Asentohuimaus pahenee

MMM

Moi,
vajaa vikko sitten todettiin että mulla on molemminpuolinen hyvänlaatuinen asentohuimaus. Nyt sitten kun olen tehnyt liikkeitä kotona olo on oikeastaan pahentunut. Huimaa koko ajan enkä pysty autossa juurikaan matkustamaan kun tulee niin huono olo :s

Onks tämmönen normaalia aluks? Muistelisin että jotain sanottiin tottumisesta yms. mutta jos jollain on ollut samoja juttuja nii kirjotelkaa. Vai pitäskö tässä nyt ottaa yhteyttä siihen lääkäriin..

13

2004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itkuinen äiti

Mullakin on hitaasti pahentunut asentohuimaus viimeisen 2kk sisällä. Olen käynyt yksityisellä tutkimuksissa ja pelolla odottelen löytyykö mitään. tosin mulla on ollut päänsärkyjä ja muitakin pelottavia oireita.. :/

mulla se huimaus tuntuu pahiten ylösnoustessa, oon meinannu pari kertaa pyörtyäkin sen takia ja silmissä sumenee. muuten on vaan satunnaista keinuttelua.. olen kuullut että nää vaivat voi kyllä olla ihan jotain korvaperäisiäkin?

• --

huimaus ja pyörtyminen on kaksi eri asiaa. vaikka kuinka huimais et tule pyörtymään joten sitä ei tarvii pelätä =)

• gfhjkl

Ehkä sinulla on väärä diagnoosi. Asentohuimauksessa ei kyllä silmissä sumene. Kaikki kyllä pyörii silmissä, mutta tuollainen sumentuminen kuulostaa verenpaine ongelmalta, anemialta, niskajumilta tms. Asentohuimaus liittyy korvan tasapainoelimeen, voi kyllä aiheuttaa yleistä näkövärvettä silmiin, mutta ei tuollaista.

• mulonhuim

Mulla ollu vuoden huimausta ja pystyny elään sen kanssa, mutta nyt pahentunut. On sirinää ja suhinaa sekä tinnitusta. Paras mennä lekuriin. Ei pysty koht liikkumaan

• Anonyymi

Miten monella nykyään on huimausta kun keskustelee tuttujen kanssa niin kuulee että kärsivät huimauksesta.
        Itelleni tapahtui neljä vuotta sitten kanssa eka kerran elämässä kumma juttu. Nousin sängystä ylös kuten tavallista, minulla on aina ollut erityisen hyvä tasapaino , vaan sinä aamuna kun pääsin jaloilleni niin aloin kaatumaan ehtin makuuhuoneesta olohuoneeseen ja sitten makasin rähämälläi olohuoneen lattialla en siis voinut estää kaatumista mitenkään. Sen jälkeen on keinuttanut harva se päivä ihan kun seisoisi veneessä joka keikkuu pienten laineiden keikuttamalla .
        Pää kuvattiin ei löytynyt mitään vikaa ja otettiin kaikki mahdolliset kokeet . Ensimmäisinä päivinä alkoi sängyssäkin keinuttamaan jos käänsin päätäni vasemmalle . Jotta en tajua mistä johtuu, autolla ajaessa ei vaivaa, mutta sen tapauksen jälkeen ei kyllä auton ajokaan huvittanut, ainoastaan kauppa reisu kerran viikossa . Sain fysioterapeutilta myös ohjeet miten treenaan en tiedä auttaako se mitään, joskus saattaa olla pois muutanåman päivän sitten taas huippaa ja keinuttaa. Mutta ihme kyllä kun opetin lapsenlapselle polkan tanssimista ja pyörin niin ei huipannut yhtään. Siis pyörimään pysty vaikka muuten lattia keikkuu kun kävelee tai seisoo paikallaan .

• meni itsekseen

Asiansa osaava lääkäri voi korjata asentohuimauksen. Terveyskekuksesta/lääkärikeskuksesta kannattaa kysellä, onko heillä tiedossa lääkäriä, joka sen tempun osaa (vain harvat osaavat)

• Anonyymi

Meidän lääkärikeskuksessa laitettiin heti fysioterapeutille ja sain vaan paperille treenaus ohjeet . Jotenei tiedä miten tästä,pääsee eroon. Luulen etteivät ala toimiin kun ikääkin on , vaikka en mitenkään henkiseti ole ikäni vanki mitenkään . Olen aina ollut liikkuvainen ja työssäkin kävelin päivät pitkät käytävillä, auttaen ihmisiä ja kun itse tarttee apua niin sitä ei ole .

• Anonyymi

Kukaan ei osaa kertoa kuinka hoidetaan asentohuimausta joka on molemminpuolinen... liikkeet molempiin puoliin, mutta kuinka pitka tauko piyaa olla harjoitteiden valissa...

• Anonyymi

Minä olen nähnyt televisiosta kerran miten lääkäri auttoi yhtä,potilasta asentohuimauksen kanssa , mutta en muista siitä oikein mitään koska itselläni ei ollut vaiaåvaa mutta siinä oli jotenkin äkkinäinen kääntäminen ja pää oli sängyn laidan ylitse . Potilas sani että sillä vaiva lähti . Ja uskon että lähti koska hän esiintyy monessa TV ohjelmassa ja on pirteä liikkeissä.

• Anonyymi

uppista

• Anonyymi

Mulla on illalla kun menen nukkumaan en pysty olemaan seljälläni sängyssä kun niin paljon huippua ja.samaten toisella kyljellä ihan kamalaa envoi mennä nukkumaan joudun istumaan ja valvomaan koko yön olen yrittänyt tehdä niitä liikkeitä kun pitäisi ei auta mikä neuvoksi menen nyt lääkärille

• Anonyymi

Mulla alkoi eilen ja illalla tein harjoituksia - olo paheni sen jälkeen. Tänään on ollut huono olo

• Anonyymi

Minulla ja miehelläni on ollut muutaman kerran ns hyvänlaatuinen asentohuimaus ( eka kerralla menin keskussairaalaan, kun pelästyin). Sen jälkeen olemme heti tehneet Eplyn manoveri harjoitukset. Googlaa netistä, siellä on ohje, onko huimaus enemmän oikealla vai vasemmalla puolella.
      Ei ole kiva tehdä niitä harjoituksia, mutta meillä auttoi ,kun tehtiin 1-2 pv heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      251
      3364
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3294
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1974
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      267
      1672
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1376
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      384
      1225
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1129
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      997
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe