Mikä ilmastoinnissa

vikana

Minulla on 2010 vm Auris nyt helteellä ei ilmastoinnin teho tahdo riittää vaan joutuu laittaa puhaltimen täysille.
Auto on huollettu pari kuukautta sitten että mikähän tässä nyt voi olla?

38

4999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoltoa vai ei

      Ilmastoinnin huolto ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan, joten se täytyy pyytää erikseen. Kumma juttu mutta ilmeisesti hintavana ei haluta ottaa mukaan nostamaan perushuollon hintaa. Onkos edes raitisilmasuodatin vaihdettu, ettei likaisena ahdista ilmamäärää. Noin uudessa ei pitäisi olla vielä kylmäaineet karussa, jos ei ole sitten selviä vuotovikoja.

    • Prius+Aurisilmanilma

      Moi ! Toyota Auriksen ilmastointi on oikeasti huono/tehoton kautta linjan, eli on ominaisuus. Priuksessa ei ilmastointi toimi lainkaan, jos ajaa eco-modella, eli kulutus on alle 4,5 litraa vain siinä tapauksessa, että ilmastointi on pois pelistä, eli toimivaa ilmastointia ei käytännössä ole.

      • Puskistahuutelija

        Kyllä minun Priuksessa ilmastointi toimii ECO-modellakin ihan mainiosti?

        Oletkohan edes ajanut ko. autolla?


      • Autoasiaa.:.
        Puskistahuutelija kirjoitti:

        Kyllä minun Priuksessa ilmastointi toimii ECO-modellakin ihan mainiosti?

        Oletkohan edes ajanut ko. autolla?

        Tyypillinen Toyota-fanin kysymys siinä kohtaa, kun Toyotasta löytyy epäkohta:"Oletkohan edes ajanut ko. autolla?". Työpaikallamme on useita erimerkkisiä autoja. Toyotan ilmastointi on kaiukkin heikkolaatuisin, erityisesti Priuksen oma.


      • Puskistahuutelija
        Autoasiaa.:. kirjoitti:

        Tyypillinen Toyota-fanin kysymys siinä kohtaa, kun Toyotasta löytyy epäkohta:"Oletkohan edes ajanut ko. autolla?". Työpaikallamme on useita erimerkkisiä autoja. Toyotan ilmastointi on kaiukkin heikkolaatuisin, erityisesti Priuksen oma.

        Mielestäni ihan asiallinen kysymys jos väität ettei Priuksessa "ilmastointi ei toimi lainkaan ECO-modella".

        Kyllä se toimii ihan mainiosti. Se että jossain muissa autoissa ilmastointi toimii paremmin kuin Priuksessa on ihan sinun subjektiivinen näkemys asiasta.


      • Overlord.-.
        Puskistahuutelija kirjoitti:

        Mielestäni ihan asiallinen kysymys jos väität ettei Priuksessa "ilmastointi ei toimi lainkaan ECO-modella".

        Kyllä se toimii ihan mainiosti. Se että jossain muissa autoissa ilmastointi toimii paremmin kuin Priuksessa on ihan sinun subjektiivinen näkemys asiasta.

        Ilmastoinnin tarkoitus on pitää auton kabiini viileänä. Priuksella se onnistuu ainoastaan, jos Eco-mode EI OLE KÄYTÖSSÄ! Jos autoa käytetään ko. modella, niin ilmastointi ei todellakaan täytä sille annettua tehtävää! Toisaalta, jos Eco-modea ei käytä, niin kulutus on 5,0l/100km, mikä on sama kuin firmamme VAG BENSA-automaatin ka. kulutus KAIKILLA käyttäjillämme. Herää kysymys, mikä Priuksessa on sitä HYBRIDIÄ, jos tavallisella, nykyaikaisella bensa-automaatilla pääsee samaan?!!


      • sdfghjkyy
        Overlord.-. kirjoitti:

        Ilmastoinnin tarkoitus on pitää auton kabiini viileänä. Priuksella se onnistuu ainoastaan, jos Eco-mode EI OLE KÄYTÖSSÄ! Jos autoa käytetään ko. modella, niin ilmastointi ei todellakaan täytä sille annettua tehtävää! Toisaalta, jos Eco-modea ei käytä, niin kulutus on 5,0l/100km, mikä on sama kuin firmamme VAG BENSA-automaatin ka. kulutus KAIKILLA käyttäjillämme. Herää kysymys, mikä Priuksessa on sitä HYBRIDIÄ, jos tavallisella, nykyaikaisella bensa-automaatilla pääsee samaan?!!

        Minkä bensakoneisen VAG DSG-laatikkoisen auton todellinen kulutus on kaupunkiajossa 5l/100km?

        Kuuntelen..


      • Citröen-ajelija

        No eipä tarvi sitten tojotaa ostaa kesä-autoksi. Eikö tuota ilmastointia pystyisi sitten itse tehostamaan jotenkin? Isompaa kennoa peliin, tai jotakin muuta omaa viritelmää kehiin? Kai tähän jokin ratkaisu on olemassa. Mikä?


    • pelkkää provoo

      Mikä ilmastoinnissa
      Tilaa palstan RSS-syöte
      Aloita uusi keskustelu
      Poista kirosanafiltteri käytöstä
      vikana29.7.2012 18:480
      Minulla on 2010 vm Auris nyt helteellä ei ilmastoinnin teho tahdo riittää vaan joutuu laittaa puhaltimen täysille.
      Auto on huollettu pari kuukautta sitten että mikähän tässä nyt voi olla?

      vaihda se vokkelo pois

    • toyota ykkönen

      Koko ketju täyttä tuubaa, valetta ja tietämättömyyttä provo-urpolta, kuin myös lähes etusivun keksityt aloitukset

      Toyota on edelleen maailman eniten valmistetuin ja myydyin automerkki hyvän laatutuhinta suhteen, kestävyyden ja helppohuoltoisuuden vuoksi.

      www.tuulilasi.fi/artikkelit/200-miljoonasta-toyotasta-40-miljoonaa-corollaa

      www.taloussanomat.fi/autot/2012/07/24/suomen-maanteiden-valtias-on-kotoisin-japanista/201234150/304?non=1

      www.kauppalehti.fi/auto/toyota on suosituin automerkki - katso lista/201207207581

      www.autobild.fi/artikkeli/24064/usan-automyynti-vetaa-rajusti-euroopan-yskii-pahasti/

      www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-ykkoseksi

      Http://kuvat.tuulilasi.fi/sites/kuvat.tuulilasi.fi/files/imagecache/main_image/images/Mallisarjat 1-6 2012 top 100.jpg

      www.tekniikkatalous.fi/autot/hybridit eivat ole enaa pelkkaa puhetta ndash prius nousi kolmanneksi myydyimmaksi autoksi/a812025

      www.kauppalehti.fi/auto/lexus voitti toistamiseen luotettavuustutkimuksen/201206202813

      www.tuulilasi.fi/artikkelit/lexus-ruotsin-ja-tanskan-tyytyvaisimpien-merkki-v-2012

      • olet oikeassa

        etenkin nimimerkin "toyota ykkönen" kirjoitus on sitä itteään.


    • kaikki ollut

      Se on tehoton verrattuna esimerkiksi Focukseen ja Golfiin samassa luokassa. Helteillä saa jäähdyttää täysillä ja flekti saa laulaa. Se oli selvä alamäki itsellä Focuksen jälkeen. Siinä pukkas kylmää riittävästi. Muuten oli kyllä viimeistelyssä vähän sanomista mm. maton leikkaus oli huono.

      Nyt on takas Golf ja se on kylmä. Kesällä ja talvella tosin myös. Auris oli talvella kohtuulämmin.

    • Kiala Viulu

      Ilmaistoinnin kuuluu huoltaa joka toinen vuosi ja pitää aina päällä! Muuten tulee vuotoja tiivisteisiin ja järjestelmään kun ne kuivuvat käytön puutteesta.

      Ilmastoinnin kun huoltaa muun määräaikaishuollon yhteydessä, se on huomattavasti edullisempi kuin erikseen tehtynä.

      koko linkki lukemisen arvoinen:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/5983010

      • 2005 hb

        Toyotan tyyppivika ollut jo vuosia. Todella pieni tehoinen ilmastointi itsellä 05 corolla ja vaikka kuinka huoltaa ilmastointia... Niin jossain välissä matkaa ilmastointi ei vaan jaksa enää tehdä kylmää. Mutta silloin pitää olla pihalla myös hellelukemat.
        Joka muuta väittää niin ei ole ikinä käynyt istumassa autossa jossa ilmastointi pelaa.
        Toytassa ei tarvitse koko kesänä vääntää ilmastointia pienemmälle. Kaikissa muissa omistamissani pitää jossain välissä vääntää ilmastointia pienemmälle vaikka olisi hellettä.


      • SoToy
        2005 hb kirjoitti:

        Toyotan tyyppivika ollut jo vuosia. Todella pieni tehoinen ilmastointi itsellä 05 corolla ja vaikka kuinka huoltaa ilmastointia... Niin jossain välissä matkaa ilmastointi ei vaan jaksa enää tehdä kylmää. Mutta silloin pitää olla pihalla myös hellelukemat.
        Joka muuta väittää niin ei ole ikinä käynyt istumassa autossa jossa ilmastointi pelaa.
        Toytassa ei tarvitse koko kesänä vääntää ilmastointia pienemmälle. Kaikissa muissa omistamissani pitää jossain välissä vääntää ilmastointia pienemmälle vaikka olisi hellettä.

        Toyotan ilmastoinnissa on muutakin hämärää kuin mitätön teho. -05 Corollan kompressori ottaa niin suuren tehon, että silloin tällöin käytän ilmastointia päällä jarrun asemesta. Omassanikin on tehoton ilmastointi, jonka huollattaminen ei tuonut mitään lisäarvoa. Ilmastoinnin huollattamisen hetkellä (auto 5-v iässä) kaasuista oli hävinnyt vain merkityksettömän vähän. Corollan kylmäkone tarvitsee yli 3000 kierrosta moottoriin, jotta tapahtuisi edes jotain. Kaupunkinopeuksissa kylmäkoneen teho on ihan olematon.

        Yariksessa oli huomattavasti tehokkaampi ilmastointi kuin corollassa. Yariksessa ilmastoinnion päälle kytkeminen ei hidasta vauhtia nimeksikään. Takuuajan kuluessa yariksen kylmäkoneen teho hiipui välttävälle tasolle. Ilmastoinnin huollattaminen ei tuonut mitään lisäarvoa. Kaasuista oli karannut 3 vuodessa merkityksettömän vähän.

        Bensa-tojotissa on mitättömän tehoiset kylmäkoneet. M.O.T.


      • Sol +
        2005 hb kirjoitti:

        Toyotan tyyppivika ollut jo vuosia. Todella pieni tehoinen ilmastointi itsellä 05 corolla ja vaikka kuinka huoltaa ilmastointia... Niin jossain välissä matkaa ilmastointi ei vaan jaksa enää tehdä kylmää. Mutta silloin pitää olla pihalla myös hellelukemat.
        Joka muuta väittää niin ei ole ikinä käynyt istumassa autossa jossa ilmastointi pelaa.
        Toytassa ei tarvitse koko kesänä vääntää ilmastointia pienemmälle. Kaikissa muissa omistamissani pitää jossain välissä vääntää ilmastointia pienemmälle vaikka olisi hellettä.

        Täyttä legenda provoa kirjoitat

        Kertoisitko
        sitten
        miksi meidän -05 ,-07 ja nykyisessä -11 Toyotassa ei ole
        kyseistä ongelmaa ollut?
        Hellekesiä on 6-7 vuoden
        jaksoilla ollut useita.Jos
        ilmastoinnin laittaa täysille
        (lämpötila) niin kylmää tulee
        venttiilistä niin paljon että
        suulakkeella kynnet lähtee
        sormista!
        Kaikissa Tojota malleissa on sama laitevalmistaja ilmastoineissa ja myös pelaavat täysin moitteetta, eikä niihin voi suuria eroja siksi saada. Monesti käyttäjässä vika, kun ei säädöt kohdalla ja jätetään ohjekirja lukematta

        Aikaisemmissa Ranskalaisissa autoissa oli kyllä huonot laitteet, eivätkä viileentäneet tarpeeksi kovalla kesähelteellä


      • SoToy
        Sol + kirjoitti:

        Täyttä legenda provoa kirjoitat

        Kertoisitko
        sitten
        miksi meidän -05 ,-07 ja nykyisessä -11 Toyotassa ei ole
        kyseistä ongelmaa ollut?
        Hellekesiä on 6-7 vuoden
        jaksoilla ollut useita.Jos
        ilmastoinnin laittaa täysille
        (lämpötila) niin kylmää tulee
        venttiilistä niin paljon että
        suulakkeella kynnet lähtee
        sormista!
        Kaikissa Tojota malleissa on sama laitevalmistaja ilmastoineissa ja myös pelaavat täysin moitteetta, eikä niihin voi suuria eroja siksi saada. Monesti käyttäjässä vika, kun ei säädöt kohdalla ja jätetään ohjekirja lukematta

        Aikaisemmissa Ranskalaisissa autoissa oli kyllä huonot laitteet, eivätkä viileentäneet tarpeeksi kovalla kesähelteellä

        Tuttavalla on ollut corollaa ja kaksi aurista, moittinut kaikkien ilmastointia tehottomaksi. Kaikki uusina hankittuja. Työkaverin corollassa (E12) ilmastointi on tehoton (oma havainto). Omiin ja tuttavien kokemuksiin perustuen tojotissa on luvattoman heikkotehoinen ilmastointi.

        Hetkittäin ja varsinkin ilmastoinnin päälle kytkemisen jälkeen puhaltaa kylmää jonkin aikaa. Muutamaa kilometriä myöhemmin ilmastoinnin teho hiipuu. Potikkaa on pidettävä kylmimmällä ja puhallus kakkosella koppi ei vaan viilene. Puhaltimen kolmosnopeus meluaa liikaa. Eikä kolmosnopeus paljoa tuo parannusta.

        Ilmeisesti ilmastointilaitteiden tehossa esiintyy vaihtelua. TM aikanaan kehui E12 kopan ilmastointia tehokkaaksi. Omissa kulkineissa ilmastointia ei voi luonnehtia tehokkaaksi vaikka olen parannellut ilmankiertoa. Sisäilmasuodattimen vaihdan vuosittain. Omasta corollasta olen mitannut uutena ilmastoinnin kylmäpuhalluksen vaihtelevan 5.. 14 asteen välillä. Keskiarvo lähellä 10 astetta. Pitäisi olla lähempänä viittä kuin kymmentä. Mittaushetkellä pilvinen sää ja ulkolämpötila 20. Mittaus suoritettu nopeatoimisella digitaalimittarilla 5 cm keskisuuttimen sisältä maantiejossa 80-100 km/h nopeudella.

        Merkkiliikkeen tutkimusten mukaan tehottomuus on ominaisuus, ei vika. Jos haluaa kylmemmän tojotan, pitää kuulemma hankkia isompi tojota. LC:ssä kuulemma on tehokas kylmäkone (OK-Auto). Tutkitutin corollani ilmastoinnin kun autolla oli ikää 2 vkoa. Kuulemma on kunnossa. Eli ei pidäkään saada mitään aikaiseksi.


      • petterin päiväunet
        SoToy kirjoitti:

        Tuttavalla on ollut corollaa ja kaksi aurista, moittinut kaikkien ilmastointia tehottomaksi. Kaikki uusina hankittuja. Työkaverin corollassa (E12) ilmastointi on tehoton (oma havainto). Omiin ja tuttavien kokemuksiin perustuen tojotissa on luvattoman heikkotehoinen ilmastointi.

        Hetkittäin ja varsinkin ilmastoinnin päälle kytkemisen jälkeen puhaltaa kylmää jonkin aikaa. Muutamaa kilometriä myöhemmin ilmastoinnin teho hiipuu. Potikkaa on pidettävä kylmimmällä ja puhallus kakkosella koppi ei vaan viilene. Puhaltimen kolmosnopeus meluaa liikaa. Eikä kolmosnopeus paljoa tuo parannusta.

        Ilmeisesti ilmastointilaitteiden tehossa esiintyy vaihtelua. TM aikanaan kehui E12 kopan ilmastointia tehokkaaksi. Omissa kulkineissa ilmastointia ei voi luonnehtia tehokkaaksi vaikka olen parannellut ilmankiertoa. Sisäilmasuodattimen vaihdan vuosittain. Omasta corollasta olen mitannut uutena ilmastoinnin kylmäpuhalluksen vaihtelevan 5.. 14 asteen välillä. Keskiarvo lähellä 10 astetta. Pitäisi olla lähempänä viittä kuin kymmentä. Mittaushetkellä pilvinen sää ja ulkolämpötila 20. Mittaus suoritettu nopeatoimisella digitaalimittarilla 5 cm keskisuuttimen sisältä maantiejossa 80-100 km/h nopeudella.

        Merkkiliikkeen tutkimusten mukaan tehottomuus on ominaisuus, ei vika. Jos haluaa kylmemmän tojotan, pitää kuulemma hankkia isompi tojota. LC:ssä kuulemma on tehokas kylmäkone (OK-Auto). Tutkitutin corollani ilmastoinnin kun autolla oli ikää 2 vkoa. Kuulemma on kunnossa. Eli ei pidäkään saada mitään aikaiseksi.

        Ei mene palsta-petterin vakioprovovot läpi, vaikka kuinka yrität viimeisillä voimillasi


      • google tietää
        SoToy kirjoitti:

        Tuttavalla on ollut corollaa ja kaksi aurista, moittinut kaikkien ilmastointia tehottomaksi. Kaikki uusina hankittuja. Työkaverin corollassa (E12) ilmastointi on tehoton (oma havainto). Omiin ja tuttavien kokemuksiin perustuen tojotissa on luvattoman heikkotehoinen ilmastointi.

        Hetkittäin ja varsinkin ilmastoinnin päälle kytkemisen jälkeen puhaltaa kylmää jonkin aikaa. Muutamaa kilometriä myöhemmin ilmastoinnin teho hiipuu. Potikkaa on pidettävä kylmimmällä ja puhallus kakkosella koppi ei vaan viilene. Puhaltimen kolmosnopeus meluaa liikaa. Eikä kolmosnopeus paljoa tuo parannusta.

        Ilmeisesti ilmastointilaitteiden tehossa esiintyy vaihtelua. TM aikanaan kehui E12 kopan ilmastointia tehokkaaksi. Omissa kulkineissa ilmastointia ei voi luonnehtia tehokkaaksi vaikka olen parannellut ilmankiertoa. Sisäilmasuodattimen vaihdan vuosittain. Omasta corollasta olen mitannut uutena ilmastoinnin kylmäpuhalluksen vaihtelevan 5.. 14 asteen välillä. Keskiarvo lähellä 10 astetta. Pitäisi olla lähempänä viittä kuin kymmentä. Mittaushetkellä pilvinen sää ja ulkolämpötila 20. Mittaus suoritettu nopeatoimisella digitaalimittarilla 5 cm keskisuuttimen sisältä maantiejossa 80-100 km/h nopeudella.

        Merkkiliikkeen tutkimusten mukaan tehottomuus on ominaisuus, ei vika. Jos haluaa kylmemmän tojotan, pitää kuulemma hankkia isompi tojota. LC:ssä kuulemma on tehokas kylmäkone (OK-Auto). Tutkitutin corollani ilmastoinnin kun autolla oli ikää 2 vkoa. Kuulemma on kunnossa. Eli ei pidäkään saada mitään aikaiseksi.

        näkyy olevan taas vanha kopiotu vastaus ja vähän maustettu omaa selitystä mukaan


      • dynamique
        Sol + kirjoitti:

        Täyttä legenda provoa kirjoitat

        Kertoisitko
        sitten
        miksi meidän -05 ,-07 ja nykyisessä -11 Toyotassa ei ole
        kyseistä ongelmaa ollut?
        Hellekesiä on 6-7 vuoden
        jaksoilla ollut useita.Jos
        ilmastoinnin laittaa täysille
        (lämpötila) niin kylmää tulee
        venttiilistä niin paljon että
        suulakkeella kynnet lähtee
        sormista!
        Kaikissa Tojota malleissa on sama laitevalmistaja ilmastoineissa ja myös pelaavat täysin moitteetta, eikä niihin voi suuria eroja siksi saada. Monesti käyttäjässä vika, kun ei säädöt kohdalla ja jätetään ohjekirja lukematta

        Aikaisemmissa Ranskalaisissa autoissa oli kyllä huonot laitteet, eivätkä viileentäneet tarpeeksi kovalla kesähelteellä

        Ei ranskalaisissa ollut huonot laitteet, vaan käyttäjässä vika kun et ollut laittanut säätöjä kohdilleen, etkä lukenut ohjekirjaa. Ei sulla kyllä mihinkään ranskalaiseen olisi varaakaan...


      • yksi on varmaa
        google tietää kirjoitti:

        näkyy olevan taas vanha kopiotu vastaus ja vähän maustettu omaa selitystä mukaan

        Tällä palstalla yritetään aina epämieluisat asiat vesittää valehtelemalla, kuten nytkin:
        Vai tietää Google:
        http://www.google.fi/search?q=Tuttavalla on ollut corollaa ja kaksi aurista, moittinut kaikkien ilmastointia tehottomaksi. Kaikki uusina hankittuja. Työkaverin corollassa (E12) ilmastointi on tehoton (oma havainto). Omiin ja tuttavien kokemuksiin perustuen tojotissa on luvattoman heikkotehoinen ilmastointi.&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a


    • sukulaiset mukaan

      Nim. SoToy, kaikilla hänen sukulaisillaan ja tuttavillaan vikaa Toyotan ilmastoinnissa, mutta silti ketkään muut ei moiti missään muualla ilmastointia

      Syykin on selvä koska ne muilla toimii moitteettoman hyvin ja erinomaisesti, mutta palstan vakio trollilla ei koskaan

      • SoToy

        Jos Toyota valmistaisi pakastimia, joiden lämpötila vain nippa nappa pysyisi miinuksella, olisit varmaan jäsenenä huutosakissa joka kilvan kehuisi Tojotan pakastimien toimintaa.

        Kun on ajanut autoilla, joissa on omin aistein toimivaksi havaittavissa oleva ilmastointi, tojotan ilmastointilaitetta voisi kutsua korkeintaan viilentimeksi.

        Yllä on keskusteltu Priuksen Eco-modesta. En tiedä miten Eco-mode toimii Priuksessa, voisin kuvitella että Eco-mode toimii kuten aikanaan tonnari-saabissa jonka eco-moodissa kompressoria ei pyöritetä ollenkaan. Saabin eco-modessa viilennystä pyrittiin aikaansaamaan puhaltimen nopeutta säätämällä. Toimii esim keväisin kun aurinko kärvistää koppia, mutta ilman lämpötila on jääkaappilukemissa. Mitä ecoa ilmastointilaitteeseen muuten voisi saadakaan kuin estämällä kompressoria käynnistymästä?


      • Hybridguru
        SoToy kirjoitti:

        Jos Toyota valmistaisi pakastimia, joiden lämpötila vain nippa nappa pysyisi miinuksella, olisit varmaan jäsenenä huutosakissa joka kilvan kehuisi Tojotan pakastimien toimintaa.

        Kun on ajanut autoilla, joissa on omin aistein toimivaksi havaittavissa oleva ilmastointi, tojotan ilmastointilaitetta voisi kutsua korkeintaan viilentimeksi.

        Yllä on keskusteltu Priuksen Eco-modesta. En tiedä miten Eco-mode toimii Priuksessa, voisin kuvitella että Eco-mode toimii kuten aikanaan tonnari-saabissa jonka eco-moodissa kompressoria ei pyöritetä ollenkaan. Saabin eco-modessa viilennystä pyrittiin aikaansaamaan puhaltimen nopeutta säätämällä. Toimii esim keväisin kun aurinko kärvistää koppia, mutta ilman lämpötila on jääkaappilukemissa. Mitä ecoa ilmastointilaitteeseen muuten voisi saadakaan kuin estämällä kompressoria käynnistymästä?

        Pakko oikoa teidän mutuilu. Alla faktaa:

        9. ECO MODE CONTROL

        (a) Under the control of eco mode, the A/C amplifier restricts the air conditioning system performance under specified conditions, thus improving fuel economy.

        (b) Eco mode control is activated when the ECO MODE switch provided inside the integration control and panel sub-assembly is pressed, and then restricts the air conditioning system performance as described below.

        #1 Inside/outside Air Switch Control: Automatically switches the air inlet port to internal air circulation mode when the outside air temperature is equal to or higher than a predetermined temperature and reduces the power consumption.

        #2 Blower Level Control: Sets the blower level in AUTO mode lower than normal, and suppresses the power consumption. (

        #3 PTC Heater Control: Stops the operation of PTC heater assembly and suppresses the power consumption.

        #4 Heating Restriction Control: Changes the air outlet temperature by turning the ECO MODE switch on and off during heating and increases the amount of engine-off time when the ECO MODE switch is in the on state, thus improving fuel economy.

        #5 Compressor Speed Restriction Control: Restricts the maximum speed during cooling and reduces the power consumption.


    • Toyota suosittelen

      ei ole vikaa kun petterin pipissäpäässä , tyrät rytkky petteri parkuu Gollffi hyppi savuttaa kolisee hajoo toyota kulkee on viilee nautinnollinen ajoiltaan mukava kuin loistoautot

    • ei ikinä hajoo????

      ei huano, kestihän se jo pari vuotta. Älä huoli kohtahan sulla on taas huolto edessä, korjauta se silloin.

    • Anonyymi

      Surkea ja ruostuukin vielä.

    • Anonyymi

      Ei sovellu Suomen keleihin Toyota. Talvella kylmä ja kesällä kuuma. Ruostuu.

    • Anonyymi

      SEITSEMÄN VUOTTA VANHA VALHEELLINEN ALOITUS.

      • Anonyymi

        Ei se riitä varsinkaan nykyään viilentämään kabiinia, jos ei seitsemän vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se riitä varsinkaan nykyään viilentämään kabiinia, jos ei seitsemän vuotta sitten.

        Juu, ei noissa tuokaan puoli ole ainakaan parantunut ajan myötä.


    • Anonyymi

      Ilmastointi on ruostunut. Kyseessä on kuitenkin Toyota.

      • Anonyymi

        Ei sovellu Suomen oloihin. Ensi viikollekin taas megalämpöä luvassa.


      • Anonyymi

        Ja tiesuola vie pellit.


    • Anonyymi

      Ai että on kuuma. Pitää ajaa ovet auki bingoon.

      • Anonyymi

        Nyt on helteet ohi, niin voi japsikinnereilläkin taas ajaa.


    • Anonyymi

      onko normalia, että Auris hybrid 2011 räplä'ttää kylmänä ja ilmastointi testattu mutta kumminkin jos laitan 20c ei ole 20c

    • Anonyymi

      Syy on keulassa oleva wc pöntön kuva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4324
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      19
      3391
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      402
      2331
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2011
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1954
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1949
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1704
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1578
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1337
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1301
    Aihe