Onko tiedossa Suomessa myytäviä Trabantteja? Tai jos sellasen tuo ite, saako ne vielä suomessa rekisteriin? Ei varmaan voi maksaa paljon Saksassa. On niin mahtavan näkönen vehje, että pakko olis saada... onko jollain kokemuksia ajamisesta tai mitä kannattaa kattoo kun hankkii? Ei taida pahvi ainakaan ruostua, vai mitä ainetta se kori on.
Trabant
15
5571
Vastaukset
- Rennpappe
"Trabants are constructed on a steel body shell with outer panels made of Duraplast which is a plastic resin (related to Formica and Bakelite) reinforced with cotton fabric making a material similar to GRP, but being a dry process, with each panel made using a press, was much more suited to mass production. Trabants are NOT made of papier-mache, cardboard or hardboard as some people believe."
http://wwwusers.brookes.ac.uk/p0054261/about.html
Puuvillakuituvahvisteista, bakeliittia muistuttavaa kertamuoviahan nuo Trabbin "pellit" siis olivat – eivät mitään paperimassaa, pahvia tai kovalevyä!
Armeijan sodanaikaisten kenttäpuhelinten kuoret olivat "rättibakeliittia" eli jokseenkin samaa kamaa kuin Trabantitkin. - H Necker
Ajan Trabilla päivittäin.On muuten mukavaa ja kiireetöntä hommaa.Hae ihmeessä Saksasta omasi.
- valehtelet
Suomessa on alle sata trabanttia rekisteröitynä. Nekin ikänsä puolesta mr-autoja. Et varmana aja trabantilla päivittäin tai sitten rikot lakia.
- S. Tasi
valehtelet kirjoitti:
Suomessa on alle sata trabanttia rekisteröitynä. Nekin ikänsä puolesta mr-autoja. Et varmana aja trabantilla päivittäin tai sitten rikot lakia.
Tullin sivuilla on tiedot vaikka kuinka monesta uuden autoverolain aikana tuodusta 80-luvun lopun Trabantista, joita ei saa museorekisteriin vielä vuosikausiin, mutta joilla voi ihan laillisesti ajella joka päivä.
- H Necker
valehtelet kirjoitti:
Suomessa on alle sata trabanttia rekisteröitynä. Nekin ikänsä puolesta mr-autoja. Et varmana aja trabantilla päivittäin tai sitten rikot lakia.
En riko lakia ainakaan ajaessani Trabantilla.Vauhtipahvini on vuosikertaa 1987 ja ajettu vasta 29000 km.On kärjetöntä syttyä,ledinäyttöinen taloudellisuusmittari,niskatuet edessä,lämmitettävä takalasi,12 volttia ja alkuperäiset lumiketjut!
- Dino
Kun ostaa niin kannattaa koputella kynnyskoteloita
ja tarkastaa pojapellit. Kotelot on kyllä aika
helppoja korjata, koska ne on yksinkertaisen
muotoiset. Pahviosat ovat yleensä ehjiä eli auto
näyttää aina päällepäin ehjältä.
taka-akselisto voi myös olla vähän ruostunut
heikoksi, ainakin p-50 ja 60 malleissa, joissa on
heikommat tukivarret.(kannattaa vaihtaa uudempiin)
Moottori on helppo huoltaa ja remontoida ja niitä
on tarjolla aika hyvin. Vaihdelaatikot kestää
yleensä hyvin.
Kytkin voi ravistella paljonkin jos auto on
seisonut pitkään. Luistaa ei saa yhtään.
Pikkuosat on yleensä vaikeimmin saatavia, kuten
sivupeilit, sisäpeili, tuhkakupit, toimivat
sähkökytkimet, lasin pyyhkijät, ovenkahvat ym.
70-luvun malleihin näitäkin osia saa hyvin. - hansjürgen
Kiitos vinkeistä, pitänee tehdä Saksan keikka. Helsingissä on kai liikkeellä ainakin yksi aika uusi Trabant, jossa on nelitahtinen (Volkkarin?) kone, onko se muuten tekniikka ja muussa suhteessa sama laite kuin ne vanhat yksinkertaiset? Ja saako kilpiin (hgissä nähty punaisissa tarrarekisterissä pari viikkoa sitten)? Kori samaa Duracell-pahvia kuin ennenkin?
- H Necker
Viimeinen vuosikerta 1991 on Polon 1,1 moottorilla,vaihteistolla ja etuakselistolla varustettu.Kojelauta,puskurit,takavalot yms on viimeisimmän kehitystyön tulosta.Varmaan käyttöautona mukavampi,mutta onko se enään "Trabi"?
- Warren 4t kone
H Necker kirjoitti:
Viimeinen vuosikerta 1991 on Polon 1,1 moottorilla,vaihteistolla ja etuakselistolla varustettu.Kojelauta,puskurit,takavalot yms on viimeisimmän kehitystyön tulosta.Varmaan käyttöautona mukavampi,mutta onko se enään "Trabi"?
Se on vanha 1koppasen golfin kone periatteessa,
Mutta se myyntiin Itä-Saksaan 1984 siis koneen tuotantolinja voi olla, ehkä parempikin kuin golfin ei ole ainakaan Ulkomaalaisten kokoama. - H.Necker
Warren 4t kone kirjoitti:
Se on vanha 1koppasen golfin kone periatteessa,
Mutta se myyntiin Itä-Saksaan 1984 siis koneen tuotantolinja voi olla, ehkä parempikin kuin golfin ei ole ainakaan Ulkomaalaisten kokoama.Warressa on 1,3 ja Trabissa 1,1 moottori.Vastaava kone löytyy 86 ja uudemmista wolkkareista.Eli on sillä kantikkaammalla venttiilikopalla ja eiköhän ne ole hydr.venttiilisäätimillä.Kaasari on kuitenkin 1-kurkkuinen ainakin niissä mitkä minä olen nähnyt.
- pertti
H.Necker kirjoitti:
Warressa on 1,3 ja Trabissa 1,1 moottori.Vastaava kone löytyy 86 ja uudemmista wolkkareista.Eli on sillä kantikkaammalla venttiilikopalla ja eiköhän ne ole hydr.venttiilisäätimillä.Kaasari on kuitenkin 1-kurkkuinen ainakin niissä mitkä minä olen nähnyt.
100% tietoa ei ole, mutta kyllä se taitaa olla itä-saksan virityksiä ei kai länsi-saksalaiset
warreen ja trabiin mitään muutellut. Koneesta saadaan kyllä 1.1. Mutta periaate kone on sama
olise koottu idässä tai lännessä. - Anonyymi
Trabi on magee
- derkku dieter
Uudessa Tuulilasi Turbo-lehdessä on pitkä (8 sivua) juttu just tällasesta nelitahti Trabantista, joka tuotiin Unkarista Suomeen. Hauska juttu, mutta enemmänkin matkakertomus, ei siinä paljon tekniikasta ym ole. Ilmeisesti auto ainakin yritetään rekisteröidä Suomeen myöhemmin.
- Anonyymi
Onko näitä enää
- Anonyymi
haapavedelle myytiin mummollan ladosta trabantti 90 luvulla jotain,liekko vieläkin hänellä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225434- 274705
- 282691
- 342334
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241390- 181386