Ajatuksena on rakentaa farmariauton peräosasta oma peräkärry. Leikataan katto irti ja levennettynä istutetaan se pois leikattujen lasien alareunan tasolle, jolloin voidaan avata se nostamalla takapäästä ylospäin. Tällöin lastaus helpottuu.
Millaisia asioita pitää huomioida, jotta olisi laillinen?
Itse väsätty peräkärry
10
3417
Vastaukset
- a
Tuo rakennelma on sitten vain koppa, vetoaisa, ja akseli pitää olla hyväksyttyjä. Jos meinasit tehdä kärrin vaan auton takaosasta tulee siitä melko pieni, ja jos meinasti käyttää pidemmän osan autoa joudut sirtämään akselin paikkaa eteenpäin, jotta kärri olisi tasapainoisempi.
- ONNEE JA MENESTYSTÄ
Akselin kantavuudesta pitää olla valmistajan ilmoittama kantavuus ja aisa saa olla edelleen itse tehty,kunhan se on pulteilla kiinni ja aisan peräpää kiinnitys pitää olla akselin takapuolella.Valoissa pitää olla tietyt tyyppihyväksytyt merkit,mut paljon viisaampi,kun marssit katsastusmiehen pakeille ja esitä ideasi hänelle,niin tulee tarkemmat ohjeet ja määräykset selville.
- Mitenkä paino?
Monella autolla on rajattu jarruttoman perävaunun paino 500 kg:aan ja jos autonpuolikas painaa 450 kg, niin kantavuutta jää aikas vähän. Vai meinasitko oikein jarrut siihen viritellä?
- Hiano juttu
Ajatuksena leikata farmariauton takaovien edestä poikki (katto kokonaisena) ja siitä edetä aikaisemmin kerrotulla tavalla. Silloinhan akselia ei voi siirtää koska on olemassa jo sille oma paikka. Ja jarruton. Takavalot tulee silloin niinkuin ne on siinä oikeastikkin, vain kolmiot pitää lisätä molemmin puolin. Takaovet suljettuna (vaikka hitsaten). Vanteet ja kummit kuten farmarissa. Vetoauto ja peräkärri tulevat olamaan samanlaisia eli peräkärri tehdään toisesta samanlaisesta farmarista matalampana (sivu- ja takalasiosasto häviää ja katto levennettynä ns. reunan päällä)
- matkailija
Hiano juttu kirjoitti:
Ajatuksena leikata farmariauton takaovien edestä poikki (katto kokonaisena) ja siitä edetä aikaisemmin kerrotulla tavalla. Silloinhan akselia ei voi siirtää koska on olemassa jo sille oma paikka. Ja jarruton. Takavalot tulee silloin niinkuin ne on siinä oikeastikkin, vain kolmiot pitää lisätä molemmin puolin. Takaovet suljettuna (vaikka hitsaten). Vanteet ja kummit kuten farmarissa. Vetoauto ja peräkärri tulevat olamaan samanlaisia eli peräkärri tehdään toisesta samanlaisesta farmarista matalampana (sivu- ja takalasiosasto häviää ja katto levennettynä ns. reunan päällä)
Näin tehtyjä kärrejä näin entisessä Itä-Saksassa. Tosin niitä veti hevonen.
- anonymous4
Nyt on aihio leikattuna ja alkaa kokoonpano. Löysin 96 mallisen ruosteettoman farmari auton, josta kärry alkaa muodostua! Sähköjohdot laitan pistokkeesta taakse aivan uusiksi, niin ei tule vanhojen piuhojan kanssa ongelmaa ja toisaalta niitä saa päikittyä veke sieltä täältä purkamatta kokonaan mattoja yms. Aisan virkaa hoitamaan 60mm halkaisian liikennetolppa tai vastaava. Kiinnitys pultattuna lattiaan ja kunnolla taka-akselin yli. Normi renkaat, jouset ja iskarit sekä orkkis valot.
- anonymous6
Kyseisen tapauksen vetoautolla saa vetää jarruttomanakin noin 700 - 800 kg ja jos peräkärryn paino nousee esim. 450 kg:aan jää tilaa vielä 250 - 350 kg. Ja rapiat päälle! Hyvä siitä tulee.
- joko valmis
anonymous6 kirjoitti:
Kyseisen tapauksen vetoautolla saa vetää jarruttomanakin noin 700 - 800 kg ja jos peräkärryn paino nousee esim. 450 kg:aan jää tilaa vielä 250 - 350 kg. Ja rapiat päälle! Hyvä siitä tulee.
Millään autolla ei saa vetää 800kg jarrutunto kärryä, maksimi on 750kg.
Tuskin saat kilpiin tuota kärryä...
Käy päivittämässä tilanne.
- 5656rf
tossa tapauksessa on vaara että tulee liikaa aisapainoa
- uehfufrug
Olem nähnyt joskus tuollaisen 96 saabista tehdyn kärryn 96 saabin perässä. Ei se farkkuauton peräpää mitenkään kauheasti paina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477715
- 334273
- 573745
- 503210
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons682632- 642508
- 572444
- 402349
- 162296