Pärstäkerroin

epäreiluuuu

Kyllä meno yksityisellä vuokranantajalla on hirveää pärstäkerroin peliä. Menin tyttöystäväni kanssa kaksiota Turun keskustasta katsomaan. Sinne tulee vain n. 25 v. naishenkilö vanhempiensa kanssa meidän lisäksi.

Meillä molemilla vakituinen työpaikka jo 16 vuotiaasta lähtien, opiskelutuet alkavat, ei tupakoida, ei eläimiä ja rahaa maksaa vaikka 2 vuoden vuokrat heti (penniäkään ei lainaa). Siis ainakin paperilla parempia opiskelijavuokralaisia ei voi saada.

Yksin muuttaisi se toinen sinne kaksioon. Ei työpaikkaa, Tuilla ei ei pötkisi mihinkään eikä ainakaan nyt rahaa maksaa edes takuita. Mutisi vaan et kai mä opintolainaa otan ja isi maksaks mun takuut. Itse olisin vuokranantajana ohjannut ovesta ulos.

Ihan fiksuja olemme molemmat ja se että menemme yliopistoon ei ainakaan laske pisteitämme. Se toinen meni amkiin.

No vuokranantaja ja se toinen olivat molemmat Porista joten HAISTA SINÄ PASKA TURKULAINEN! Sille meni se kämppä jostain käsittämättömästä syystä...

7

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raha tärkeää

Vuokranantaja selvittää entisen vuokrasuhteen jos se on kunnossa . Asunnon saanut on varmasti kelpo vuokralainen. Takuun maksaa sosiaalitoimisto ja tarvittaessa vuokrankin. Asuntotuet ovat 60 % vuokrasta kyllä sillä hieman vuokraa maksaa jos sossu ei kaikkia maksa.

• uutta hakemaan

Vuokranantajalla on oikeus valita vuokralaisensa

Jos olette noin hyvissä rahoissa, niin kannattaako edes mennä vuokralle? Ostakaa oma.

• niiiin

En ajatellut ostaa omaa asuntoa vielä 20 vuotiaana. Kyllähän se vuokranantaja saa valita mutta tällä kertaa molemmat hakijat ekaa kertaa vuokralle eikä ainakaan meillä luottotiedoissa vikaa. Siis ainoa asia mikä tässä paistaa läpi on se että toinen tuli kauempaa ja samalta paikkakunnalta.

Onhan niitäkin huhuja kuultu että vuokranantaja käynyt esim. lääkiksen niin lääkiksen opiskelijat automaattisesti sisään. Siellä painaa joskus vuokranantajilla tietyt arvot.

• ei voi mitään

Sillä toisella hakijalla saattoi olla vaikka parmpi peppu tai tisut, vuokranantaja saa ihan itse määritellä valintaperusteensa.

Jos valinta perustuu rotuun tai uskontoon tai sukupuoleen, niin sitten voisi teoriassa yrittää nostaa jotain syrjintäkannetta, mutta en minä ainakaan halua väkisinkään mihinkään vuokralle.

• jemmn

No hyvänenaika. Jossakinhan työttömienkin pitää asua. Ymmärrän kyllä, että harmittaa, mutta ihmisiä ne työttömätkin on, eikä yhtään huonompia kuin sinäkään.

• Laupias.

Jos tämä porilainen oli vain laittanut hakemukseen ettei aio parvekegrillata tai jotain muuta, mikä tukee järjestyssääntöjä?

• Läski itte

Niin tai näin, minä olisin valinnut toisin. Jatkakaa vaan hakemista, kyllä teitä onnistaa kun tiedot on kunnossa ja takuuvuokran maksatte itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe