Lompakkovarkaudet baarissa? Kysymys myös narikoista

Voiko luottaa?

Olen pelokas baareissa käymisen suhteen, sillä sisäänpääsy vaatii aina että on henkilökortti mukana. Baareissa on altis taskuvarkaille. Rahan katoaminen ei niinkään huoleta (Pankkikorttiakaan eivät pysty murtamaan jos eivät tiedä tunnuslukua, enkä koskaan maksa kortilla baarissa joten eivät sitä pysty urkkimaankaan), mutta ajokortin hukkaaminen pelottaa - saavathan rosvot käytettyä henkilötunnusta vaikka mihin rikolliseen (aina pikavipeistä lähtien). Kuinka vakavaa (tai mahdollista) olisi joutua lompakkoryöstön uhriksi? Kannattaako baareihin mennä ollenkaan, vai ovatko lompakkovarkaudet niin harvinaisia siellä että jos vain pitää varansa (kädet taskujen lähettyvillä, välttää ihmisjoukkoja ja pitää taskunsuut kireänä istuessa ym.) niin pitäisi selvitä baarikäynneistä ilman vakavia vahinkoja?

Voisin samalla kysyä narikoista, kuinka luotettavia nämä ovat jos vartioituja? Uskaltaako siellä säilyttää avaimia tai kännykkää, vai voivatko narikkavartijatkin olla epärehellisiä ja varastaa tavaraa, kuten matkapuhelimen tai jopa kotiavaimet? Narikan, vartioidunkin vieressähän sanotaan "emme vastaa narikalla kadonneesta omaisuudesta".

Voikohan sitä kehenkään enää luottaa.. Baareissa olisi kiva käydä mutta epäluottamus ihmisiin pitää kynnyksen korkealla.

1

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *baarikärpänen*

Minusta viestisi kertoo siitä, että et käy usein baareissa ja hermoilet siksi suottakin. Jos jossain baarissa on varastettu joltakulta lompakko niin ei suinkaan kaikissa. Itse teen yleensä niin, että otan rahat tai kortin mukaan ja jätän loput narikkaan. Yleensä laitan rahat tai kortin taskuun. Minulta ei todellakaan koskaan ole narikasta kadonnut mitään.

Yksi hyvä vinkki on myös se, ettet juo itseäsi liian humalaan, silloin olet paljon alttiimpi hukkaamaan kamasi tai joutumaan varkauden kohteeksi.

Ne paikat, joissa olen itse käynyt niin narikat ovat kyllä nimeomaan vartioituja. Ja jos jätät henkilökorttisi narikkaan niin voithan piilottaa sen laukkuusi siten, ettei laukkua tutkiva heti löydä sitä (siis hypoteettinen tilanne), ei ole pakko ottaa koko lompakkoa ja jättää henkilökorttia nimenomaan lompakkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57