moneen eri suuntaan. Vaikka läheiselle Cherai Beachille.

Tässä nyt ei kannata ruveta luettelemaan kaikkia Kochin nähtävyyksiä, sillä ne on helppo katsoa netistä tai matkaoppaasta.

Jos valuu Kochista rantaa pitkin etelään, voi jopa löytää niitä matkaesitteiden valkohiekkaisia 'autiorantoja'.

Allepiehin ei ole pitkä matka, ja sieltä kannattaa lähteä back-waters-reissulle. Kochistakin pääsee, mutta mielestäni Allepien reissut ovat parempia (ja edullisempia). Halutessaan Kochista voi Allepieen mennä myös laivalla. Ei mikään ihmeellisen ihana kokemus, sillä laivat ovat yleensä aivan liian täysiä jotta merimatkasta voisi suuremmin nauttia.

Jos aikaa on riittävästi käytössä, niin piipahtakaa Trivandrumissa. Siellä voi shoppailla Kochia edullisemmin, ja kaupungista löytyy hyvätasoinen eläintarha (kiinnostaa ehkä lapsia). Sanon hyvätasoinen siksi, että valitettavasti kaikista Intian eläintarhoista ei voi sanoa samaa.

Jos eteläkärkeen suuntaatte (Kanyakumariin), niin rantoja joita EN suosittele ovat matkanvarrelle osuvat Varkala ja Kovalam. Molemmat ovat massaturismin pilaamia kohteita, vähän samaan tapaan kuin Goakin. Etenkin Kovalamilla tuntuu olevan brittiörveltäjien bileet pystyssä 24/7.

Itse olen vannoutunut Kerala-fani, enkä tykkää Goasta lainkaan. Kyllähän Keralassakin käy paljon turisteja, mutta siellä he sulautuvat massaan aivan toisella tavalla kuin Goalla.

Vielä kymmenen vuotta sitten Kerala oli selkeästi edullisempi kuin Goa, mutta nykyään hintaerot ovat tasoittuneet. Jos aiotte vuokrata asunnon/talon sieltä, kannattaa katsella paikallisia real estate-sivustoja. Mielelläni antaisin vinkkiä, mutta siitä on todella niin kauan aikaa kun itse vuokrasimme talon Ernakulamista - nykyään asustelemme aina tuttaviemme luona Kochinissa siellä käydessämme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6925
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe