Mistä vuokranantajat saavat tulonsa vuokrauksen alkuvuosina.
Jos ostat esim. 120 000 €:n arvoisen sijoitusasunnon n. 45 m2, niin jos pelkästään kuukausierälyhennys on 25 vuoden maksuajalla 633 € ( otettu 4%:n korko), tähän kun lisätään yhtiövastike n. 150 €, niin saadaan kuluiksi 783 €/kk.
Kun asunnosta pyytää normihintaista vuokraa (Treen alue, keskustan läheisyys) 17 €/m2 , saadaan vuokratuloksi 765 €/kk.
Jos otan lainan vain asunnon hinnalle, joudun siis itse maksamaan erotuksen (783-765€) 18 €
Eli pitääkö minun ottaa isompi laina, että saan maksettua tuon erotuksen joka kuukausi.
Tai sitten vaan isompi vuokra.
Vuokratulot alussa.
4
184
Vastaukset
- Vastausta sinulle
Ei vuokratulot läheskään aina kata lainan maksua ja yhtiövastiketta jos tosissas kysyt 18 e kk maksua mistä sen maksat säästä lisää. 100% asuntolainaa et saa.
- hohhoijaaaaavaan
Isompi laina, isompi erotus itsellesi maksettavaksi joka kuukausi. Ei kai kukaan noin vähillä tiedoilla tosissaan aio vuokralordiksi.
Opettele hiukan talousmatematiikkaa alkuun. Mistä olet saanut luulon, että kun hankkii asunnon vuokrattavaksi, siitä alkaa heti rahaa tulvia. - Lorde also
Otitko laskelmissasi huomioon nykyisen matalan korkotason?
Tällä hetkellä lainan korko huitelee 1 %:n tienoilla, ja kun olet tehnyt laskelmasi 4%:n korolla, jää sinulle noista korkoprosenttien erotuksesta itsellesi katetta.
Toki korkoprosentti tulee nousemaan, mutta siihen mennessä olet varmasti saanut kerättyä "puskuria", josta pystyt esimerkkisi tapaisen erotuksen maksamaan, sitten 4%:n aikaan.
Ja lainaa kyllä saa 100%:n takauksella. Tarvitaan riittävät vakuudet pankille (esim. oma asunto ja vuokrattava asunto) ja esim. pitkäaikainen tahraton asiakassuhde pankin kanssa. Itse sain ainakin. - 8+5
Pidetäänpä siitä huoli ettet ehdi liiketoimintaasi edes aloittaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396905
- 323898
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 371952