Hei,
Päivällä otin pois vesipullon greipin purkista ja tarkistin, että onko juuret kunnossa, kun tuntui, että mullan pinta oli ihan märkä. Juuret oli kai kunnossa, muttei niin märkä siellä ollut kuin pinnalla.
Sitten meni jonkun aikaa ehkä 4 tuntia ja greippini rupesi pottuilemaan minulle. Se pisti lehdet alaspäin ja tarkistin, että onko sillä multa kuiva, mutta ihan kostea.
Vähän aikaa mietin ja kaivoin sankon esille, pistin vettä sinne ja upotin greippini juuripakun veteen. Annoin sen imeä vettä suunnilleen 15-20 minsaa ja kappas vaan, lehdet rupesi olemaan vahvemmat ja laitoin sen takaisin purkkiin.
Saa nähdä millanen se on myöhemmin.
Olin matkoilla 5 päivää ja olin laittanut myös greipille vesipullon ja se oli imassun koko puolen litran pullollisen veden. Mutta enhän mä viittiynyt pitää sitä pulloa enää, otin pois kaikki, kun siivosin.
Greippipuuni upotin veteen
3
112
Vastaukset
- Pienpuutarhuri
Tänään gerippini on taas ihan normaali ja huomasin, että lautasella oli hieman vettä, joten ei tarvitse antaa vettä vähän aikaan.
- Kurmitsa
Aika yllättävää sinänsä että innostuu noin jos sankoon upottaa:) voisi itsekkin kokeilla jos joku aikoo ruveta kualemaa. Toimiskoha myös muil sitrushedelmil? Eiköhä aina voi. Kokeilla :) tuosta upottamisesta tulee vain ensimmäisenä mieleen orkideat :D heh no muta kiitos
- sitruska12345
Hieno homma jos on greippi pysynyt paremmassa kunnossa.
Minuakin kiinnostaisi tietää toimiiko muihinkin sitrushetukoihin. Osa on kuitenkin melko tarkkoja kasteluiden ja valon suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010