klabi

klabi

Mikä/mitkä olisi parhaita pionipenin reunaperennoja,itsellä pyöreä pionipenkki ja ympyrän ulkoreuna näyttää hieman paljaalta kun pionit itse ovat saavuttaneet normaalin kukintapituuden.Tällä hetkellä reunassa ovat olleet tulppaanit ja narsissit mutta noistahan ei kesän mittaan ole enää mitään iloa.

6

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.MA.
    • käpystin ja pupustin

sammalleimut eriväreissä, tosin kukkii melko samoja aikoja kuin pionitkin ja samajuttu on kultavihman kanssakin....itselläni on pionit muitten kukkien ja pensaitten kanssa suloisessa sekasotkussa... aina kukkii jotain... ekana oli ne nimeltä mainitut, pioneja 4 eri laatuista... yksi kun lopetti niin toinen aloitti, nyt on harjaneilikat ja pensaista keijuangrvot parhaimmillaan...erivärisiä valmuja putkahtelee aina ihan muualta mihin ne keväällä kylvin... tuuliko siemet siirteli,Köynnöskuusamat ja -hortensiat olen sijoitellut kasvamaan tolppien ja korkealta sahattujen männynrunkjen ympäri.jalo ritarin kannus on siinä ohessa sinisenään, lähes 2 m. korkuinen, malvat matalampina siellä joukossa, eriväriset syysleimut siellä täällä, muutama idänunikko mukana ja kuun liljoja eri väreissä, tuiviot ja vuorimännyt antavat oman vihreytensä ja jaloangervot omalla vuorollaan kukkivat elokuun puolella osa.Minulla on näitä istutuksia satoja neliöitä, nurmikosta olen pyrkinyt eroon .Istutusten seassa on niin omena- kuin luumu ja marjapensaitakin.Polut on kyllästettyä lautaa ja kiemurtelee eri levyisenä istutusten seassa.Valokuvia olen jo tänäkesänä ottanut yli 700kpl, laittaisin niitä mutta olen niin tumpelo sen digikameran ja tämän netin kanssa jotten sitä osaa, kuvat kehitytän oikeiksi valokuviksi jotka liimailen albumiin.Kuunliljat on oivallinen reunus ja väli kasvi pioneillekin.... vähän karkasi taas käsistä tämä vastaus niin kuin koko puutarhan rakentaminen... lisää maata tekisi mieli hankkia, muttei ole saatavilla, kaupungin joutomaa on jo ostettu...jne...

• pionin pilkkoja

Mulla on kuunliljaa ja jalopähkämöä ympärillä.

• påäööö

Löytyisikö lisää vinkkejä, mitkä kasvit tykkäisivät olla pionin kaverina? :)

• muutamia

Suikeroalpi, kukkii keltaisena heinäkuussa. Kissankellokin. Hopeahärkki.

• Helppo ja nätti

Jaloangervot, kukkivat pionien jälkeen ihan pakkasiin asti. Niitä on erivärisiä ja -korkuisia, kukinnan alkukin pikkusen vaihtelee. Lehdistö on kans kaunis, joskus tulee nätti ruskakin. Kovin paahteiseen paikkaan eivät käy, muuten mulla ainakin menestyvät loistavasti ja komistuvat vuosi vuodelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7595
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2507
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51