ärsytystä kehiin

miinustajat tarkkana just tänä heinäkuun neljännentoista päivän aamuna tuli mieleen että minne ne lämpimät kesäpäivät on kadonneet viikonloput vietettiin mökillä otettiin laiturilla aurinkoo uitiin saarta ympäri lämmintä oli joskus piti jopa nukkua ovet auki ettei ollu liian kuuma nyt pitää pistää pitkikset jalkaan ja pukee pitkähihaista päälle jos meinaa tareta olla ulkosalla jos tää tästä vaan kylmenee pitää ruveta miettimään lähtöä suomesta kesäksi pois ennen se oli niin päin että oltiin talvet ulkomailla ja kesät suomessa nytkin on ulko ovi auki pikkuisen aurinko välillä pilkistää ja varpaita palelee uskomatonta mutta totta eikä kyllä järveen tee mieli voi sitä talvellakin avannossa uida.

80

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun täytyy sanoa että ainoa mikä mua harmittaa on noiden meidän porukoiden takia.
      Kun pikkulukkakaan ei päässyt mereen sillälailla nauttimaan kun parina viime vuotena.
      Ite ja omalla kohdalla oon ihan tyytyväinen kun ne helteet ei ole tänne tulleet.
      Sateetkin on sattunut yleensä yöksi ja sitä on kiva kuunnella kun se oikein jytisee tonne kattoon.
      Ilmat ei todellakaan ole pilanneet mun lomaani vaan päinvastoin.
      Muuta ongelmaa on sitten ollut ton mun jalan kanssa kun ei kestä normaalia kulkemista.

• se muakin harmittaa toi meidän pikkupoitsu kun se olis niin mielelään ilkosillaan ulkosalla ja pärskyttelis altaissa mutta :(((((

• ensi vuonna jatkuu.
        tiinaex kirjoitti:

se muakin harmittaa toi meidän pikkupoitsu kun se olis niin mielelään ilkosillaan ulkosalla ja pärskyttelis altaissa mutta :(((((

Tässä nyt vaan kävi näin.
        Etelä-Eurooppalaiset kyl-
        lästyivät Suomen änky-
        röintiin, eivätkä laskeneet
        kesää tänne.
        Pääskyiltäkin estivät tulon.
        Onko nyt hyvä mieli?

• tiinaex...
        ensi vuonna jatkuu. kirjoitti:

Tässä nyt vaan kävi näin.
        Etelä-Eurooppalaiset kyl-
        lästyivät Suomen änky-
        röintiin, eivätkä laskeneet
        kesää tänne.
        Pääskyiltäkin estivät tulon.
        Onko nyt hyvä mieli?

toivottavasti eivät kyllästy taas ensi keväänä meille kyllä tuli pääskysiä enemmän kun koskaan on varmaan viis pesää talon räystäiden alla ne muuten saa hyvin kissat kyykkyyn =)))))

• tiinaex... kirjoitti:

toivottavasti eivät kyllästy taas ensi keväänä meille kyllä tuli pääskysiä enemmän kun koskaan on varmaan viis pesää talon räystäiden alla ne muuten saa hyvin kissat kyykkyyn =)))))

Meillä taas tuntuu et ne pääskyset väheni. Niin että saa kissat kyyryyn, no se voi olla silleen et hakevat parempaa asentoa milloin hyökätä kimppuun. Meilläkin toi katti aikoinaan sai lennosta parvekkeella kiinni kolme pääskystä josta yksi oli lopetettava. Kylmästi niskat nurin kun oli purrut silmään. :(

• tiinaex... kirjoitti:

Saman verran noita pääskyjä tässä meilläkin lentelee kuin aikaisempina vuosina.
        Tosin tulivat myöhempään kun aikaisemmin.

• Nittaminax kirjoitti:

Meillä taas tuntuu et ne pääskyset väheni. Niin että saa kissat kyyryyn, no se voi olla silleen et hakevat parempaa asentoa milloin hyökätä kimppuun. Meilläkin toi katti aikoinaan sai lennosta parvekkeella kiinni kolme pääskystä josta yksi oli lopetettava. Kylmästi niskat nurin kun oli purrut silmään. :(

Meillä 50 v sitten harakat kiusasi kissaa. Kissa pihalla matalana kyykötti ja harakat matalalta lensivät yli. Kissa oli opetettu, ettei lintuja eikä oravia saa pyytää.
        Sanoinpa sitten kissalle, että noita sinä saat pyytää, mutta etpä saa kiinni, etpä saa kiinni!
        Tunnin päästä menin pihalle ja portailla kissa tuli vastaan harakka suusa ja häntä pystyssä, että sainpas! Minä tietysti kehuin kovasti. Samana iltana kissa pyyti toisenkin harakan ja seuraavana aamuna kolmannen. Sitten joko harakat loppui tai viisastuivat.

• 1943

Esikoinen houkutteli eilen illalla pitkähkölle kävelylenkille. Totesimme, että oli mitä mainioin sää, ei liian kuuma eikä kylmä. Täällä meidän kolkalla ei toistaiseksi ole satanut niin paljon kuin muualla. Viikko sitten luvattiin hirveitä sateita. Puutarhan kasvit kaipasivat vettä ja matkalle lähtiessäni panin toiveita täynnä ämpärin räystään alle ja harmitti kun en ollut kotona, jotta oisin voinut kerätä vettä enemmän. Kotiin tultuani vettä ei ollut kertynyt tippaakaan. En sentään vielä kastellut vesijohtovedellä ja viikon aikana on vähän sadellut. Tänäkin aamuna oikein kunnon kuuroja on tullut. Se hyvä puoli viileähkössä säässä on, että kukat kukkivat paljon kauemmin kuin helteellä. Jo pari viikkoa olen ihaillut komeita marhanliljojani, nyt näkyvät viimeiset nuput auenneen.

• täällä on tullu ja monena päivänä niin paljon vettä että pellot lainehtii joo kyllä tää sää ruokkii kaikenmaailman hukkakauraa mutta sekin mua harmittaa kun olen niin kova uimaan ja tykkään todella paljon uimisesta ja ollaan tässä järven rannalla mutta sinne ei tarkene mennä heinäkuun puolessa välissä kyllä tässä ilmastossa joku muutos on tullu toisille tietenkin parempaan mutta toisille taas huonompaan ja sit on paljon ihmisiä joille sopii lämmin ilma paremmin monet reumaa sairastavat pysyvät liikkumaan lämpimällä paremmin kun kylmällä ja eipä toi kylmä ja kostee ilma tunnu kovin hyvältä munkaan jäsenissäni.

• 1943
        tiinaex kirjoitti:

täällä on tullu ja monena päivänä niin paljon vettä että pellot lainehtii joo kyllä tää sää ruokkii kaikenmaailman hukkakauraa mutta sekin mua harmittaa kun olen niin kova uimaan ja tykkään todella paljon uimisesta ja ollaan tässä järven rannalla mutta sinne ei tarkene mennä heinäkuun puolessa välissä kyllä tässä ilmastossa joku muutos on tullu toisille tietenkin parempaan mutta toisille taas huonompaan ja sit on paljon ihmisiä joille sopii lämmin ilma paremmin monet reumaa sairastavat pysyvät liikkumaan lämpimällä paremmin kun kylmällä ja eipä toi kylmä ja kostee ilma tunnu kovin hyvältä munkaan jäsenissäni.

Minulla ei usein ole mahdollisuutta asua järven rannalla, siksi uin kesäkaudella aina kun on mahdollisuus lämpötilasta riippumatta.Illalla lämmitän urheiluseuran saunaa ja uiskentelen välillä. Edesmennyt kaveri oli ahkera uimari ja kävimme usein keskellä yötäkin pulahtamassa. Nyt oleskelen hänen mökillään silloin tällöin, useimmiten yksin. En aikaisemmin ole uinut yksin, mutta ei hänkään hukkunut, vaikka paljon ui yksin ollessaan.

• tiinaex...
        1943 kirjoitti:

Minulla ei usein ole mahdollisuutta asua järven rannalla, siksi uin kesäkaudella aina kun on mahdollisuus lämpötilasta riippumatta.Illalla lämmitän urheiluseuran saunaa ja uiskentelen välillä. Edesmennyt kaveri oli ahkera uimari ja kävimme usein keskellä yötäkin pulahtamassa. Nyt oleskelen hänen mökillään silloin tällöin, useimmiten yksin. En aikaisemmin ole uinut yksin, mutta ei hänkään hukkunut, vaikka paljon ui yksin ollessaan.

mää taas asun kesät talvet järven rannalla mutta en tykkää kun lämpimästä järvivedestä sen takia tuleekin enää harvemmin uitua tätä mun kaveria joka täällä mun kanssa asuu ei saa veteen ennenkö veden lämpö on kakskytviis.

• L - L

Maallikon arvaus. Ikääntyessä mukavuusalue supistuu johtuen hiipuvasta aineenvaihdunnasta.

Tunne ajan kulun muutoksesta johtuu, yhden selityksen mukaan siitä, että vuosien karttuessa lähimenneisyyttä verrataan aina vaan useampiin vuosiin.

• L-L
        Olen kokenut päinvastoin.
        Mukavuusalue tuntuu paljonkin laajentuneen ihan viiden viimevuoden aikana suhteessa nuoruuteen tai edes aikuisuuteen.

• L - L
        tulisilla kirjoitti:

L-L
        Olen kokenut päinvastoin.
        Mukavuusalue tuntuu paljonkin laajentuneen ihan viiden viimevuoden aikana suhteessa nuoruuteen tai edes aikuisuuteen.

Luonnonoikku? Onko tapahtunut kemia-avustusta? Ilman sitä kaikilla aineenvaihdunta hidastuu ikääntymisen myötä.

Vai onko ilmiö psyykkistä laatua?

• L - L kirjoitti:

Luonnonoikku? Onko tapahtunut kemia-avustusta? Ilman sitä kaikilla aineenvaihdunta hidastuu ikääntymisen myötä.

Vai onko ilmiö psyykkistä laatua?

Ehkäpä puhuimmekin ihan eri laadusta :)
        Mukavuusalue-mukavuusvyöhyke.
        Nuorempana olin pelkoja täynnään. Kun rohkenin mukavuusvyöhykkeeni ulkopuolelle se on vaan levinnyt.

• Eikö helteistä just jokupäivä sitten ollu alotus, no eni vei, vastaan silti. Ihanaa kun ei ole ollut liian kuuma ja sateet on todellakin tääl päin tullu öisin joten sadekkaan ei ole haitannu.
      Mieluummin sitä pukee päällensä lisää vaatteita jos on kylmä ku et pitää hikoilla alasti ja mikään ei ole hyvin.

Aina pitää narista kesäkeleistä....:((( milloin liian kylmä, kuuma tai sataa tai ei sada.

• heissuli-vei!!

Oli alotus, oli. Mulle on se ja sama, ja oikeastaan ihana, ettei ole helteitä. Riittää, ettei ole lunta maassa eikä katolla.
        Inhottaa kuumalla hikoilla. Aina voi turkin nakata olalleen, jos palelee.
        Täkki päälle sängyssä, niin jo riittää lämmintä.

Sitä olen yrittänyt kysyä, onko tuo kuvan killisi se löytökisu? Onx hää tytteli vai poikuli?

PImmeetä on jo illalla, kuin syysmyöhällä.
        Vaan haitanneeko tuo mittään. Mua ei.

• saattaapa olla että kesäaloituksia tulee ja menee mutta mulle vaan tuli ne entiset kesät mieleen kun oltiin uimarannoilla ehkä sen takia kun jarppa tuli aamulla meille hupparissaan ja college housuissaan ei oo pieni mies päässy tänä kesänä kun kerran hytiseen järviveteen ja ite sai polskia kaikki kesät järvessä ja sade on tullut yötä päivää täällä haitannu tosi paljon kesäkeittiön rakennuspuuhia aina pitää narista kesällä pitäis olla lämmin ja kuuma ja sit taas talvella kylmä.

• ,lö
        tiinaex kirjoitti:

saattaapa olla että kesäaloituksia tulee ja menee mutta mulle vaan tuli ne entiset kesät mieleen kun oltiin uimarannoilla ehkä sen takia kun jarppa tuli aamulla meille hupparissaan ja college housuissaan ei oo pieni mies päässy tänä kesänä kun kerran hytiseen järviveteen ja ite sai polskia kaikki kesät järvessä ja sade on tullut yötä päivää täällä haitannu tosi paljon kesäkeittiön rakennuspuuhia aina pitää narista kesällä pitäis olla lämmin ja kuuma ja sit taas talvella kylmä.

Aika kultaa muistot. Kakarana mentiin uimaan aina toukokuun vika päivänä, oli sää sitten mikä tahansa. Kevätjuhlista tultiin villatakki päällä ja kotona vaihdettiin uimapukuun.

• tiinaex kirjoitti:

saattaapa olla että kesäaloituksia tulee ja menee mutta mulle vaan tuli ne entiset kesät mieleen kun oltiin uimarannoilla ehkä sen takia kun jarppa tuli aamulla meille hupparissaan ja college housuissaan ei oo pieni mies päässy tänä kesänä kun kerran hytiseen järviveteen ja ite sai polskia kaikki kesät järvessä ja sade on tullut yötä päivää täällä haitannu tosi paljon kesäkeittiön rakennuspuuhia aina pitää narista kesällä pitäis olla lämmin ja kuuma ja sit taas talvella kylmä.

Hesarissa olikin juttua et joissain paikoissa sitä vettä on tullut ihan riittämiin, mutta sellasta se on, jossain sataa ja jossain ei. Ei sen pikkumiehen elämä siihen kaadu jos ei uimaan ole päässyt. Kesiä tulee sillekkin vielä monia.

• heissuli-vei!! kirjoitti:

Oli alotus, oli. Mulle on se ja sama, ja oikeastaan ihana, ettei ole helteitä. Riittää, ettei ole lunta maassa eikä katolla.
        Inhottaa kuumalla hikoilla. Aina voi turkin nakata olalleen, jos palelee.
        Täkki päälle sängyssä, niin jo riittää lämmintä.

Sitä olen yrittänyt kysyä, onko tuo kuvan killisi se löytökisu? Onx hää tytteli vai poikuli?

PImmeetä on jo illalla, kuin syysmyöhällä.
        Vaan haitanneeko tuo mittään. Mua ei.

Tuolla toisessa alotuksessa jo pirrelle kerroinkin et siinähän se löytökissa poseeraa. :)

• 1943
        ,lö kirjoitti:

Aika kultaa muistot. Kakarana mentiin uimaan aina toukokuun vika päivänä, oli sää sitten mikä tahansa. Kevätjuhlista tultiin villatakki päällä ja kotona vaihdettiin uimapukuun.

Lasten ollessa pieniä mieheni oli heidän kanssaan, kun olin työhommissa. Hän järjesti erilaista ohjelmaa kuin minä. Olivat mm. menneet veden ollessa vielä melko viileää mökille uimaan. Itse en moista olisi ehdottanut. Hyvä kun lapset saivat olla isän kanssa äidin sekaantumatta, me äidit kun tupataan olemaan melein ylivarovaisia.

• Nittaminax kirjoitti:

Hesarissa olikin juttua et joissain paikoissa sitä vettä on tullut ihan riittämiin, mutta sellasta se on, jossain sataa ja jossain ei. Ei sen pikkumiehen elämä siihen kaadu jos ei uimaan ole päässyt. Kesiä tulee sillekkin vielä monia.

Uutisisa juuri sanoi, et jossain oli tunnin aikana satanut 11cm.
        Paikan nimi meni ohi, mut on siinä jo melkoinen virtaama...

• Nittaminax kirjoitti:

Tuolla toisessa alotuksessa jo pirrelle kerroinkin et siinähän se löytökissa poseeraa. :)

Kyllon sulonen, pääsi hyvään kotiin..

• ,lö
        1943 kirjoitti:

Lasten ollessa pieniä mieheni oli heidän kanssaan, kun olin työhommissa. Hän järjesti erilaista ohjelmaa kuin minä. Olivat mm. menneet veden ollessa vielä melko viileää mökille uimaan. Itse en moista olisi ehdottanut. Hyvä kun lapset saivat olla isän kanssa äidin sekaantumatta, me äidit kun tupataan olemaan melein ylivarovaisia.

Kyllä lapsi, joka osaa jo puhua, pystyy kertomaan onko kylmä vai ei.

Tuossa nuo mummun mussukatkin juoksi pihalla pelkissä kalsareissaan ja mittari näytti 17 astetta, eikä ollut kuulemma kylmä.

• maarina1 kirjoitti:

Kyllon sulonen, pääsi hyvään kotiin..

Ja nyt on madotettu ja korvapunkitkin häädetty, toivottavasti. :))

• heissuli-vei!!
        Nittaminax kirjoitti:

Onpa ihunan näköinen killi. Tulisipa joku moinen meidänkin pihallemme.
        Vaan ovat vain naapurien mahtikolleja. Käyvät kyttäämässä, minne se meitin pikkukoiruli on kadonnut.

Eivät enää pääse sitä säikyttelemään.

• Nittaminax kirjoitti:

Ja nyt on madotettu ja korvapunkitkin häädetty, toivottavasti. :))

Ne onkin luku sinänsä noi punkit.

Onpa ihunan näköinen killi. Tulisipa joku moinen meidänkin pihallemme.
        Vaan ovat vain naapurien mahtikolleja. Käyvät kyttäämässä, minne se meitin pikkukoiruli on kadonnut.

Eivät enää pääse sitä säikyttelemään.

Ja aivan mahtava persoona. :)
        No minkäs takia ne kollit teidän koirulia on kiusannu ja miks ei pääse kiusimaan. Onko jotain tapahtunut tai siis mitä tarkoitat.

• maarina1 kirjoitti:

Ne onkin luku sinänsä noi punkit.

Vaihdoin kanssa uuden kisuni kuvan profiiliin. Se on vielä eläinkodilla otettu, on poika paljon kirkas silmäisempi jo 5 viikon kotihoidon jälkeen.

• heissuli-vei!!
        Nittaminax kirjoitti:

Ja aivan mahtava persoona. :)
        No minkäs takia ne kollit teidän koirulia on kiusannu ja miks ei pääse kiusimaan. Onko jotain tapahtunut tai siis mitä tarkoitat.

Kerran kesällä istuksin portailla. Koira käyskenteli pihalla, haisteli ja maisteli. Meni pihan toiselle laidalle, ison kiven lähelle. Sen takana makoili naapurin punainen kolli.
        Kun koira sen huomasi, näytti, että se hyppäsi kymmenen metriä sivuun, säikähtäen.

Ennen nurmen päällä leikkien, nyt sen alla. Se oli simmoinen pikkuinen, arkajalka.
        Ikävä on.
        Olen onnellinen, että kissanne löysi teidät. Sai hyvän kodin.

Kerran kesällä istuksin portailla. Koira käyskenteli pihalla, haisteli ja maisteli. Meni pihan toiselle laidalle, ison kiven lähelle. Sen takana makoili naapurin punainen kolli.
        Kun koira sen huomasi, näytti, että se hyppäsi kymmenen metriä sivuun, säikähtäen.

Ennen nurmen päällä leikkien, nyt sen alla. Se oli simmoinen pikkuinen, arkajalka.
        Ikävä on.
        Olen onnellinen, että kissanne löysi teidät. Sai hyvän kodin.

Kiitos sinulle ja maarinalle, yritän ainakin antaa hyvän kodin ja pitää kissoista hyvää huolta.
        Kuoliko koira vanhuuttaan vai mikä tuli pikkuselle. Eläimet kuoltuaan jättävät suuren aukon sydämeen ja uskon että ikävä on sinulla kova.

• maarina1 kirjoitti:

Vaihdoin kanssa uuden kisuni kuvan profiiliin. Se on vielä eläinkodilla otettu, on poika paljon kirkas silmäisempi jo 5 viikon kotihoidon jälkeen.

Kävinkin sun sivulla ja huomasin että vaihdoit kuvaa. Tulee vaan jonkin ajan kuluttua esille. :)

• Nittaminax kirjoitti:

Kävinkin sun sivulla ja huomasin että vaihdoit kuvaa. Tulee vaan jonkin ajan kuluttua esille. :)

Edellinen kuva oli yksi tyttären kolmesta kisusta. Milli -molli, jota sanomme Löysä-Lasseksi. Se on niin vetelä. Kun ottaa syllin se valuu pois, ei hyppää. Siinä on toden näköisesti jotain"räsynukke" kissarodun sekoitusta.

• maarina1 kirjoitti:

Edellinen kuva oli yksi tyttären kolmesta kisusta. Milli -molli, jota sanomme Löysä-Lasseksi. Se on niin vetelä. Kun ottaa syllin se valuu pois, ei hyppää. Siinä on toden näköisesti jotain"räsynukke" kissarodun sekoitusta.

Hih..tuollasen katin mä tahtoisin nähä, siis ihan livenä. :)) Olen mä noista kuullu. :)

• heissuli-vei!!
        Nittaminax kirjoitti:

Kiitos sinulle ja maarinalle, yritän ainakin antaa hyvän kodin ja pitää kissoista hyvää huolta.
        Kuoliko koira vanhuuttaan vai mikä tuli pikkuselle. Eläimet kuoltuaan jättävät suuren aukon sydämeen ja uskon että ikävä on sinulla kova.

Elinpäiviensä luvun mukaan jo aika oli hänen mennä. Aina jostain napsauksesta tai muusta jostain tulee sekunnin murto-osaksi tunne, että hän on vielä olemassa.
        Mutta kaipa aika tehnee tehtävänsä, vähitellen.
        Pikkuhiljaa.

Aina tulee itku silmään, kun muistelee.
        Olkoonkin jonkun mielestä turhaa.
        Kuka ihmisen ilon ja surun voi mitata.
        Jospa niiden summa on vakio, vain kohteet vaihtelevat?

Elinpäiviensä luvun mukaan jo aika oli hänen mennä. Aina jostain napsauksesta tai muusta jostain tulee sekunnin murto-osaksi tunne, että hän on vielä olemassa.
        Pikkuhiljaa.

Vähitellen helpottaa. Minulla auttaa uus kaveri...

• tiinaex...
        ,lö kirjoitti:

Kyllä lapsi, joka osaa jo puhua, pystyy kertomaan onko kylmä vai ei.

Tuossa nuo mummun mussukatkin juoksi pihalla pelkissä kalsareissaan ja mittari näytti 17 astetta, eikä ollut kuulemma kylmä.

kyllä toi munkin mussukka juoksentelis vaikka kymmenessä asteessa alasti kyllä se välillä vesisateessakin leikkii alasti mutta ainakin musta tuntus että olis mukavampaa jos ei koko aikaa tarttis vesisateessa leikkiä nyt taas tällä hetkellä on sellanen kuustoista astetta ja vettä tulee taivaan täydeltä ja just tossa kuulin kun mökkinaapurista käytiin että tän kesän perunasato on jo menetetty monissa paikoissa mutta mitäs siitä niissähän on niin paljon hiilihydraattiakin ;))))

• tiinaex...
        Nittaminax kirjoitti:

toki on kesiä paljon edessä mutta ittellä on niin kivoja mielikuvia lämpimistä kesäpäivistä että sois niitä hänellekkin istuttiin isolla porukalla mökin rantakalliolla ja paistettiin nuotiolla lettuja isä oli etevä kääntään heittämällä niitä lettuja.

• meeriamanda
        heissuli-vei!! kirjoitti:

Pikkuhiljaa.

Joskus aikaisemminkin suorastaan vihasin sitä lohdutukseksi tarkoittavaa sanontaa , aika auttaa ... se vaan kun tuntuu olevan liian kaukana.

Kuinkas Heta sanoikaan..´ suren mitä suren, omahan on suruni´ !

Jokainen iloitsee ja suruitsee tavallaan, olkoon siihen oikeutensa.

• tulva
        maarina1 kirjoitti:

Oiskohan se 11mm/tunnissa

• Pirre*
        maarina1 kirjoitti:

Kissasi on ihan meidän Ockun näköinen, voi että tuli ikävä..:(, mie tykkäisin kissasta, mutku tuo ukkoraiskani märisee ettei tänne niitä oteta, mitään huvia enää saisi olla.

• killitön
        Pirre* kirjoitti:

Kissasi on ihan meidän Ockun näköinen, voi että tuli ikävä..:(, mie tykkäisin kissasta, mutku tuo ukkoraiskani märisee ettei tänne niitä oteta, mitään huvia enää saisi olla.

Kyllä minäkin kissan ottaisin, jos uskoisin satavarmasti, ettei se kärsisi, jos se ei saa olla irrallaan.

Josko joku valistaisi, ettei varmasti kissavessa haise hoidettuna?
        Oppiiko maatiaiskissa sisäkissaksi, vai pitäisikö hankkia vallan jalosukuinen eläin?
        Oscu on oikea ukkoskissa, ukkonen pyörinyt täällä päällä koko päivän.
        Välillä sataa, ukkostaa, aurinko paistaa nyt.

• Pirre*
        maarina1 kirjoitti:

Japanissa oli tullut ja sentteinä..

• arkajalka nyt
        1943 kirjoitti:

1943
        Omat lapseni saivat kyllä kesäkuusta olla mummilan rannoilla, mutta itse kouluaikaan uin jo rantavesissä, vaikka jäät oli järvissä.

Koulumatkaan siis sisältyi pätkä, joka oli matalaa ja sulanut aikaisin, joten uimaan vain. Olihan se äiti vihainen.

Nykyisin hieman peloittaa uimaan meno, koska on noita äkkikuolemia uintireissuilla. Mökillä saunasta uskallan mennä, kun on porukkaa katsomassa.

• Pirre*
        killitön kirjoitti:

Kyllä minäkin kissan ottaisin, jos uskoisin satavarmasti, ettei se kärsisi, jos se ei saa olla irrallaan.

Josko joku valistaisi, ettei varmasti kissavessa haise hoidettuna?
        Oppiiko maatiaiskissa sisäkissaksi, vai pitäisikö hankkia vallan jalosukuinen eläin?
        Oscu on oikea ukkoskissa, ukkonen pyörinyt täällä päällä koko päivän.
        Välillä sataa, ukkostaa, aurinko paistaa nyt.

Kai ne rotukissat viihtyisi paremmin sisäkissoina, en tiijjä mutta arvelen vain, - eikä tuo tuttujemme kissa kovin kärsivältä näyttänyt vaikkei pääse vapaasti ulos..asuvat talvet kerrostalossa ja kesät maapaikassaan,- kovasti kuulemma aina keväisin pohkaa ulos..kai jo tietää että pian pääsee vapaille..:)

• en mää

Vanhoja kiinnostaa sää.

• 1943

Kuinkahan nuori itse olet? Kyllä sää vaikuttaa elämään. Ja tässä iässä on jo oppinut pukeutumaan sään mukaisesti. On rahaakin niin paljon, että voi ostaa kumisaappaat, sadetakin ja sateenvarjon.

• Eihän tää nyt mikkään niin hirvee poikkeus säätila ole.
      Viime vuonnakin oli lämpötila aamul sama ku tänään.
      Kylmenpiäkin kesäpäiviä on tähän ikään nähty, mutta kuumenpiakin.
      Helteistä en pidä, joten nää ilmat on kuin minua varten.

• viime vuonna kesäkuussa oli yhdeksän hellepäivää ja kakstoista hellepäivää heinäkuussa että niihin ei enää päästä millään jos ei sit elokuu oo ihan poikkeuksellinen on tietysti kylmempiäkin nähty mutta jos on kovin pilvistä niin on niin pimeetäkin...

• tiinaex kirjoitti:

viime vuonna kesäkuussa oli yhdeksän hellepäivää ja kakstoista hellepäivää heinäkuussa että niihin ei enää päästä millään jos ei sit elokuu oo ihan poikkeuksellinen on tietysti kylmempiäkin nähty mutta jos on kovin pilvistä niin on niin pimeetäkin...

Totta. Voi olla et säät on nyt menneet tämmöisiksi, kesät kylmiä ja talvet lämpiää. Jos se on sitä ilmaston muutosta sitte.

• Moi Tiina!

Olisikin pitänyt lukea aloituksesi ensin ennen kuin kommentoin tuota omaa ketjuani. Olet samoissa aatoksissa kuin mekin olimme eilen Petzen kanssa. Teimme tulevaisuuden suunnitelmia nyt lapsosemme alkavat pärjäämään omillaan.

Tarkoituksenamme on viettää puoli vuotta Hollannissa, kolme kuukautta keväällä ja samat syksyllä, keskitalvi Portuglissa ja kesät Suomessa. Tein ketjussani kysymyksen onko täällä ketään jolla on kokemuksia asumisesta keksitalvella Portugalissa ja missä kantsis asua ja minkälaisia vuokra-asuntoja siellä olisi tarjolla.

Niin onko täässä henkilöitä joilla olisi ketjussa kokemuksia Portugalissa asumisesta.

• Viimeisessä lauseessa sanat menivät sekaisin, sorry ; )

• ja kauppaan

• tiinaex...

niinpä kyllä kai niitä suunnitelmia tarvii ruveta tekeen siinä vaiheessa kun on mahdollista tai halua jättäytyä työelämästä pois muuten sitä on vielä tän suomen kelien armoilla ja kyllä mää oon ajatellu että sinne afrikkaan pitäs mennä välillä aina vähän pidemmäksi aikaa niin sais aina jokskin ajaks tarpeekseen kuumuudesta.

• L - L
        tiinaex... kirjoitti:

niinpä kyllä kai niitä suunnitelmia tarvii ruveta tekeen siinä vaiheessa kun on mahdollista tai halua jättäytyä työelämästä pois muuten sitä on vielä tän suomen kelien armoilla ja kyllä mää oon ajatellu että sinne afrikkaan pitäs mennä välillä aina vähän pidemmäksi aikaa niin sais aina jokskin ajaks tarpeekseen kuumuudesta.

Suunnittelun aikajänne? Lienee luonnekysymys?

Me hankimme, vakituisen asunnon lisäksi, talvi- ja kesäajan asuntomme 43 / 38 vuotisina.
        En voisi kuvitella "ajautumista"!

• tiinaex...
        L - L kirjoitti:

Suunnittelun aikajänne? Lienee luonnekysymys?

Me hankimme, vakituisen asunnon lisäksi, talvi- ja kesäajan asuntomme 43 / 38 vuotisina.
        En voisi kuvitella "ajautumista"!

meillä on tää talviasunto sama kun kesäasunto mutta tällä hetkellä en voi oikeen vielä ajatella hakkivani asuntoa jostain muusta maasta kun ei ole oikeestaan vielä aikaa viettää siellä aikaa ja tuntuu tolla rahalla olevan muitakin reikiä ;))))

• L - L
        tiinaex... kirjoitti:

meillä on tää talviasunto sama kun kesäasunto mutta tällä hetkellä en voi oikeen vielä ajatella hakkivani asuntoa jostain muusta maasta kun ei ole oikeestaan vielä aikaa viettää siellä aikaa ja tuntuu tolla rahalla olevan muitakin reikiä ;))))

Molemmat vapaa-ajan asuntomme olivat, omia lomiamme lukuun ottamatta, vuokrattuina varhaiseen eläköitymiseemme saakka.

Meillä, pienipalkkaisilla ihmisillä, rahan kanssa on aina ollut kyse vaihtoehdoista.

• L - L kirjoitti:

Molemmat vapaa-ajan asuntomme olivat, omia lomiamme lukuun ottamatta, vuokrattuina varhaiseen eläköitymiseemme saakka.

Meillä, pienipalkkaisilla ihmisillä, rahan kanssa on aina ollut kyse vaihtoehdoista.

L-L@ kommentti ajautumiseen

Ei tarkoituksemme ole ostaa Portugalista asuntoa vain vuokrata ja voi olla, että aluksi pitää mennä katselemaan maata ihan vain turistina.

Me ajauduimme Petzen kanssa yhteen kuusi vuotta sitten ja ajautumisajankohtana molemmilla oli vakituiset asunnot ja kesämökit sekä Petzellä asunto Hollannissa.

Nyt haluamme kartoittaa aikajännettä ja sitä kauanko meillä on aikaa nauttia yhteisestä elämästämme, kello käy.

• ei aina käy kuin haa
        korpikirjailija kirjoitti:

Ei tarkoituksemme ole ostaa Portugalista asuntoa vain vuokrata ja voi olla, että aluksi pitää mennä katselemaan maata ihan vain turistina.

Me ajauduimme Petzen kanssa yhteen kuusi vuotta sitten ja ajautumisajankohtana molemmilla oli vakituiset asunnot ja kesämökit sekä Petzellä asunto Hollannissa.

Nyt haluamme kartoittaa aikajännettä ja sitä kauanko meillä on aikaa nauttia yhteisestä elämästämme, kello käy.

Pitäkää kiirettä, Petzesi kun on jo ikämies. Ettei jää haaveiluksi.

• L - L
        korpikirjailija kirjoitti:

>kor--
        Tarkoitin ajautumisen välttämisellä tulevaisuuden suunnittelua.

Mainitsemani ratkaisut teimme 26-vuotta sitten.
        Nyt tuntuu mukavalta, että suunnittelimme juttuja ajoissa.

Jatkovuosista emme tiedä mutta ainakaan ko. puitteita ei tarvitse pohtia.

• ei aina käy kuin haa kirjoitti:

Pitäkää kiirettä, Petzesi kun on jo ikämies. Ettei jää haaveiluksi.

En ole lainkaan varma kumpi meistä lähtee ekaksi, olenhan syöpäpotilas tosin tällä haavaa "terve". Petze on perusterve. Meillä oli muuten ihana saunailta kaikilla mausteilla sekä lopuksi kuuntelimme tangoa Seinäjoelta.

Olemme jo matkustaneet yhdessä ehkä enempi kuin monet avioparit, jotka ovat olleet yhdessä vuosikymmeniä.

• arvaa.vaan?
        korppis kirjoitti:

En ole lainkaan varma kumpi meistä lähtee ekaksi, olenhan syöpäpotilas tosin tällä haavaa "terve". Petze on perusterve. Meillä oli muuten ihana saunailta kaikilla mausteilla sekä lopuksi kuuntelimme tangoa Seinäjoelta.

Olemme jo matkustaneet yhdessä ehkä enempi kuin monet avioparit, jotka ovat olleet yhdessä vuosikymmeniä.

Terveyttä sinulle!
        Monen monta syöpään sairastunutta, mutta elämään pelastunutta, tiedän.
        Sinulla on elämänlanka tosi vahva, sen toivon säilyvänkin.
        Terveyttä ja toivoa, uutta ja ihanaa, sinulle toivon.

• tarkkana, hei
        korppis kirjoitti:

Puhut, avoparsista... jos siitäkään.

• L - L kirjoitti:

>kor--
        Tarkoitin ajautumisen välttämisellä tulevaisuuden suunnittelua.

Mainitsemani ratkaisut teimme 26-vuotta sitten.
        Nyt tuntuu mukavalta, että suunnittelimme juttuja ajoissa.

Jatkovuosista emme tiedä mutta ainakaan ko. puitteita ei tarvitse pohtia.

Niin janat alkavat ja päättyvät, teitte suunnitelmat 26-vuotta sitten. 28-vuotta sitten pyöräytin esikoiseni mailmaan.

Me tapasimme Petzen kanssa 6-vuotta sitten ja nyt suunnittelemme yhteistä tulevaiduutta koska lapsemme ovat vaatineet aikaamme ja vasta nyt aikusuuden kynnyksellä. Petzen nuorin 18-vuotias, minun 22-vuotias.

Olemme hyvin optimistisiä. Kerroin eilen hänelle minkalaisen huvilan haluaisin Portugalista ja hän oli löytänyt kuvailemai talon Azorien saarelta. Valkean rinteellä sijaitsevan talon, jossa on iso parveke länteen ja toinen parveke etelään.

Arvaapa kuinka mielikuvitukseni alkoi lentämään, hei sinne halua.
        Tutkimme tilannetta ; )

• arvaa.vaan? kirjoitti:

Terveyttä sinulle!
        Monen monta syöpään sairastunutta, mutta elämään pelastunutta, tiedän.
        Sinulla on elämänlanka tosi vahva, sen toivon säilyvänkin.
        Terveyttä ja toivoa, uutta ja ihanaa, sinulle toivon.

Kiitos olet ihana.

Tunnen olevani terve. Vuosikontrolli lähestyy nyt syyskuussa, mutta sitä ennen käyn verikokeissa ja jos verenkuvani on kuten se on ollut hyvä niin en pelkää mennä muihin kokeisiin.

Sinulle tuntematon kaikkea hyvää.

• arvaa.vaan?
        korppis kirjoitti:

Kiitos olet ihana.

Tunnen olevani terve. Vuosikontrolli lähestyy nyt syyskuussa, mutta sitä ennen käyn verikokeissa ja jos verenkuvani on kuten se on ollut hyvä niin en pelkää mennä muihin kokeisiin.

Sinulle tuntematon kaikkea hyvää.

Ollaan tuttuja, mutta sinusta on helppo pitää.
        Nyt käperryn tuon kuorsaajan kupeeseen. Hyvää Yöta ja Vointia!

• arvaa.vaan? kirjoitti:

Ollaan tuttuja, mutta sinusta on helppo pitää.
        Nyt käperryn tuon kuorsaajan kupeeseen. Hyvää Yöta ja Vointia!

Näin onkin, minä kömmin ylisille maate. Huomenna lähdemme puolilta päivin Petzen mökille ; ) Yötä

• nyt ei nakrata
        korppis kirjoitti:

Niin janat alkavat ja päättyvät, teitte suunnitelmat 26-vuotta sitten. 28-vuotta sitten pyöräytin esikoiseni mailmaan.

Me tapasimme Petzen kanssa 6-vuotta sitten ja nyt suunnittelemme yhteistä tulevaiduutta koska lapsemme ovat vaatineet aikaamme ja vasta nyt aikusuuden kynnyksellä. Petzen nuorin 18-vuotias, minun 22-vuotias.

Olemme hyvin optimistisiä. Kerroin eilen hänelle minkalaisen huvilan haluaisin Portugalista ja hän oli löytänyt kuvailemai talon Azorien saarelta. Valkean rinteellä sijaitsevan talon, jossa on iso parveke länteen ja toinen parveke etelään.

Arvaapa kuinka mielikuvitukseni alkoi lentämään, hei sinne halua.
        Tutkimme tilannetta ; )

Toivottavasti teette sen lähiaikoina, muutenhan se jää haaveksesi,!

• nyt ei nakrata kirjoitti:

Toivottavasti teette sen lähiaikoina, muutenhan se jää haaveksesi,!

Ilman haaveita ja unelmia joilla on realistinen mahdollisuus toteutua elämäni olisi yhtä tyhjää kuten sinun elämäsi ; )

• henrjii

Talvella on sentään kuumia aaltoja, että se tasaa kesän kylmyyttä.

• tiinaex...

mutta kun niitten aikakin tuntuu olevan mennyt ohi ;)))))

• ...

Jaa.

Enollut kuullutkaan, että Korkeasaaresta päässyt karkuuneläimiä, jotka uivat nyt ympäri saarta.

=DW=

• helle oli ja meni

no mutta tiinaex

Sinullahan on kone josta voi jaella niitä miinuksia ja plussia tarpeen mukaan, kuin meillä toisilla ei ole, paitsi minulla taas kerran poikkeus.

Annoin pointsin o kirjoittajalle, niin heti rävähti sata???

Olen joskus myös turhautuneena, kun en päässyt kirjoittelemaan mielipiteitäni jonkun helkutin bannin vuoksi ja huomasin, että pisteitähän voi antaa vaikka kuinkapaljon ja niitä tuli sitten kymmeniä kerralla. Sataan en päässyt silloinkaan.

Että se noista pisteistä. Yleensä koneeni ei anna edes seuraavana päivänä muuttaa mielipidettäni, mutta sen olen huomannut, jos palautan sivuston nuolella, niin pisteeni myös katoaa, mutta uusiakaan ei voi antaa.

Ja mitä niistä kesäsäistä. Jokaiselle ajallaan, sillä kasvimaa tarvitsee vettä ja saunassa on lämmintä, jonka jälkeen on ihanaa pulahtaa viileään veteen.

No, kunhan tulet näille kymmenille, niin sinäkin viileää toivot.

• Korppis*

"Inhokkinihan" se onkin joka alvariinsa Tiinaa ja minua kopistelee ; ) ja miinustelee ; )

Aurinko paistaa, siitä plussa. Lähdemme kohtapuoliin korpimökille, hyvää päivän ; )

• ++++
        Korppis* kirjoitti:

"Inhokkinihan" se onkin joka alvariinsa Tiinaa ja minua kopistelee ; ) ja miinustelee ; )

Aurinko paistaa, siitä plussa. Lähdemme kohtapuoliin korpimökille, hyvää päivän ; )

Mullon tapana plussailla, ettei minua luultaisi miinustajaksi, kuin on joskus tehty.

• Jätetty m

Sateeton, kuiva syksy. Ihanin vuodenaika.

• "tiinaex..."

On sitä Talvellakin oltu mökillä.
      Jäähän sahattu reikä että saunavedet saa esiin.
      Aurinkoisena päivänä kannettu tuolit järven hangille, nautittu kaljaa ja avattu Turkishaalarin vetoketjua, rohkeastikin.

Elimistömme toimii viisaasti, kun viileys lisääntyy, alkaa elimistömme reagoida ja lihakset vapista.
      Lihasten liike tuottaa lämpöä.
      Ja mikä parasta, se vaatii Energiaa, eli sulattaa läskiä.
      Alahan sinäkin viihtyä talisi nurkan takana, sillä puolen mihin ei tieltä voi nähdä, ja ota alastonkylpyjä, päivittäin.

Afrikan Aurinko tuottaa vain hikeä, eli kostean suolaisen ihon, Kuten Taiska Mombasassa lauloi. :)

JJ.
      YH.

• Öh.....
        ..talosi....

Vaikka kerrankin kirjoitusvirhe sopi hyvin tekstiin :)
        YH.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13