PT antoi vikakoodiksi mittaritaulussa P0243 joka internetin mukaan meinaa hukkaportin solenoidivikaa. Samoin OBD-valo syttyi kun antoi tennaria.
Meinasimme, että OBD-valokin johtuu tuosta ko. viasta.
No PT vietiin merkkiliikkeelle jossa vaihtoivat tuon uuden osan. Eivät nollanneet vikamuistia!
Ajossa huomaan taas OBD-valon syttymisen, ja myöhemmin kun otan vikakoodit, saan taas saman P0243. Muutaman viikon päästä kerkesin käyttämään taas merkkiliikkeellä jossa piti nollata vikamuisti, mutta sanoivat, ettei siellä ole mitään mitä nollata. Nollasivat joka tapauksessa! Mutta, sama jatkuu, sama koodi ja OBD-valo. Herää kysymys, vaihdettiinko tätä kyseistä osaa ollenkaan? Maksoinko turhasta? Onneksi on kuitti tallella!
PT Cruiser CRD & Hukkaportin solenoidi
2
411
Vastaukset
- 300M
Jos vikaa ei jatkossa esiinny, niin vikakoodi katoaa ajan mittaan. Omassa autossani tämä tarkoittaa 50 käynnistystä.
Taannoin minulla oli Chrysler 300M jossa tuli vikakoodi, kaasuläpän asentotunnistimelta. Siihen vaihdettiin ko. tunnistin, ei kaasuläppää tms. Hinta töineen oli 50€.
Sinulle on kai vaihettu se solenoidi, eikä vikalon sytyttänyttä tunnistinta.
Kai se voi olla hapettunut liitoskin, en tiedä, mutta sellainen näppituntuma minulla on, että vika on useimmiten piuhoissa tai noissa antureissa, kuin itse osassa.
"Pura ja kokoa" on korjannut monia "vikoja".- aloittaja´´
Kiitos paljon! Pitääkin tarkistaa asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305800- 345303
- 293004
- 342444
- 372108
- 152068
- 361952
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons371634