Ei saa pelätä työtä

johtaja söder

Ruohonleikkuu on ihan hyvä homma. Nykynuorille ei kelpaa mikään työ.

3

137

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Nykynuoriso nyt vaan on perseestä

• 17v poika

Ei taas yleistetä!! =D

Itse olen 17v poika, ja joka viikko kesällä kotona leikkaan nurmikon ilman palkkaa. Talvella teen lumitöitä. Teen kotitöitä melkein joka päivä ilman palkkaa (esim kuukausiraha/viikkoraha, ei tuu mitään sellasia enkätarvitse sitä palkkaa kotitöistä), sehän on ihan normaalia hommaa jota melkeen jokasen nuoren pitäs tehä ees joskus..

Itelläni on kaks työpaikkaa tällä hetkellä. Saan toisesta työpaikasta (vakituinen) vähän yli 10€/tunti, ja toisesta (kesätyöpaikasta) noin 8€/tunti. Työpaikas tulee päiväs tunteja noin 3-4, ja sitten kesätyöpaikas tunteja kertyy 5-8h. Mutta vakituisen työpaikan työpäivät on vain noin 2-3x kuukaudessa.

Eipä tässä valitettavaa ole, mukavaa ku saa tehä töitä ettei tartte maata kotona päivät pitkät ja odottaa että kaikki tulee eteen ku manulle illallinen. Saa tehdä töitä jonki asian eteen :)

Ja minulle kelpaisi paskempikin työ/palkka.. Nyt sattui käymään vaan todella hyvä tuuri tänä vuonna :)

Mutta tosi moni mun ikänen ja nuorempi valittaa ku ei löydä kesätöitä?? Kyllähän niitä on, muttakun niitä ei oteta vastaan ku pitää saada ne ja ne vklpt vapaaksi ja vähintään niin ja niin monen euron palkka ja ei liikaa tietenkään työtunteja..

Sen sanon vielä, että juuri oli (uutisissa tai lehdessä) että ei ole kovin paljoa nuoria suomalaisia marjanpoimijoita.. Suurin osa on ulkomaalaisia, koska suomalaisia ei kiinnosta tehdä sitä. Ei kiinnosta tehdä työtä josta saa palkkaa. =/

• Miltei lähihoitaja

Voi kun mukavaa, meitä nuorii yleistetään. Olkaa te muut nuoret vaan nirsoja töiden suhteen, mutta mä itse tiedän että teen paljon töitä, jotta mä pääsen sinne töihin, mikä on mun unelma.

Viime kesään ei kyllä mun rupukylä-paikkakunnalla ollut edes niitä marjanpoimijan tai ruohonleikkajan hommia. Hain viidestä eri paikasta helmikuusta asti, mutta yhteenkään en päässyt. Tein silti töitä kotona ja tuttavilla ilman palkkaa. :) Tulipa hyvä mieli!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43