Tääläkin palstalla huomattu auton ostoon vaikuttaa onko hihna vai ketjukoneella, haluan aloittaa viestiketju ketjukoneella olevista autoista.
Helpottaa varmasti auton ostoa niille jotka ostavat auton sen takia että on ketjukoneella.
onhan totta jos ajat paljon eli 50 000 t vuodessa ni silloin hihnan joutuu vaihtamaan kahden vuoden välein ni ketjukone kannattaa olla.
Listatataan Ketjukoneella olevat autot
42
19919
Vastaukset
- yaris,
Kaikki Toyotan Yarikset on ketjukoneella ja muut Toyotat hihnalla.
- tyhmäkö?
Huijasivatko mua kun myivät mulle corollan, jossa väittävävät olevan nokkaketju?
- samapa se
tyhmäkö? kirjoitti:
Huijasivatko mua kun myivät mulle corollan, jossa väittävävät olevan nokkaketju?
Et kai erehtynyt, ostitko moottorisahan luullen sen olevan corollan.
- Fucktaa
Kaikki bensakoneella olevat muutkin Toyotat on ketjulla 2000-luvun alusta lähtien. Ketjukoneet ovat VVT-i-tyyppisiä, aiemmat bensakoneet ovat hihnalla.
Paitsi kun mennään ajassa kylliksi taaksepäin, niin ennen -84 etuvetoon siirtymistä oli ketjulla myös Tojon koneet. Eli tässä OIKEA TIETO eikä jotain muuta kuten tuo Yaris-tyyppi jakelee. - Anonyymi
tyhmäkö? kirjoitti:
kyllä näin on käynyt
- Anonyymi
Minulla on 2000 Corolla ja jakopäätä pyörittää ketju.
- rostfrei
Vaihdoin juuri volkkariin hihnan, 420 euroa töineen. Ei paha raha kun vertaa mitä samanikäisen ketjukoneisen mersun ruostehommiin menee kahdessa vuodessa.
- hondamies
Kaikki bensa accordit 03 vuodesta eteenpäin. Ei diselit.
- Anonyymi
hondamies kirjoitti:
Nissaneis on ketjuja moottorissa ja polkupyörässä on ketjut myös
- Anonyymi
hondamies kirjoitti:
Siis millä jakopää pyörii?
- Onhan noita..
Nissan Almerat ainakin 90-luvun loppupuolelta lähtien.
2000-luvun Hondat. Tarkkaa vuosimallia en tiedä.- Onhan noita..
Unohtui kansanauto:
Kaikissa Ladoissa ketju 2105 malliin asti ;-)
Ja linkissä lisää:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=38520&sid=956fb7beaf46ac84cc964843c3c435f7
- eikä vaihettu
Automaatti solihverissa oli kans ketju.
- renkaat samanverran
solihveri oli varmaan kaksitahti, joten siinä ei ollut nokka-akselia ollenkaan.
Mutta jos hihnan vaihtoväli on 4 vuotta tai 90 tkm niin kustannus on noin 125 euroa vuotta kohden. Ei halpa, mutta ei sentään vaikuta automallin valintaan. - two stroke
renkaat samanverran kirjoitti:
solihveri oli varmaan kaksitahti, joten siinä ei ollut nokka-akselia ollenkaan.
Mutta jos hihnan vaihtoväli on 4 vuotta tai 90 tkm niin kustannus on noin 125 euroa vuotta kohden. Ei halpa, mutta ei sentään vaikuta automallin valintaan.ei se työtahtien määrä vaikuta nokka-akselin tarpeeseen(esim2-t dieselit)
- Miun micrani
Nissan Micrassa alkaen vuodesta 95 muistaaksen...
- Osta Saab - hjuva
SAABIT ketjulla AINA.
- saabistiko?
saab 1.9 diesel kone? Uskoisin että hihnalla...
- NÄin o
Paitsi V6.
- 900c
Perinteiset H moottoriset mallit ainakin on ketjulla elikkä 900,99 ja 90. Eikä sitä vanhaa ja halpaa autoo ees hirvee ruveta ostaan jos joutus nokkaremmiäki vaihtelee
- Känkkäränkkä
Eipä pidä paikkaansa tuokaan !!
- 13+19
Monet kuvittelee että ketjukoneet on ikusia. Ei ne loputtomiin kestä. Poikki napsahtelee, laahaimet ja kiristimet kuluu. Olipa keulakoristeena ooppelin tai mersun merkki, ihan sama.
- Anonyymi
16 venttiilisissä H-moottori Saabeissa ainakin on ketjuja katkennut, 2 nokka-akselia on rasitus.
- Anonyymi
Eivät ole ikuisia mutta ainakin Toyotassa ketjukäyttöinen jakopää kestää sen mitä moottorikin. Minulla on alkuperäinen ketju vuoden 2000 Corollassa.
- Ole hyvä
http://www.ajovalo.net/ketju.htm
Listattu jo!- Jakopää
Vähän on vanhaa autokantaa. Päivittää pitäis -18 luvulle.
- kynnyskysymys, hihii
upeaa kun nyt herätään kun uusimpien autojen hihnojen vaihtovälit ovat jopa kymmenen vuotta ja satojatuhansia kilometrejä. Ennen ei haitannut vaikka vaihtoväli oli 40tkm.
Jos keskiverto jamppa joutuu vaihdattamaan remmin muutaman kerren eelämässään, niin siitä tehdään noin iso asia?!?
Hajoaa niitä ketjuja ja ketjunkiristimiäkin aina sillointällöin.- Anonyymi
Ymmärrän että Sinua harmittaa kun olet hankkinut kuminauhalla käyvän koneen.
- vadimir putin
Lada.
- nitsun natsun
nissanit 1,5. 1,6 ja 1,8 2000 luvun bensakoneet ketjulla... vaihtoväli 150-200 tkm kun venyy...
korjaus 1000 e paikkeilla
2.0 primeerat -03 asti katkeavalla ketjulla...remppa 2000 e
hyvittavaa kun myyjät mainostaa "huoletonta ketjukonetta"- Anonyymi
Nissan on Nissan vaikka voissa paistais.
- ätshiii
tsi vagineissa on ketju,kuten malli merkintä testaa se itse kertookin
- En ostaisi
Audi V-6 2,4l bensa ja uudemmat on ketjulla.
- moskiitto
volvot joissa ketju?ja vuosmalli
- PRV_koneet_ketjulla
2,9 V6-koneet ovat kolmella ketjulla. Käytetty ainakin 760:ssa.
- preznex
Lada 1200
- Jakoketjuman
Pistetäämpä vähän päivittäen tätä listaa, eli vähän uudemmista >07-18 autot. VW-jetta 1,6 Fsi -07 on ainakin ketjulla. Lisäilkää näitä uudempia.
- Ketjulla
Ossatteko sanoa onko ketjulla 5D COROLLA STW 1.6-ZZE121L-DWMDKW/260
- ketjuuompi
Kyllä on ketjulla ja hyvällä semmoisella.
Jos tätä tarkoitit.
https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/9852377 - Anonyymi
Chevrolet epica
- Anonyymi
MB on jäänyt keskustelussa väliin.
220 dieseleissä on tuplaketju, mutta sekä 212 ja 213 malleissa ne ovat jostain syystä moottorin takana.
Ei siis aivan helppo/nopea vaíhtaa, mutta yleensä ei parinkymmenen vuoden aikana tarvitse.- Anonyymi
250e maksoi oli jakoketjuremontti vw 1.2tsi moottoriin. Seuraavan kerran n 10 vuoden päästä jos samanlaista käyttöä. Vaikka jakoketjun joutuisi uusimaan kerran 12 kk niin ei todellakaan iso työ tai hankala.
Nyt on kulumattomat osat.
Omalla jakohihnaisella on ajettu 22 vuotta ja
300 000km, yleisin ajomatka.
startista 5km-10km.
Kaikki hihnojen pomppaamkset, katkeamiset johtuu käyttäjästä. Jos jollakin venttiilit vääntyneet. Ei ole muutaman kympin hihnaa viitsitty uusia ajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224324- 193391
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4022331- 272011
- 341954
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 351704
- 151578
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191337- 121301