Saisin kaverilta ostettua sellaisen, puoliautomaatti, kiikaritähtäin, äänenvaimennin, ei naapurit häiriinny. Eihän siinä mitään esteitä ole, saa aika vapaasti ammuskella, tietty varovainen. Naapurit 50 metrin päässä, näkösuojaa on, eivät näe kun pyssyn kanssa heilun.
Tarkoitus olisi kaikkia tuhoeläimiä, lähinnä lintuja ammuskella. Saunaa, makkaraa, olvia, sitten piekkarilla räiskimään. Jos lintuja ei ole niin vaikka halkoihin tähtää.
Mökillä piekkarilla räiskiminen
74
4728
Vastaukset
- Hau-likko
Enpä suosittele, jos naapurit noin lähellä. Jos sihti ei ole kunnossa ja osuu naapuria perseeseen niin parhaimmillaan voi olla linnareissu.
- Onnistuu?
Vahingossa ampuu jotain persuksiin ja siitä linnaan, Suomessa, älä nyt viitsi.
- naapurisopu on !!!
itse olen omalla tontillani ammuskellut,naapuri tuli kerran narisemaan,että luodit menee hänen verkkokeinun ylitse kun ammun,mutta välimatkamme oli 100 metriä ja välikössä oli 10 metrin kallio omalla tontilla ja naapuria kohti tasanne jolta se kallio nousi,niin samalta tasanteeltakin ilman sitä 50 metristä kalliota välissämme oli pudotusta noin 30 metriä,joten en olisi voinut millään muotoa saada luotiani edes kierteellä hänen pienelle tontillensa ,syynä kaikkeen oli ainoastaan kateus,kun hän oli ennen omistanut mökkinsä ja 300 eliön tontin,mikä on varsin pieni tontti mökkitonttina,niin otinkin sukumme hallinnassa olevasta yli 20 hehtaarin tilasta alueen niinkin läheltä häntä järven rannalta ja tämä naapurini oli käynyt uimassa rannallani ja lainannut vanhaa ruuheamme kalastellessaan,nyt kun se ei enään ollutkaan mahdollista tietämättämme,niin hän se koitti valittaa aiheesta kuin aiheesta ja aina aiheetta.
Poliisin hän tilasi paikalle kerran,kun ammuin,niin poliisi totesi,että rakentamani rata oli täysin turvallinen ja oli yllättynyt miten olin viitsinyt rakentaa suoja-alueenkin ammunnallemme,joten sain luvan jatkaa alueellani ammuntaa ja suututti häntä vielä enempi,joten kaiken takana oli perustautimme ,kateus,Mies jos olisi tullut kysymään,että saako pitää venettä tonttimme jollakin kohdin ja kalastella ja uida ennen valituksiansa virkamiehille,olisin ilman muuta suonut hänelle sen mahdollisuuden,mutta kun aloitti asioimisen kanssani heti valittaen jo rakennusvaiheessa ,kun hän tiesi,että laiturini tulee juurikin siihen missä luvatta oli ruuheamme aina salaa laonaillut ja samassa rannassa sukulaisiansa uittanut ja grilliä pitänyt siinä rannallamme,niin sen lopetutinkin valitusten johdosta välittömästi,kun hän kaikkien narimistensa jälkeen opulta uskalsi tulla kysymään,josko hän voisi käydä kesävierainensa järvellämme uimassa ja kalastelemassa,niin kielsin sen häneltä heti,samoin hä oli käyttänyt kaivoamme,joka oli lähdekaivo mitä ei kuivina kesinä ikinä saatu edes tyhjennetyä ja hältä loppui omasta kaivostansa vesi viimeistään heinäkuussa,niin en vettäkään antanut enään,kaiken olisin suonut hänelle,jos käytös alussa olisi ollut asiallista ja turhat valittamiset eteenpäin olisi jääneet pois,olisi naapurini saanut elää kuten ennenkin,kun rantaa oli meidän näköpiirin ulottumissa vaikka kuinka,niin sinnee olisi saanut pistää laiturin,jossa olisi venettäänkin jos semmoisen olisi halunnut ostaa,niin myös siinä pitää ja uida laiturillaan niin paljon kuin haluisi ja vedenkin olisi saanut ihan kotiinsa asti yhdellä liittimellä letkustamme,josta vesden nostin lähteestä juomavedeksi ja sitä vettä riittikin hyvin,joka kerta kun mies lähti peräkärryllään vedenhakumatkalle,niin aukaisin vesihanan,jolla sain kastelun päälle ja tieosuuden kohdaltani kastelin,ettei se pölynnyt,niin naamasta näki,kuinka naapuri kihisi kiukusta,kun saunaansa haki huoltoasemalta vedev peräkärryllänsä ja 300 litraa hän sillä haki aina kahdesti viikonlopunaikana,mutta itse hän aiheutti kaiken omalla käytöksellään,no mökkinsä hän myi nuorelle pariskunnalle,jonka olen anyanut rakentaa laturin ja heillä on lohen soutuvene laiturissaan ja uimapaikkakin rakennettiin yhdessä,jotta hänen lapsensa pääsevät aina halutessaan pulahtamaan järveen ja pieni grillikatos siirtolavalle rakennettiin heille rantaan vielä ja vedenkin ottavat pumpullani,mutta mittari laitettiin väliin,jolla n'emme jakaa sähkön kulut tasan kulutukseen nähden,niin yhden kerran entinen naapuri kävi nuorenparin mökillä ja sen koommin ei heitä näkynyt,mutta vanha sanonta toimii nykyaikana hyvin vielä,niin metsä vastaa,kuin sinne huudetaan. - polliisit herätys
naapurisopu on !!! kirjoitti:
itse olen omalla tontillani ammuskellut,naapuri tuli kerran narisemaan,että luodit menee hänen verkkokeinun ylitse kun ammun,mutta välimatkamme oli 100 metriä ja välikössä oli 10 metrin kallio omalla tontilla ja naapuria kohti tasanne jolta se kallio nousi,niin samalta tasanteeltakin ilman sitä 50 metristä kalliota välissämme oli pudotusta noin 30 metriä,joten en olisi voinut millään muotoa saada luotiani edes kierteellä hänen pienelle tontillensa ,syynä kaikkeen oli ainoastaan kateus,kun hän oli ennen omistanut mökkinsä ja 300 eliön tontin,mikä on varsin pieni tontti mökkitonttina,niin otinkin sukumme hallinnassa olevasta yli 20 hehtaarin tilasta alueen niinkin läheltä häntä järven rannalta ja tämä naapurini oli käynyt uimassa rannallani ja lainannut vanhaa ruuheamme kalastellessaan,nyt kun se ei enään ollutkaan mahdollista tietämättämme,niin hän se koitti valittaa aiheesta kuin aiheesta ja aina aiheetta.
Poliisin hän tilasi paikalle kerran,kun ammuin,niin poliisi totesi,että rakentamani rata oli täysin turvallinen ja oli yllättynyt miten olin viitsinyt rakentaa suoja-alueenkin ammunnallemme,joten sain luvan jatkaa alueellani ammuntaa ja suututti häntä vielä enempi,joten kaiken takana oli perustautimme ,kateus,Mies jos olisi tullut kysymään,että saako pitää venettä tonttimme jollakin kohdin ja kalastella ja uida ennen valituksiansa virkamiehille,olisin ilman muuta suonut hänelle sen mahdollisuuden,mutta kun aloitti asioimisen kanssani heti valittaen jo rakennusvaiheessa ,kun hän tiesi,että laiturini tulee juurikin siihen missä luvatta oli ruuheamme aina salaa laonaillut ja samassa rannassa sukulaisiansa uittanut ja grilliä pitänyt siinä rannallamme,niin sen lopetutinkin valitusten johdosta välittömästi,kun hän kaikkien narimistensa jälkeen opulta uskalsi tulla kysymään,josko hän voisi käydä kesävierainensa järvellämme uimassa ja kalastelemassa,niin kielsin sen häneltä heti,samoin hä oli käyttänyt kaivoamme,joka oli lähdekaivo mitä ei kuivina kesinä ikinä saatu edes tyhjennetyä ja hältä loppui omasta kaivostansa vesi viimeistään heinäkuussa,niin en vettäkään antanut enään,kaiken olisin suonut hänelle,jos käytös alussa olisi ollut asiallista ja turhat valittamiset eteenpäin olisi jääneet pois,olisi naapurini saanut elää kuten ennenkin,kun rantaa oli meidän näköpiirin ulottumissa vaikka kuinka,niin sinnee olisi saanut pistää laiturin,jossa olisi venettäänkin jos semmoisen olisi halunnut ostaa,niin myös siinä pitää ja uida laiturillaan niin paljon kuin haluisi ja vedenkin olisi saanut ihan kotiinsa asti yhdellä liittimellä letkustamme,josta vesden nostin lähteestä juomavedeksi ja sitä vettä riittikin hyvin,joka kerta kun mies lähti peräkärryllään vedenhakumatkalle,niin aukaisin vesihanan,jolla sain kastelun päälle ja tieosuuden kohdaltani kastelin,ettei se pölynnyt,niin naamasta näki,kuinka naapuri kihisi kiukusta,kun saunaansa haki huoltoasemalta vedev peräkärryllänsä ja 300 litraa hän sillä haki aina kahdesti viikonlopunaikana,mutta itse hän aiheutti kaiken omalla käytöksellään,no mökkinsä hän myi nuorelle pariskunnalle,jonka olen anyanut rakentaa laturin ja heillä on lohen soutuvene laiturissaan ja uimapaikkakin rakennettiin yhdessä,jotta hänen lapsensa pääsevät aina halutessaan pulahtamaan järveen ja pieni grillikatos siirtolavalle rakennettiin heille rantaan vielä ja vedenkin ottavat pumpullani,mutta mittari laitettiin väliin,jolla n'emme jakaa sähkön kulut tasan kulutukseen nähden,niin yhden kerran entinen naapuri kävi nuorenparin mökillä ja sen koommin ei heitä näkynyt,mutta vanha sanonta toimii nykyaikana hyvin vielä,niin metsä vastaa,kuin sinne huudetaan.Kylläpä hullulle poliisit ovat antaneet aseenkantoluvan? Kirjoitus ei ole täyspäisen väsäämä.
- O.os12
Poliisin hän tilasi paikalle kerran,kun ammuin,niin poliisi totesi,että rakentamani rata oli täysin turvallinen ja oli yllättynyt miten olin viitsinyt rakentaa suoja-alueenkin ammunnallemme,joten sain luvan jatkaa alueellani ammuntaa ja suututti häntä vielä enempi,joten kaiken takana oli perustautimme ,kateus,Mies jos olisi tullut kysymään,että saako pitää venettä tonttimme jollakin kohdin ja kalastella ja uida ennen valituksiansa virkamiehille,olisin ilman muuta suonut hänelle sen mahdollisuuden,mutta kun aloitti asioimisen kanssani heti valittaen jo rakennusvaiheessa ,kun hän tiesi,että laiturini tulee juurikin siihen missä luvatta oli ruuheamme aina salaa laonaillut ja samassa rannassa sukulaisiansa uittanut ja grilliä pitänyt siinä rannallamme,niin sen lopetutinkin valitusten johdosta välittömästi,kun hän kaikkien narimistensa jälkeen opulta uskalsi tulla kysymään,josko hän voisi käydä kesävierainensa järvellämme uimassa ja kalastelemassa,niin kielsin sen häneltä heti,samoin hä oli käyttänyt kaivoamme,joka oli lähdekaivo mitä ei kuivina kesinä ikinä saatu edes tyhjennetyä ja hältä loppui omasta kaivostansa vesi viimeistään heinäkuussa,niin en vettäkään antanut enään,kaiken olisin suonut hänelle,jos käytös alussa olisi ollut asiallista ja turhat valittamiset eteenpäin olisi jääneet pois,olisi naapurini saanut elää kuten ennenkin,kun rantaa oli meidän näköpiirin ulottumissa vaikka kuinka,niin sinnee olisi saanut pistää laiturin,jossa olisi venettäänkin jos semmoisen olisi halunnut ostaa,niin myös siinä pitää ja uida laiturillaan niin paljon kuin haluisi ja vedenkin olisi saanut ihan kotiinsa asti yhdellä liittimellä letkustamme,josta vesden nostin lähteestä juomavedeksi ja sitä vettä riittikin hyvin,joka kerta kun mies lähti peräkärryllään vedenhakumatkalle,niin aukaisin vesihanan,jolla sain kastelun päälle ja tieosuuden kohdaltani kastelin,ettei se pölynnyt,niin naamasta näki,kuinka naapuri kihisi kiukusta,kun saunaansa haki huoltoasemalta vedev peräkärryllänsä ja 300 litraa hän sillä haki aina kahdesti viikonlopunaikana,mutta itse hän aiheutti kaiken omalla käytöksellään,no mökkinsä hän myi nuorelle pariskunnalle,jonka olen anyanut rakentaa laturin ja heillä on lohen soutuvene laiturissaan ja uimapaikkakin rakennettiin yhdessä,jotta hänen lapsensa pääsevät aina halutessaan pulahtamaan järveen ja pieni grillikatos siirtolavalle rakennettiin heille rantaan vielä ja vedenkin ottavat pumpullani,mutta mittari laitettiin väliin,jolla n'emme jakaa sähkön kulut tasan kulutukseen nähden,niin yhden kerran entinen naapuri kävi nuorenparin mökillä ja sen koommin ei heitä näkynyt,mutta vanha sanonta toimii nykyaikana hyvin vielä,niin metsä vastaa,kuin sinne huudetaan.Oli muuten ihan helevetin pitkä lause.
- mk
Poliisin hän tilasi paikalle kerran,kun ammuin,niin poliisi totesi,että rakentamani rata oli täysin turvallinen ja oli yllättynyt miten olin viitsinyt rakentaa suoja-alueenkin ammunnallemme,joten sain luvan jatkaa alueellani ammuntaa ja suututti häntä vielä enempi,joten kaiken takana oli perustautimme ,kateus,Mies jos olisi tullut kysymään,että saako pitää venettä tonttimme jollakin kohdin ja kalastella ja uida ennen valituksiansa virkamiehille,olisin ilman muuta suonut hänelle sen mahdollisuuden,mutta kun aloitti asioimisen kanssani heti valittaen jo rakennusvaiheessa ,kun hän tiesi,että laiturini tulee juurikin siihen missä luvatta oli ruuheamme aina salaa laonaillut ja samassa rannassa sukulaisiansa uittanut ja grilliä pitänyt siinä rannallamme,niin sen lopetutinkin valitusten johdosta välittömästi,kun hän kaikkien narimistensa jälkeen opulta uskalsi tulla kysymään,josko hän voisi käydä kesävierainensa järvellämme uimassa ja kalastelemassa,niin kielsin sen häneltä heti,samoin hä oli käyttänyt kaivoamme,joka oli lähdekaivo mitä ei kuivina kesinä ikinä saatu edes tyhjennetyä ja hältä loppui omasta kaivostansa vesi viimeistään heinäkuussa,niin en vettäkään antanut enään,kaiken olisin suonut hänelle,jos käytös alussa olisi ollut asiallista ja turhat valittamiset eteenpäin olisi jääneet pois,olisi naapurini saanut elää kuten ennenkin,kun rantaa oli meidän näköpiirin ulottumissa vaikka kuinka,niin sinnee olisi saanut pistää laiturin,jossa olisi venettäänkin jos semmoisen olisi halunnut ostaa,niin myös siinä pitää ja uida laiturillaan niin paljon kuin haluisi ja vedenkin olisi saanut ihan kotiinsa asti yhdellä liittimellä letkustamme,josta vesden nostin lähteestä juomavedeksi ja sitä vettä riittikin hyvin,joka kerta kun mies lähti peräkärryllään vedenhakumatkalle,niin aukaisin vesihanan,jolla sain kastelun päälle ja tieosuuden kohdaltani kastelin,ettei se pölynnyt,niin naamasta näki,kuinka naapuri kihisi kiukusta,kun saunaansa haki huoltoasemalta vedev peräkärryllänsä ja 300 litraa hän sillä haki aina kahdesti viikonlopunaikana,mutta itse hän aiheutti kaiken omalla käytöksellään,no mökkinsä hän myi nuorelle pariskunnalle,jonka olen anyanut rakentaa laturin ja heillä on lohen soutuvene laiturissaan ja uimapaikkakin rakennettiin yhdessä,jotta hänen lapsensa pääsevät aina halutessaan pulahtamaan järveen ja pieni grillikatos siirtolavalle rakennettiin heille rantaan vielä ja vedenkin ottavat pumpullani,mutta mittari laitettiin väliin,jolla n'emme jakaa sähkön kulut tasan kulutukseen nähden,niin yhden kerran entinen naapuri kävi nuorenparin mökillä ja sen koommin ei heitä näkynyt,mutta vanha sanonta toimii nykyaikana hyvin vielä,niin metsä vastaa,kuin sinne huudetaan.Muuten hyvä mutta sitä untia et voi kieltää jos sitä rantaa on niin paljon ettei kaikki kuulu pihapiiriin niin jokamiehen oikeudella saa uimassa käydä mutta muulle toiminalle pitää lupa olla. Olipa tyhmä naapurisi kun rupesi kaikista valittamaan ja olisi kysynyt luvan heti niin asia olisi sillä selvä. En ymmärrä tuollaisia valittamisia ollenkaan ja omallakin mökillä tontti 11 hehtaaria ja saa ammuskella ihan rauhassa kun lähin naapuri yli 300 metrin päässä ja kun on vielä haja-asutusalueella niin melkein joka päivä pyssynpauke kuuluu kun noin 5 km päässä on ampumarata mutta minua se ei häiritse. Tontin metsäosuus on vielä metsästysseuran käytössä hirvestysaikaan niin e iole paikallisten kanssa riitaa ollut ja jos itsellä olisi kiinnostusta niin pääsisi metsästysporukkaan milloin vain.
- dufopgi¨jåklö
Kerroppa missäpäin ammuskelet niin soittelen poliisille! Eipä ammuskelua tietty mitenkään voi estää jos on luvat ja tauluun ampuu ja matka asutukseen on riittävä , tietty ei saa olla alkoholin vaikutuksen alainen
- Onnistuuko?
Soita sinä aivan rauhassa poliisille, en minä kerro missä mökki on. Paljonko sitä promilleja saa olla, onko oikein lakiin laitettu?
- korttinsa pitänyt
Onnistuuko? kirjoitti:
Soita sinä aivan rauhassa poliisille, en minä kerro missä mökki on. Paljonko sitä promilleja saa olla, onko oikein lakiin laitettu?
0 promillea,muuten menee aseesi luvat välittömästi,vaika omalla tontillasi ammutkin,niin silti se nolla promillea,nykyisin kaikki on muuttunut ,omalla maatilallasikaan et voi enään antaa lasten ajaa autoilla tai mp.pyörillä,muuten tulee korttiin lykkäystä,kuten ennen sai tontillansa ajella kuka tahansa,mutta se lakimuutos estää nykyisin senkin,jos saat ikävän naapurin,joka poliisille vaan ilmoittaa,itse ajoin aina omalla tontillani tontin toiseenpäähän kolmisen kilsaa ja kävelin sitten mopoltani ravintolaan,johon oikaisin metsäpolkua joka oli jonkun muun maalaisen tontti,niin matkaahan ei kuppilaan mennyt kuin kilometri,niin yksi kiivas naapuripa soitti poliisit tontilleni ja siinä omassa pihassani jouduin puhaltamaan ja kortti olisi mennyt,jos ei olisi ollut tuttu poliisimies,nyt hän varoitti suullisesti ja kertoi minulle lain muuttuneen vuosia sitten,ennen promilleja sai tontilla jonka omisti,niin niinkin paljon kuin viunaa halusi ottaa,mutta aika näköjänsä muuttaa asiat huonompaan suuntaa.
- YKSIMIES
HUOM IHAN KAIKKILTA LUVATOMAT ASEET VAAN POISSA PITÄOTTA NIINEI TUU MITÄN PAHAA
- onnistuuuu
Onnistuuko? kirjoitti:
Älä kerro missä mökkisi on. Naapurisi tietää kuitenkin ja varmaankin soittaa poliiseille.
- Tosi on
korttinsa pitänyt kirjoitti:
0 promillea,muuten menee aseesi luvat välittömästi,vaika omalla tontillasi ammutkin,niin silti se nolla promillea,nykyisin kaikki on muuttunut ,omalla maatilallasikaan et voi enään antaa lasten ajaa autoilla tai mp.pyörillä,muuten tulee korttiin lykkäystä,kuten ennen sai tontillansa ajella kuka tahansa,mutta se lakimuutos estää nykyisin senkin,jos saat ikävän naapurin,joka poliisille vaan ilmoittaa,itse ajoin aina omalla tontillani tontin toiseenpäähän kolmisen kilsaa ja kävelin sitten mopoltani ravintolaan,johon oikaisin metsäpolkua joka oli jonkun muun maalaisen tontti,niin matkaahan ei kuppilaan mennyt kuin kilometri,niin yksi kiivas naapuripa soitti poliisit tontilleni ja siinä omassa pihassani jouduin puhaltamaan ja kortti olisi mennyt,jos ei olisi ollut tuttu poliisimies,nyt hän varoitti suullisesti ja kertoi minulle lain muuttuneen vuosia sitten,ennen promilleja sai tontilla jonka omisti,niin niinkin paljon kuin viunaa halusi ottaa,mutta aika näköjänsä muuttaa asiat huonompaan suuntaa.
Aina ollaan kännissä ammuskeltu, ei kukaan ole tullut valittamaan. Pulttilukkoinen pienoiskivääri jossa äänenvaimenin, sellainen on hyvä ja luvan saa helposti.
- mk
korttinsa pitänyt kirjoitti:
Tiellä ei saa ajaa mutta pellolla saa koska se ei ole virallinen tienosuus niin voi jatkaa jamista.
- ih pihj pöhi pöih
En muista tarkalleen, kun en itse harrasta ammuntaa. Mutta etäisyys lähimpään asumukseen ammuttaessa on kyllä paljon pitempi. Jotenkin muistelen, että 150 metriä. Enkä muista pienoiskiväärin kantomatkaa, se nyt joka tapauksessa on pitkä.
Oletettavasti melun puolesta saa ampua, mutta kannattaa tarkastaa vallemannilta, saako paikassa ampua ollenkaan. Itellä mökki pöndellä. Asutus ei valtavan tiheää, mutta ei siellä saa metsästää oikein missään, eikä ampua. Kaikki asumukset tuliaseen kantomatkan päässä.- Onnistuuko?
150 metriä, älä nyt viitsi. Eihän silloin saisi kuin aniharvalla mökillä räiskiä. Iät ja ajat on piekkarilla mökillä ammuttu.
- Ei osu.
Onnistuuko? kirjoitti:
150 metriä, älä nyt viitsi. Eihän silloin saisi kuin aniharvalla mökillä räiskiä. Iät ja ajat on piekkarilla mökillä ammuttu.
Piruako sitten täältä kyselet saako mökillä ammuskella jos ammut kuitenkin.
- nulkit kuriin
Ei osu. kirjoitti:
Piruako sitten täältä kyselet saako mökillä ammuskella jos ammut kuitenkin.
Kyllä se metsästyslaista löytyy. Ei saa ampua tiellä eikä150 metriä lähempänä asuttua rakennusta.
JOs haluaa "räiskiä" , niin pitää tyytyä ilma-aseeseen.
Kuvaamassasi tapauksessa räiskiminen loppuu melko lyhyeen kun virkavalta hakee aseet ja luvat hyllylle (yleensä ainiaaksi). Ja kunnon sakkoa tulee lisäksi. - hiljaa siellä
Onnistuuko? kirjoitti:
150 metriä on merkitty lakiin. Sinulta ase pois, mitäs siellä turhaan ammuskelet lintuja! Pelästytät vain naapurisi. Jos et osaa asua ihmisten lähellä, muuta korpeen ja ammuskele siellä!
- Tulipa mieleen
edellisistä oma mökki ja 100-200 metrin etäisyys ja siihen liittyvä tapahtumasarja liittyen tuliaseisiin ja niiden käyttäjiin. Hirvi tuli perseen alla suuntana metsiköstä kohti vilkasliikenteistä tietä. Syy naapurikylän hirviporukka ja 5-7 laukausta (hirvikiväärit) ja hirvi jatkoi juoksuaan yli tien.
Maastoutuminen kävi mielessä vaikka tapahtumaketjun liikerata oli sivusuuntainen mökin sijainti huomioiden. Nauratti (ja taisi hiukan pelottaa?). Oman henkikullan takia ja ampumasektorin ollessa kohti tietä yhdistettynä hirvikivääreihin ja niiden kantamaan. Oli metsästysseurueen nokkamies kuulopuheiden perusteella "hiukan" menettänyt malttinsa pitäessään tapahtuneen jälkeen puhuttelun tapaista suurille valkoisille metsästäjille.
Varmaan sen takia ettei kukaan osunut? - Osta jouskari
Käsittääkseni mökillä ampumista ei ole kielletty laissa, jos ei häiritse naapureita tai aiheuta vaaraa sivullisille. Eli jos ampumapaikka on esim. jotain maavallia kohti, josta ei voi lähteä kimmokkeita ja ampuma suunnassa ei ole asutusta, niin minusta äänenvaimennetulla aseella voi varovasti ampua lain puolesta, mutta ei se kylläkään ole mitenkään suositeltavaa. Ampuja kuitenkin aina vastaa sattuneista vahingoista.
Tuo 150 metrin raja koskee metsästystilannetta. Metsästää ei saa sitä lähempänä asuttua rakennusta.- fed4545
Tarkennuksena tuohon 150m metsästys rajaan asutusta rakennuksesta, että se ei ole sallittua ilman ko. rakennuksen haltijan lupaa. Jos naapurilta saa luvan voi vaikka metsästää hänen terassilta käsin. Tämä sääntö pätee metsästykseen eikä taas liity ampumaharjoitteluun mitenkään.
- Lakitietoutta sulle
Ampuminen, huom ruutiaseella ampuminen 150 metriä lähempänä asuttua rakennusta on kielletty ilman rakennuksen omistajan/käyttäjien lupaa.
Lisäksi sinun täytyy hankkia ostolupa piekkariisi ennen kuin voit sen ostaa, eli poliisilta kysymään lupaa aseeseen. Kysy samalla varmistus tuohon ampumisasiaan, he tietävät varmasti!- Ammu vaan
Aloittaja ammuskelee ihan rauhassa sillä hänellähän on piekkarissa äänenvaimennin, ei kukaan mitään kuule. Byrokraatit keksii kaikenlaisia sääntöjä ihmisiä kiusatakseen, ei typeriä lakeja tarvitse noudattaa. Eihän ne noudata etelä-Euroopassakaan, miksi siis Suomessa.
- metsänpoika.
Juu, kannattaa ostolupaa noutaessaan kertoa, että aikoo ampua pikku tinois kaikkee mikä liikkuu.. äänenvaimentimella tietty, paitsi ettei vaikuta yliäänipaukkuun mitään.
Uskon,että et saa osto/kantolupaa.. - osta hernepyssy
Heräät päiväunilta, äiskä huutaa syömään. Huomaat että taas on finni noussu naamaasi, et haluaisi mennä aamulla kouluun mutta olethan vielä teini jolla on aikaa kirjoitella niitä näitä sivustolle
- noin on
ns. lakitietous..Ampuminen, huom ruutiaseella ampuminen 150 metriä lähempänä asuttua rakennusta on kielletty ilman rakennuksen omistajan/käyttäjien lupaa.
pieleen menee -- eläinten ampuminen on kielletty ilman toisen lupaa alle 150 m ei ampuminen - gufipgojkå
olisit nukkunut vielä, niin et olis tyhjää ollut kertomassa
- akkujukka
vai niin.
- naekkonen92
aseella saa ampua mökillä jos se ei muita häirihe. Ja aseella saa ampua aseen haltija (vähintään kantolupa) ja metsästyskortin suorittanut.
- iisalamen ihme
Naekkonen taaetaa oottoo joka ehtoo laakia iänien kanssa. Taetaa kuitennii mooruta elä laakase, elä laakase.
- olzu
mikäs tuhoeläin lintu on
- ampuileppas vaan
Eikös aseen kantolupa edellytä sitä, että noudattaa aselakia ja ampumaetäisyyksiä? Aseet eivät ole leikkivälineitä! Jos haluaa leikkiä, niin silloin pitää ostaa leikkiase. Kyllähän naapureille on iso riski, jos noin lähellä ampuillaan. Yksi asia on varma, naapureistasi saat vihamiehiä. Silloin pääset oikeasti häiritsemään aseillasi naapuereitasi ja lintuja ei tarvitse jahdata. Ei toivottujen naapureiden häirintä aseilla on Suomessa hyvin tavallaista, vallankin tuolla peräpohjolassa. Siellä ei poliiseilla ole juuri aikaa puuttua häiriöammuntoihin pitkien etäisyyksien takia. Nautintohan on sekin, että naapurin kesämökin katolla haulikon lyijyt rapisee. Niitä saa kerätä sadevesikaivosta aina ja lyijyn tuhoamisessa on oma vaivansa.
- ghjghjkh
saa ihan vapaasti jos oma tontti on
- juppas
Juu, saa ampua niin pieni kalipeerisellä aseella, hirvikiväärillä ei sa ampua jos naapuriin yli 25 metriä
- mää otan ne
Kännipäissään kun ampuu vaikka oman tuvan portailla tai sisällä, niin aseet ja luvat lähtee varmasti.
- Ruger
Tuohan on mukava harrastus. Kun käyttää äänenvaimenninta, ei kukaan häiriinny.
Muista käyttää reikäpää luoteja tappaa nopeasti variksen, harakan ja räkättirastaan.
Itse laitan myös leipää laiturin päähän lokkia varten. Saa nukkua aamuisin pitkään , kun eivät herätä kirkunallaan. - pumpummii
Tottakai saa ekkö tota tienny.
- lähiökauhu
Sä voit testata asian. Sunnuntai aamuna pari lippaallista ympäriinsä, jos ei puoleen tuntiin näy poliisia, asia on ok. Itse asun näin ;)
- Mitä.
Sitä nyt ulos menee ampuilemaan, ampuu mökin tuvassa. Hyviä ampumakohteita hirsimökin tuvasta löytyy käkikello, vaarin täyttämä ukkometso, tyttökalenteri,kannettava matkaradio jne. Eikä naapuritkaan silloin häiriinny ja luoditkin jää seinähirsiin.
- useanaseenomistaja
yritäppä ny saada ensin se aseenkantolupa....puoliautomaatille et sitä varmasti tule saamaan millään verukkeella,,ja kun noin tollo tunnut olevan et varmaankaan läpäise edes metsästystutkintoa,joka on melkeimpä ehdoton edellytys minkään aseen saamiselle!ja todellakaan et ammu omallakaan mökilläsi miten huvittaa,jos naapurit on noin lähellä.
Kun haet kantolupaa niin selvitä samalla saako pitää omaa ampumarataa ja kylvää lyijyä luontoon.
- Setä harmaahapsi
Kaikki varmaan huomas, että nimmari onnistuu?, on kakara.
Pienoiskivääri ei ole mikään lelu. Sana pienois hämää asiaa tietämätöntä. Kakkosnelosesta menee läpi että helähtää, itse en ainakaan ampuilis jos ei tiedä mitä taustalla on. Ampumaradat on ammuntaa varten, ei mökki pihat.
- Vakavampi juttu
Jos poliisi myöntää kaltaisellesi kahjolle aseen hallussapitoluvan, se syyllistyy virkavirheeseen.
- toivottavasti et ost
Eikä tuo lintujen ampuminenkaan ole ainaista iloa. Kesällä kun tuppaa olemaan kaikki linnut rauhoitettuja mm. räkättirastas. Jätä ase vaan kaverillesi, ja osta ritsa.
- Tosi on
Varis, harakka eikä muutkaan tuhoeläimet ole ikinä meidän mökillä rauhoitettuja!
- ?
Tosi on kirjoitti:
Varis, harakka eikä muutkaan tuhoeläimet ole ikinä meidän mökillä rauhoitettuja!
Mitä ne tuhoaa?
Taitaa olla paras unohtaa se olvin ja piekkarin yhdistäminen !!!!! Siitä ei seuraa
muuta kuin lööppejä lehtiin !!!! Aseita käytetään radalla tai metsästyksessä !
JA ÄÄLIÖILLLE NIITÄ EI PITÄISI MYYDÄ LAINKAAN !!!!- Deadlift
Siitä vaan ampumaan mut konepistoolilla räiskiminen olis rehvakkaampaa.
Älä nyt kuitenkaan ihmisiä ammu. - HAH HAH
TYHMÄ
- Markku K
Olen metsästäjä, ja minusta vastaus on selvä. Ampumarata on ainut paikka missä maaliinamuntaa harjoitataan. Eikä mikään ase ole mikään räiskintäväline. Myös se on hyvin kielteistä missäsattuu amuskeluun on se että siitä syytetään mettsästäjiä ja asiallisia amunnan harrastaa Yksikin mätä omena pilaa koko korin.
- Yualle
Tottakai saa! Meillä samanlaisella aseella ammuskelee 13-15 v hemmot naapurissa ihan kaupunkialueella..., huomaa ammusjäljistä heidän puoleisessa seinässämme...
Hankit ensin rinnakkaisluvan aseeseen.
Ammunnalle ei ole estettä omalla tai hallitsemallasi kiinteitöllä jos et aiheuttaa vaaraa, tai haittaa. Vaara on selkeä, haitta lähinnä melu.
Ampumaetäisyyttä ei ole kiinteistöjen välillä TARKKUUSAMMUNNASSA, metsästyksessä on.
Metsästykseen tarvitset luvan.
Viinapäissään saa ampua, promillerajaa ei teoriassa lain mukaan ole. Ammu silti varovasti.
Näillä mennään, pidä hauskaa. :)- varisharakka
Eli omalla pihalla saa metsästää lintuja ilman lupaa?
- Metsien mies
Näyttää ainakin siltä näiden kirjoituksien perusteella, että edellisen hallituksen kokoomuksen ministeri Anne Holmlund on todella oikeasti höllentänyt aselakia eikä tiukentanut. Ampuma-aseet eivät ole räiskintävälineita, ei naapurin häiritsemisvälineitä, eikä myös naapurin harhalaukaustappamisvälineitä.
Aselakia ollaan taas rusnaamassa uuteen uskoon, koska niillä surmataan Suomessa paljon ihmisiä. Höyrypäisiltä pitäisi saada siilattua kaikki aseet pois, koska näyttää siltä, että he eivät tajua sitä, mitä aseenkantolupa edellyttää kantajalta.
ASE EI OLE LEIKKIVÄLINE, VAAN TAPPOVÄLINE
Suomessa oikeilla metsästäjillä on korkea moraali ja he eivät taatusti räiski naapurien rännien alla, vaan ampumaradoilla ja varmasti ottavat huomioon ihmiset ja ampumaetäisyydet. - k78t
huono provo.keksi parempaa,mainostajat ei tykkää...
- metsästäjä/aseenkant
Viestistäsi saa käsityksen ettet ymmärrä aseen tappovoimaa, pidät sitä leluna. Pienoiskivääri on pienoiskivääri niminen vain pienemmän kaliiperin ansiosta. Tappava voima löytyy kuitenkin myös tästä aseesta. Jos ajatuksenasi on vieläpä OLVIN KANSSA AMPUMINEN, on airsoft asekin liian vaarallinen ja sillä ammutaan sentään vaan muovikuulia. Pyydä joku tuttusi ampumaan MUOVIKUULA ASEELLA sua selkään ja mieti sen jälkeen mitä se sama kuti tekis korvassa tai silmässä... Sen jälkeen mietit mitä saa aikaan pienoiskivääri millä on historiassa tapettu myös ihmisiä. Jätä se ase kaverillesi ja mieti rauhassa parivuotta ja vahvista sillä aikaa tervettä ajattelutapaa ja asenne arvoja. Naapurini ampuu välillä ILMAKIVÄÄRILLÄ tarkkuus ammuntaa omalla pihallaan poispäin muiden taloista tai toisista ihmisistä, silti sekin aiheuttaa valppaus efektin siitä että jos tulee vahinkolaukaus väärään suuntaan ni kenen silmästä kuti löytyy!!!
- fgdhfrghulhgfdh
Yritä ensin saada sille piekkarille edes hankkimislupa. Pimeästi jos ostat, niin ongelmaksi tulee patruunoiden saatavuus ja saat isot sakot, jos jäät kiinni ampuma-aserikoksesta. Voin taata että et saa lupaa syyllä "huviräiskintä kesämökillä". Metsästäjäntutkinnon suorittaminen on aika ehdoton vaatimus nykyään ja ampumaharjoittelunkin pitäisi tapahtua oikealla ampumaradalla.
Jos haluat ammuskella mökillä, niin hanki ilmakivääri. Sillä kun treenailet muutamia vuosia ja on lupahakemuksen liitteeksi harjoituspäiväkirjoja ja luotettavien henkilöiden suosituksia etkä syyllisty minkäänlaisiin rikoksiin, niin voit hyvällä tuurilla saada luvan ruutiaseen hankkimiseen vaikkapa ampumaradalla tapahtuvaan kasa-ammuntaan.- Tosi on
Pulttilukkoiseen piekkariin saa helposti luvan. Eihän sitä nyt kukaan ole niin tyhmä että kertoo ampuvansa kännipäissään mökillä.
- mistä kiikastaa?
Mitäs lintuja ampuilet, ei ne ole tuhoeläimiä?!Mietihän vähän juttujasi, mistä sullakin kiikastaa tässä elämässä?
Kyllä tuo turhaa jauhaa aina noista aseista vois sanoa ennemminkin että auto on tappoväline ei kulkuväline !
- tussari
Kopeloi ensimmäisenä aivosolujasi, jos sinulla edes sellaisia on! Oletko älyvapaa?
- huilaileetaas
On varmaan taas rillipäiset,laihat kuikelo insinöörit jonka vaimo on nirppanokkainen alakoulun opettaja tai päiväkodin kireä täti ottanut herneen nenään ja ruvennut valittamaan toisten käytöksestä.täysi tuki NAAPURISOPU ON!!! nimimerkkiselle henkilölle,noi valittajat tekee ilmoituksen poliisille jos äänekkäästi pieraisee heidän lähellään
- kenraali kossu
Jos et saa piekkariin lupaa, niin osta korkeapaineilmakivääri.siihen ei ole lupa vaatimusta. Aseeseen laitetaan 200bar paine niin jo kuti lähtee. Läpäisee kakkosnelosen läheltä ja 50m päästä lautaseinästä läpi. Aseliikkeet myy ja sieltä saa pieniä ilmapulloja jolla täyttö onnistuu.Paloasemalla saa pullon täytettyä.
Velipoika osti juuri sellaisen. Käsittämättömän tehokas ja ilman lupa vaaatimusta!! - Dr House
Juu puoliautomaatti kivääriin voi olla lupa kiven alla. Kertalaukeevaan pulttilukkoiseen varmaan voi saada vielä helposti, ne kun ei ole kouluampujien suosiossa.Riippuu vissiin aika paljon missä asuu. Eri paikkakuntien nimismiehillä on vähän eri näkemyksiä, mikä on vaarallinen ase ja mikä ei..
- voi pyhä sylvi..
just.kaljaa kehiin!ja ase esille-tosi mies! linnut ei ole vahinkoeläimiksi luokiteltuja,osa jopa rauhotetttuja,joista voi sakot saada.Jos joku lokki ohimennessään kakkii sun tontille,ei todellakaan oikeuta ampumaan!
- Teppo Turuust
Jumankekka kerra ammuskeltiin niin maan kauhias jurris mökil poikien kaa..
Polliisi laitto tulemas ja kys mikäs gööri tääl riehuu..oltiin laitettu piekkari piiloon ja näytetiin ilmakiväärii heitil.Sinitakit oli niin ilosii ja kohtelia ja sanosis et olkka poijat peijoonit varovaissii ku tollai roiskitte!! - nii se o
Anna räiskiä vaa ja mällin lentää. Olvia naamarii ja harakat tähtäimee. Kannattee vaan pittää ilimakkua saunan nurkasa pystysä ja kaivaa valmis hauta kuoppa pienarille että jos polliissi tulloopi nii esittelet kepakkoas sille...siis ilimakkua.
- Jaa jaa joo joo
Rk 62 nakuttaa, kuolema korjaa satoaan, naapuri mökistä tehdään siirtomaa, kaljat ja kossut säästetään, sääliä tunne vaan naapurin kumiveneen puhkon laulaen...Rk 62 nakuttaa ..naapurin mökki palaa roihuten!!
- pyssyt
nykyään löytyy lähes piekkarin veroisia ilmakivääreitä cal 22 kun vaan viittii ettiä netistä.http://www.youtube.com/watch?v=pvhV4SmXXjQ
- köh öhjn äöjkn m
Net on tulossa luvanvaraisiksi tulevaisuudessa, laki jo käsittelyssä. Tulee koskemaan muistaakseni varsijousiakin. Ja lain tultua suurin osa kai jää luvattomiksi aseiksi, kun ihmiset ei vaivaudu niitä ilmoittelemaan ja osa porukoista ei varmaankaan edes saa aseenkantolupaa.
Onhan noita ryöstöjä sen sellaisia tehty jalkajousilla ja ilma-aseilla. Niitä kun voi ostaa jos on täysikäinen, melkein mistä tahansa. Että joutavatkin luvanvaraisiksi. Ongelmaksi jää se, että niin älytön määrä tulee jäämään pimeiksi aseiksi.
- pam ilman ääntä
joo eikä tarvi lupaa .Itellä on 2 tommosta 22 cal. pyssyä ja täytää sanoo että tehoo riittää
- 22
Menkää asepalstalle piekkareistanne keskustelemaan,tämä on mökkipalsta.
Poika perkele aseet ja alkoholi ei sovi yhteen,ammut vielä kännissä itseäsi munille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162077MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911174
- 941144