Hei! Olen lukenut viime aikoina leppoistamisesta eli downshiftauksesta..onko teillä omia kokemuksia kyseisestä asiasta? Mielestäni aatteessa on hyviä puolia ja jotenkin tahtoisin elää mielummin aika niukasti kuin juosta ns. oravanpyörässä. Uskon, että leppoistaminen elämäntapana voi auttaa hellittämään stressiä.
Leppoistaminen
2
302
Vastaukset
- stndis
Mua rupes vtuttaan duuni ja otin loparit. Myin taloni ja muutin vuokralle. Laskin että elän talorahoilla 10 vuotta tekemättä mitään :))
- irtiotto
Mä otin lopputilin rankasta vuorotyöstä ja elin niukasti säästörahoilla pari vuotta tekemättä yhtään mitään ja sen jälkeen opiskelin uuden ammatin ja menin taas töihin. Kyllä kannatti välillä pysähtyä miettimään mikä elämässä ihan oikeasti on tärkeintä ja kuuntelemaan itseä ja omaa jaksamista. Akkujen lataaminen kannattaa pidemmän päälle ja tekee hyvää omalle terveydelle ja hyvinvoinnille. On hyvä miettiä miten haluaa elämänsä viettää, koska milloinkaan ei tiedä milloin onkin elämän viimeinen päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225614- 324960
- 292864
- 342384
- 372088
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 261622
- 121621
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons301539