Minulla on kaksi akkua:
11.1v 3-cell
2100mah ja 1500mah
Max latausvirta 1A
GT POWER A6 laturilla latailen noita yhdessä (tiedän että kannattaisi olla samalla kapasiteetilla) seuraavalla liittimellä -> http://www.aliexpress.com/store/product/100-Brand-New-G-T-Power-6S-to-2x-3S-TWINS-Adaptor-for-IMAX-B6-b6/610012_554518257.html
Kysymykseni koskee latausvirtaa... oon nyt lataillu noita 1A virralla, mutta voinko turvallisesti käyttää esim 2A virtaa koska on kyseessä kaksi akkua? Ja eikö tuolla adapterilla ne ole sarjaan kytketty?
Kiitos jo valmiiksi avusta
Kahden LiPo akun lataus.
5
1678
Vastaukset
- 23
No eikös akuissa ole selvästi sanottu, että max latausvirta on 1A ( aika aataminaikuisia akkuja, kun nykyään on 5C tai 6C lataus) Tarkoitatko tuolla 1A todellakin virtaa vai latauksen C-arvoa. Yhtä turvallista varmaan vaikka käyttäisit 2A virtaa, kuin tähänkin asti. Pystyykö käyttämään tai toimiiko edes tasuri kahdella eri kapasiteetin akulla. Teoriassa tietenkin tasuri toimii, koska se vain pitää kennojännitteet oikeina.
- RcMatti35
Tuossa on pienmpi akuista:
http://www.leluja.net/002649-111v-1500-lipo-banaaniliittimella-p-1970.html
Ja tuossa suurempi:
http://www.leluja.net/ek10187-111v-2100-akku-deansliittimilla-p-1132.html
Balance ohjelmalla kun lataan niin onnistuu hyvin eri kapasiteetin akut, mutta siinä kestää vain kauemmin kuin jos olisi kaksi saman kapasiteetin akkua. Normaalilla ohjelmalla sitten yksittäisiä.
En oikein ymmärrä miten noi A-arvot ja C-arvot menee vai onko sama asia? Akun takana kuitenkin lukee, että max charge current 1A, mutta kysymykseni koski juuri tuota että voiko kahteen akkuun tuolla liitostyypillä syöttää 2A?- 29
Eli akuissa on yleensa ilmoitettu kapasiteetti esim 1500mah (1,5A). Sitten on ilmoitettu moninkokertaisesti kapasiteettiin nähden voi akkua maximissaan purkaa esim 20C ( eli 20 x 1,5A = 30A ) sitten on ilmoitettu vielä maximi purkuvirta esim max charge current 1C, 2C tai 5C ( eli kapasiteetti 1,5 x tuo C-arvo)
Jos ilmoitettu todella noin: max charge current 1A tarkoittaa se, että valmistaja ei salli yli 1A latausta. Jos lataat 2A ei se latausvirta puolitu akkujen kesken vaan kumpaankin menee 2A ja silloin on mahdollisesti ongelmia tiedossa. Akku esim. lämpenee liikaa tms.
Katselin tuosta linkistä noita akkuja ja en kyllä noilla tiedoilla ostaisi kumpaakaan. Voivat olla ihan ok akkuja, mutta jos ei ilmoiteta akusta kaikkia tietoja ( juurikin tuo max lataus) ei kannata nähdä vaivaa ostella sutta.
Missä laitteissa käytät noita akkuja? Kannattaisi varmaan lukea jotain harrastefoorumia tietoja saadakseen. Autoille rc10 foorumi la lennokeille lennokit.net. Miksi tarvii ladata kahta kerrallaan. Minulla ainakin toinen akku kerkiää latautua siinä ajassa ( maks 15min) kun toista puretaan. - 30
29 kirjoitti:
Eli akuissa on yleensa ilmoitettu kapasiteetti esim 1500mah (1,5A). Sitten on ilmoitettu moninkokertaisesti kapasiteettiin nähden voi akkua maximissaan purkaa esim 20C ( eli 20 x 1,5A = 30A ) sitten on ilmoitettu vielä maximi purkuvirta esim max charge current 1C, 2C tai 5C ( eli kapasiteetti 1,5 x tuo C-arvo)
Jos ilmoitettu todella noin: max charge current 1A tarkoittaa se, että valmistaja ei salli yli 1A latausta. Jos lataat 2A ei se latausvirta puolitu akkujen kesken vaan kumpaankin menee 2A ja silloin on mahdollisesti ongelmia tiedossa. Akku esim. lämpenee liikaa tms.
Katselin tuosta linkistä noita akkuja ja en kyllä noilla tiedoilla ostaisi kumpaakaan. Voivat olla ihan ok akkuja, mutta jos ei ilmoiteta akusta kaikkia tietoja ( juurikin tuo max lataus) ei kannata nähdä vaivaa ostella sutta.
Missä laitteissa käytät noita akkuja? Kannattaisi varmaan lukea jotain harrastefoorumia tietoja saadakseen. Autoille rc10 foorumi la lennokeille lennokit.net. Miksi tarvii ladata kahta kerrallaan. Minulla ainakin toinen akku kerkiää latautua siinä ajassa ( maks 15min) kun toista puretaan.Sori tuli kirjoitusvirhe tuohon ylle " sitten on ilmoitettu vielä maximi purkuvirta esim max charge current 1C, 2C tai 5C ( eli kapasiteetti 1,5 x tuo C-arvo)"
Pitää olla "sitten on ilmoitettu vielä maximi LATAUSVIRTA esim max charge current 1C, 2C tai 5C ( eli kapasiteetti 1,5 x tuo C-arvo)" - RcMatti35
30 kirjoitti:
Sori tuli kirjoitusvirhe tuohon ylle " sitten on ilmoitettu vielä maximi purkuvirta esim max charge current 1C, 2C tai 5C ( eli kapasiteetti 1,5 x tuo C-arvo)"
Pitää olla "sitten on ilmoitettu vielä maximi LATAUSVIRTA esim max charge current 1C, 2C tai 5C ( eli kapasiteetti 1,5 x tuo C-arvo)"Kiitos vastauksestasi! Selventi hyvin. Joo tässä kaverillekkin jutelleena on tullu huomattua, että aika huonoja on akut ainakin latausvirran puolesta. Käytän akkuja kopterissa (Honey bee king 4). Ja ei ollut eka kopteri jos sitä mietit :D.
Latailen kahta kerrallaan kun en voi ladata akkuja siellä missä lennätän, ( ei saa edes autoa lähelle) niin on helpompaa kun ei tarvi juosta vaihtamaan akkuja ja tosiaan tuolla 1A virralla menee tossa pienemmässäkin yli 30min.
Muttä tästä johtopäätöksenä katson paremmin akut tulevaisuudessa ja en lataa noita yli 1A
Kiitos vastaajille. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467565
- 334173
- 573685
- 503170
- 172856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons572471- 542388
- 402329
- 452322
- 162266