Miehet, hieman kypsyyttä kiitos

voi ei

Myönnän, että olin aiemmin sellainen nainen, joka jätti vastaamatta nettideittien kautta saamiini viesteihin, jotka eivät herättäneet kiinnostusta. Luettuani nettikeskusteluja ja mietittyäni asiaa, päätin muuttaa tapojani ja alkaa vastata kohteliaasti kaikkiin saamiini viesteihin. Ajattelin, että koska olen kohtelias ja hyväkäytöksinen ihminen livenä, aion olla sitä myös netissä. Eli aloin lähettää myös näitä "kiitos mutta ei kiitos" -viestejä. Kiitin lähettäjää viestistä, keksin ehkä jotain pientä positiivista sanottavaa hänen profiilistaan tai viestistään, kerroin kohteliaasti etten kuitenkaan ole kiinnostunut jatkamaan yhteydenpitoa ja toivotin vielä hyvää etsintäonnea ja kesää/syksyä.

Ja mihin tämä johtikaan? Seuraavanlaiseen tapahtumaketjuun: mies avaa viestini, siirtyy hetken kuluttua vierailemaan profiiliini ja antaa sille yhden tähden. (Tämän näkee selvästi, koska hänen vierailunsa jälkeen arviointeja ilmestyy yksi lisää ja keskiarvo laskee juuri sen verran että ykkönenhän sieltä napsahti.) Jep. Jos profiili on hänen mielestään kiinnostavuudeltaan yhden tähden luokkaa, niin miksiköhän hän alun perin otti minuun yhteyttä? Vai muuttuiko profiilini yhtäkkiä ratkaisevasti huonommaksi, koska en ollutkaan tästä miehestä kiinnostunut? Sinänsä minulle on samantekevää, minkälaisia tähtiä profiilini vierailijoilta saa, mutta onhan se nyt naurettavaa, että kun arviointien keskiarvo oli ennen noin neljä, se on nyt laskenut näiden "ykköskostajien" ansiosta kolmeen. Tämä yhden tähden antaminenkaan ei kaikille riitä, vaan he sen lisäksi myös torjuvat minut, eli näytän varmaan muiden miesten mielestä joltakin epätoivoiselta stalkkerilta, kun minut on pitänyt oikein torjua. Ja tätä ei ole tapahtunut kerran tai kaksi, vaan monesti. Eikä kyseessä ole olleet lapselliset teinit, vaan aikuiset 30-45-vuotiaat miehet. No, yritän ajatella, että jos miehen kypsyys on tätä luokkaa, niin en tehnyt ainakaan virhearviota ilmoittaessani ensimmäisen viestin ja profiilin perusteella, että en ole kiinnostunut tutustumaan.

Mutta arvatkaapa, onko minulla näiden kokemusteni jälkeen suuri houkutus palata vanhaan toimintatapaan ja olla vastaamatta ei-kiinnostaviin yhteydenottoihin mitään? Eli miehet, jos todella haluatte myös niitä kohteliaita "kiitos mutta ei kiitos" -vastauksia, niin kestättehän ne sitten myös? Ja tiedän, että ette ole kaikki tällaisia, mutta jotenkin tämä ilmiö ärsyttää.

37

896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Kuka helvetti niistä tähdistä on kiinnostunut, antaa pistää vaikka sarjatulta. :D Mutta tuollaisista asioista kyllä valitettavasti näkee kummasta sukupuolesta ne lapset löytyvät. :)

• ei nettideittailua

Minulla on ollut profiilit viimeisen viiden vuoden aikana täällä, Facebookin AYI:ssä sekä Match.comissa, kaikissa kuvallisena. Eri aikaan tosin ja jokainen vain muutaman kuukauden kerrallaan kunnes olen saanut tarpeekseni. Toki myös seurusteluja on ollut, näitten nettideittien ansiosta ja muutenkin.

Olen surukseni huomannut että vaikka itse olen sekä netissä että livenä aina kohtelias, avoin ja rehellinen kaikille naisille niin se ei paljoa auta. Välillä olen törmännyt naisiin jotka pahoittavat mielensä mitä uskomattomammista asioista. Enemmältä v.ittuilulta olen selvinnyt sen takia kun olen myös näissä tilanteissa ollut kohtelias enkä ole lähtenyt mukaan kiukutteluun.

Tuntuu olevan joillekin sellainen henkireikä tämä netti - täällä voi laukoa mitä tahansa toiselle kun tietää että ei joudu vastuuseen siitä. Se heille suotakoon. Itse jättäydyin taas pois näistä nettideittihommista kun tuntui niin turhauttavalta - ihmiset keksivät mitä uskomattomampia tekosyitä. Hyvin harva uskaltaa sanoa ei kuten aloittaja, tai minä. Älä muuta käytöstäsi, kyllä se oikea vataan tulee kun olet rehellinen itsellesi ja muille. Ei välttämättä netistä mutta uskon vahvasti että rehellisyys palkitaan, ennemmin tai myöhemmin.

• Kunnollinen mies

Luulenpa, että nuo miehet ovat olleet kilttejä ja kunnollisia miehiä joissa ei ole mitään vikaan niin, kyllä sä oot antsainnut noi torjunnat ja huonot arvostelut.

Itse ainakin laitan naiselle aina torjunnan ja yhden tähdet saatuani pakit, koska minä en antsaitse pakkeja.

• voi reppana

No voi, voi.. ei niihin pakkeihin tarvi olla sen kummempaa syytä, kun ei vaan kemiat pelaa, niin miksi roikkua.

Ei se mikään itsetuntokysymys ole.

• minäminäminä

hyvä provo! :)

• rumamies

Joukkoon mahtuu myös muutamia idiootteja jotka ei kestä torjuntaa. Itse jos en ole saanut vastausta takas niin olen jättänyt asian siihen. Mä en ala vonkaamaan ja syitä tivamaan et miksi ei vastausta tullut takas.

• minäpä kerron sulle

yksi hyvä keino on välttyä noilta pettymyksiltä...lopeta noilla deittisivuilla pörrääminen, siinä et häviä mitään, kyllä ihmisellä pitää olla kanttia tutustua ihan livenä kiinnostavannäköiseen henkilöön, eipähän tarvi kysellä esim.miltä vuosituhannnelta tuo kuvasi mahtaa olla.
      Senverran olen 2v aikana näihin nettiluusereihin itse kyllästynyt ,että mielummin etsin baarista tai tanssilavoilta naisen ja.... parasta ennnen päiväystä.... en etsi.

Kyllä tämä nettideittailu muistuttaa aikuisten hiekkalaatikkoa, haloo herätkää tästä virtuaalimailmasta ennenkuin menetätte mielenterveytenne

• pashaa sielä ja tuol

Mikään ei ole väsyneempää, kuin baareissa ja lavoilla pörrääminen siinä toivossa, että sieltä löytää sopivaa seuraa. Haaskaat aikasi p askaan, olet aina väsynyt nukkumisrytmin kärsittyä yökukkumisesta, rahaa palaa savuna ilmaan ja muuttuu kuseksi ravintolan vessaan, baareissa kohtaat lähes ainostaan päihderiippuvaisia alkoholisteja, yksinhuoltajia ja muuta roskaväkeä.

• J££

Hulluks täällä tulee, jos ottaa liian tosissaan. Se kylläkin on totta, että
      voisi parantaa tapojaan, kun se ei maksa mitään, mutta liian syvälle on
      juuret päässeet kasvamaan.

• ap

Kiitos kaikille myötäelämisestä. :) Ei tässä nyt sentään mielenterveys ole vielä menossa, en näitä juttuja ihan niin vakavasti ota. Mutta sanotaanko että yllätyin, että aikuiset ihmiset toimivat tuohon tyyliin. No onneksi enemmistö kai sentään on niitä hyväkäytöksisiä ja ihaniakin, tosielämässä varsinkin, mutta olen heihin törmännyt kyllä netissäkin.

• rjuhani67

Aloittajan viesti oli taas hyvä esimerkki siitä, että kun läppärin kansi avataan ja kirjaudutaan nettideiteille, niin järki ja käytöstavat unohtuvat saman tien. Aletaan kiukutella kuin pienet lapset. Torjumisen ymmärrän jos kyseessä on häirikkö, mutta kostotoimenpiteenä naurettava.

Harmi vaan, että tuollaisten pellejen takia joku kohteliaasti vastaava nainen päätyy jälleen täysin mykäksi jos lähestymisyritys ei kiinnosta. Itse ainakin toivon sitä "ei kiitos" vastausta, jos naista ei kiinnosta yhteydenottoni. Vaan eipä mielenrauhani mene siitäkään, vaikka vastausta ei kuulu, se on niin arkipäivää.

Aloittajalle parempaa tuuria jatkossa.

• klikkaajamies

öööööööööööööööö ihan oikein se 1 tähti

• anni-65

Kohdalleni on sattunut fiksuja miehiä jotka ovat ymmärtäneet sanat -kiitos, mutta ei kiitos ja toivotettu onnea etsintään. Tämä pätee niin nuoriin kuin vanhempiin miehiin. Vaikka usko deittailuun on välillä mennyt niin toivo ei :)

• aikuinen nainen mä..

niinpä niin, minullakin oli kaksi hyvää miestä , nimeltän Usko ja Toivo, mutta he kumpikin muuttivat nimensä heti kun olin oppinut tuntemaan heidän elämäntapojaan
        Varmaan tiedät tai arvaat, mitkä heidän nimensä nyt ovat, voin vähän auttaa... lisää
        alkup. nimiin 3 kirjainta,

• lastentarhatasoa

Mullapa onkii sata tähtee, läl läl lää :P

• muna seisooaina

Mullapa on 100000 euroa ja naisia riittää,ei kuitenkaan suomi24 valaita ja rumia vaan flingdeitin panokoneita

• 45er67gh

Mitä tuolla tiedolla kukaan tekee ja kun se ei pidä edes paikkaansa.
        Enkä ymmärrä muutenkaan näitä kaltaisiasi pilailijoita.

Myös edellinen lällälää on ihan pihalla.

• xxo

nettipalstoilla ei paljon kypsiä naisia näy...ainakaan henkisesti sellaisia...

• läski naama

Naiset ovat suvaitsematomia ja ennakkoluuloisia.

• surkeeta meininkiä

Luki mitä viestiketjua tahansa kaikkialla mollataan joko naisia tai miehiä, onko missään asiallista keskustelua ja ajatusten vaihtoa ? eipä taida olla :(

• karavaani kulkee

Niinpä ja kun tähän mollaamiseen osallistuu kaikista koulukunnista olevia.
        Mihin se paljonpuhuttu koulusivistys on kadonnut. Eipä se ainakaan täällä näy.

• turhaavastailua

Tyhjän saa pyytämättäkin.

Naiset kuitenkin keksivät 99%:sesti jonkun tekoselityksen miksi mies ei sytyttänyt esim. koulutus tai rahatausta eivät riittäneet ja sen takia sanovat että "kemiat eivät kohdanneet". Silloin on melkein sama jättää vastaamatta.

• Katkeraa kalkkia

En ennen kuin ryhdyin tähän leikkiin olisi uskonut, millaisen katkeruuden tämä homma aiheuttaa... P@skaa tuulettimeen, vaikka kuinka asiallisesti yrittäisi toimia.

• Nasira

22vuotiaanan etsin itselleni oman ikäistä elämänkumppania, saan silti paljon viestejä isäni ikäisiltä miehiltä. Kun kiitän mielenkiinnosta ja kerron etsiväni ikäistäni ihmistä, minut haukutaan vieraskirjaani. Aikuiset 35-50 vuotiaat miehet itkevät sinne miten "turha muija "olen ja oikeen laumana tulevat kirjoittelemaan "löysistä ladon ovista" yms ihan typeriä juttuja. Raivostuttavat nämä trollaajat, kun itse kuitenkin tositarkoituksella liikenteessä.

Minä olen siis katsonut paremmaksi olla vastaamatta. Ja kyllä minulla on ikärasismi asetus päällä, mutta silti jotkut vanhemmatkin pystyvät viestejä lähettelemään.

On deittien kautta helmiäkin löytynyt, mutta kun 95% on kuraa ni älkää ihmetelkö miksi minä en vastaa. Miten voisin kiinnostua ihmisestä jonka profiilissa o teksti "Ota selvää" eikä edes kuvaa :DDDD

• ööh

Tällä vieraskirjalla ei ole muuta virkaa, kuin joko lirkutella joutavia "olet söpö"
        tai sit haukkua pystyyn, mutta onneksi noi pystyy poistamaan sieltä.

Nämä vanhemmat ukot ovat säälittäviä. Nuo puolikaljut möhömahat voi
        etsiä ikäistään seuraa. Jatkuva riesa tuntuu kuitenkin olevan.

• vanhan neuvo

mitä muuta kuin seksiseuraa, luulet löytäväsi treffeiltä. Sulla nuorena olisi vielä paljon opittavaa että ymmärtäisit mikä ero on reaali ja virtuaalimailmalla ja sulla on mahdollisuuksia tavata ihmisiä livenä vaikka jokapäivä, pidä vaan silmät auki ja älä
        tuijota liikaa miehen ulkonäköön ja etsi henkisesti tasapainoista seuraa livenä...deittipalstolla saat varautua ties minkälaisiin virtuaalimaalmassa eläviin profiileihin

• love_me_do

Älä tilitä!
      Samanlaisia naisia on webbi täynnä!

Koko treffi24 on epäonnistunut paikka.

Niin kauan kuin täällä niin kauan koko touhu sapettaa.

• Ensimmäinen kirjoittamasi kappale, vau. Erinomainen suhtautumistapa saatuihin viesteihin.
      Ymmärrän, kun koettelee itsetuntoa tähtimäärän vähentyminen. Lienee kyseessä kosto, kovin inhimillinen piirre, jonka kanssa on vaan tultava toimeen.
      Itse ainakin ole jo sen varran paksunahkainen, ettei "ei kiitos" juurikaan vaivaa.

• kierre

minä kirjoittelin mukavalta tuntuvan neidon kanssa. Sitten huomasin, että hänen tähtiluokituksensa oli pudonnut kolmoseen. Ajattelin, että lienee ikävä ihminen ja lähetin jäähyväisviestin. Hän kävi antamassa minulle yhden tähden.

• Neiti23v

Minullakin on tällaisia kokemuksia suomi24 treffeiltä, kun kolme vuotta sitten sitä käytin (ja silloin löysin sieltä nykyisen poikaystävänkin).

- Kun laittaa, että ei kiitos ja onnea kumppanin etsimiseen, sieltä tulee vastauksia että "Miksi en kelpaa, mikä minussa on vikana?" Pitäisikö näihin sitten muka vastata? Eikö riitä, ettei tutustuminen kiinnosta minua? Sain paljon viestejä, eikä kaikille ehtinyt vastailla pitkillä viesteillä.
      - Yksi (noin viidestäkymmenestä vastaajasta) ehdotteli heti seksiä, ja lähetteli vielä pari tuohtunutta viestiä senkin jälkeen, kun en vastannut. Että näin...
      - Yksi ihmetteli, että miksi ihmeessä olen kiinnostunut mangasarjakuvista, ja päätteli sen olevan jokin tyttöjen juttu. En tainnut siihen vastata mitään takaisin. Naurattaa vieläkin :D

• tyttönen,knh

Olen huomannut ihan saman ja olen myös nainen. Tuntuu, että pahimmat miehet löytyvät reilusti päälle nelikymppisistä. Kun heidät torjuu, niin pisteet profiiliarviossa romahtavat. Koko arviointikohta on ihan järjetön. Se kertoo enemmänkin siitä, kuinka moni henkilö on ottanut torjunnan nokkiinsa.

Olen alkanut katsomaan profiileja sillä silmällä, että jos arviointi on huonoa ja tähtiä suht vähän, niin mies voi ollakin päin vastoin hyvä (tietää tarkkaan mitä tahtoo ja antaa ei-sopiville naisille heti pakit, kuten rehellisesti pitääkin tehdä). Tosin en tiedä, onko naiset yhtä lapsellisia tuossa torjumisasiassa.

Vanhemmille miehille näyttää olevan kova pala, jos tulee torjutuksi. Itse olen 25-vuotias ja neli- viisikymppisiä pyörii profiilissa ja aina kun ystävällisesti sanon heille, ettei kiinnosta tai en vastaa viesteihin, niin arvioimassa on käyty ja pisteet ovat laskeneet. On kai ihan sama, mitä tekee, jos vaan torjuu, niin silloin laskee tähdet. Ihan naurettavan lapsellista touhua aikuisilta miehiltä. Ja huono itse tuntoisia tyyppejä. Menee loputkin kiinnostukset noihin netissä pyöriviin miehiin. Ja on nuoremmissakin miehissä samaa vikaa, etenkin jos eivät ole kovin hääppösiä näöltään tai puheiltaan.

Mistä muuten pystyy edes arvioimaan profiileja? En tiedä, mutta alan pian tekemään samaa niille miehille, jotka ärsyyntyvät pakeista ja menevät suuttuneina arvioimaan profiilin paskaksi. Kosto elää.

• LottaLovin'

Aamen! Ja tälle keskustelulle loppu.

• sdfghjhgfdsa

tuomariko luulet olevas paukapää.......

• !

Mulla on se pahatapa, että jos joku pottuilee aiheetta, niin annan takaisin
      samalla mitalla ja vähän ylimääräistä päälle. En siedä sellaista, että kun asial..
      ilmoittaa jatketaan etsimistä, niin tulee väkätystä ja kaikenmaailman nimittelyä
      vastapuolelta.

Pitäisi jättää asia omaanarvoonsa, mutta tulee vaan näpäytettyä vastaan.

• jaska jokunen

En tiedä olenkin ihan yksin mielipiteeni kanssa, mutta itse en ainakaan halua näitä "ei kiitos" vastauksia. Mieluummin pelkkä hiljaisuus - se ei tunnu niin henkilökohtaiselta.

Lisäksi nämä lähetetyt viestin unohtuvat ainakin itselläni hyvin nopeasti. Jos vastausta ei kuulu, niin olen todennäköisesti jo unohtanut koko viestin ja koko profiilin. Sitten tämä "ei kiitos" vastaus palauttaakin sen ikävästi mieleen.

Ja ei, en puolustele huonoa käytöstä, mutta halusin vaan kertoa oman mielipiteeni.

• Jos oot

noin antaumuksella kirjoittanut avausviestin jollekin että unohdat pian koko jutun, mahtaa tuo kyseinen viesti olla todella puoleensavetävä.
        Ja niin kauan kuin totuuden hyväksyminen on jossain kaukana epämukavuusalueesi ulottumattomissa, poljet paikoillasi etkä voi kehittyä.

• jaska jokunen
        Jos oot kirjoitti:

noin antaumuksella kirjoittanut avausviestin jollekin että unohdat pian koko jutun, mahtaa tuo kyseinen viesti olla todella puoleensavetävä.
        Ja niin kauan kuin totuuden hyväksyminen on jossain kaukana epämukavuusalueesi ulottumattomissa, poljet paikoillasi etkä voi kehittyä.

Viimeistä lausettasi en ymmärtänyt. Ensimmäisen lauseesi ymmärsin, mutta mielestäni on aika kohtuutonta vaatia että ihmisen pitäisi jäädä murehtimaan lähetettyjä viestejä joihin ei tule vastausta. Varsinkin kun niitä voi joutua miehen roolissa lähettämään kohtuullisen paljonkin. Mutta kyllä, on myönnettävä että en pistä ihan koko sieluani peliin ensimmäiseen viestiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7636
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7335
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5334
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4915
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      243
      4403
    6. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4395
    7. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4376
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      4058
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3173
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48