TALOSSAMME ON NOIN KAKSIKYMMEMTÄ VUOTTA VANHA VARTTIKATTO. AJATTELIN MAALATA KATON. ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA VARTTIKATON MAALAUKSESTA, KESTÄÄKÖ MAALI? OLIKO MIELESTÄSI LIIAN KOVA URAKKA TEHDÄ ITSE? NIKSEJÄ MAALAUKSEEN
KANNATTAAKO VARTTIKATON MAALAUS
3
7921
Vastaukset
- japi
Olemme kohtalotovereita, minullakin on 24 vuotta vanha haalistunut varttikatto. Jutteli juuri erään varttikattomiehen kanssa, joka oli maalannut kattonsa, mutta maali ei pysynyt.
Tähän ongelmaan lienee ainoa oikea konsti eli kattoremontti (uusi katto) joka maksaa mansikoita.
Varttilevyt lienevät ongelmajätettä (sisältävät asbestia), vai voiko ne viedä normallille kaatopaikalle? Tästä on kahdellaista tietoa. - varttikatto
Meillä on 35 vuotta vanha varttikatto, joka on kertaalleen maalattu yli 15 vuotta sitten. Hain ojeen Tikkurilan maalilinjalta. Se oli kehittänyt hyvän käsittelyn varttikatoille. Ensin tietenkin puhdistus, jonka teimme painepesurilla. Sitten lakkaus, joka suojaa vedeltä ja sitten varsinainen maali. Maalaus ja lakkaus on hyvä tehdä siveltimellä. Minulla on paljon koivuja, jotka likaavat katon ja olen suunnittelemassa uudelleen vastaava käsittelyä. Näissä vanhoissa katoissa on asbestiä, mutta asbestista on myöhemmin luovuttu; tarkkaa vuotta en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396915
- 323898
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 381963