Evandan CD-vaihtajan CD ERROR/ratkaisu

Jokke4656

Mulla on Evandassa ollut jo pitkään huono kontakti mankan irrotettavassa etupaneelissa. Sitä on pitänyt välillä painaa oikein kunnolla että saa edes virran päälle. Hiljattain laite jätti CD:t sisään ja näyttöön tuli CD ERROR ja CD-valot 1-5 vilkkuivat jatkuvasti. Nyt viimein ei radiokaan enää lähtenyt päälle, joten työkalupakki esiin ja ongelman kimppuun. Ratkaisu löytyi pitkän etsimisen tuloksena ja se on todella helppo. Kannattaa zekata jos teillä on vastaavaa ongelmaa.

Mankan ympärillä oleva "jalopuinen" kehys lähtee irti pikkuruuvarilla vähän reunasta auttamalla. Itse mankka on kiinni neljällä 10 mm kannalla olevalla ruuvilla. Alimmaiset näistä on melko syvällä, joten varovaisuutta irroitukseen jotta eivät putoa kojelaudan sisälle. Niiden irrotuksen jälkeen mankan voi vetää ulos. Irroita antennijohto, lähtee ihan vain vetämällä. Sen jälkeen irroita iso valkoinen liitin, joka on pirun tiukassa. Huom! Älä siis irrota itse mankan takaosassa kiinni olevia liittimiä, vaan tuo iso valkoinen. Sitten mankka tutkittavaksi.

Musta etupaneeli on kiinni alhaalta kahdella Torx 8 -ruuvilla ja ylhäältä pelkästään muovikynsillä ja niiden päällä oli ainakin minun tapauksessani mankan levyinen teippi varmistuksena. Teippiä kun raotti, niin näkyi että paneeli ei ollutkaan enää kunnolla kiinni, joka sai aikaan sen että irrotettava etupaneeli jää kauemmaksi liittimistään. Avasin nuo alaosan pienet Torxit ja naksautin paneelin ylhäältä kunnolla kiinni ja teippi takaisin siihen päälle ja alaruuvit takaisin. Mankka takaisin autoon päinvastaisessa järjestyksessä Huom! muista antennijohto, joka tuppaa katoamaan kojelaudan sisään. Sitten valkoinen liitin kiinni ja oli melkoinen yllätys kun mankka toimii jälleen kuten pitääkin, CD:t soi ja radio toimii. CD-vaihtajan ongelmatkin johtuivat siis etupaneelin huonosta kontaktista.

1

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evandakuski

tattista vaan josko sama vika olisi omassa soittimessanikin tekee just tota häikkää.pitääpä tutkia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5164
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4348
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2254
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe