Kuulutko roskasakkiin?

Roskapoliisi

Ihminen, joka ei välitä omasta terveydestään, roskaa eniten ympäristöä! Tähän tulokseen on helppo tulla katselemalla vain ympärilleen - mitä roskia lojuu eniten kaduilla?
1. Tupakka-askeja
2. Kotipizza-laatikoita
3. Mc Donaldsin kotipaketteja
4. Kaljatölkkejä ja pahveja
5. Parkkilappuja
Ehdotan tuntuvaa roskaveroa ko. tuotteille, sakkorangaistuksen lisäksi.

5

178

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää tietää

jutke ja animatti kuuluu

• Kuin sinäkin.

• vihaan niitäkin

Niistä ei voi tehä ees minkinrehua!! SAATANA

• Suomi puhtaaksi!!!

Olen samaa mieltä.
      Kun keväällä ajelee pitkin suomea huomaa miten paljon roskia on teiden varsilla.
      Taajamaissa vielä pahempaa.
      Puistot ja keskustat ovat yleensä viikonlopun jäljiltä kuin kaatopaikka.
      Tänään kun ajelin aamulla töihin oli joku neropatti käynyt viikonloppuna mäkkärissä noutamassa apetta ja heittänyt kaikki roskat pydähdyspaikalle, roinaa oli sen verran että on ollut isompi kööri syömässä. Ja pysähdyspaikalla oli myös roskis jonne roskat eivät kuitenkaan itsekseen osaa mennä....

Paras tapa olisi saman tyylinen laki kuin esim. Irlannissa.
      Maanteillä roskaamisesta voi saada jopa 1000€ sakon.
      Keskustoissa ja taajamaissa saa helposti 500€ sakon pelkästään heittämällä tupakantumpin maahan Gardan nähdessä.
      Sain itse 500€ sakot Dublinissa kun humalapäissäni heitin tyhjän röökiaskin maahan baarista poistuessa ja Garda sattui olemaan parkissa baarin edessä. Ei auttanut paljoa vikinä ja valittaminen, edes vetoaminen siihen että olen turisti ei auttanut.
      Tosin Irlannissa on myös niitä roskakoreja yms, paikkoja jonne roskat voi laittaa niin paljon ettei missään tarvitse kävellä roskat taskussa montaa metriä. Ja niitä myös tyhjennetään koko ajan.
      Monessa muussa europaan maassa on samanlaista.

Suomessa ei vieläkään osata olla roskaamatta.

Pitääkin alkaa keräämään nimiä lakialoitteeseen roskaamisen estämiseksi.

- Roskaamisesta taajamissa 500€ sakko. Keskustoissa 800€ sakko ja maanteilla 1000€ sakko.
      - Jatkuvasta roskaamisesta 1päivä - viikon kestävä pakkotyö, roskien keräämistä.
      - Vesistön roskaamisesta 2500€ sakko.
      - Ongelmajätteen heittämisestä luontoon tai vesistöön 15 000€ sakko.

• TM

Sellaista vastuuttomuutta ja itsestään huolta pitämättömyyttä kaikki tuo on ja rangaistukset auta. Vaan täydellinen herääminen tarvitaan,mutta onneksi on suomessa ja maailmalla paikkoja korkeavärähteisiä paikkoja jonne ei roskasakki pääse kuin heräämisen kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5120
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      513
      1679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe