Moi
Uppasin yhden php-paketin palvelimelle ja mun täytys sille tehä seuraava viritelmä, kun osassa fileitä on UID 551 ja osassa 48. Puttyllä saan sinne ihan terminaali yhteyden, mutta muisti pätkii kuinka UID:t vaihettiin? Ja et on kaikilla sama? Olikos chown jotain?
Alla ohje mitä mun piti tehä:
"Tell them that you need them to run CHOWN on the sphpblog directory so that all the User IDs and Group IDs are the same."
Kiitoksia...
UID:n vaihtaminen kansiolle ja sen fileille&foldereille
Anisa
3
588
Vastaukset
- Anisa
Siis typotan. Siis olihan se chown jotain, mutta miten sitä chown lauseketta jatketaan.
Taisi mun aivot jäädä lomalle...- Piru
chown uid:gid tiedosto
vaikka
chown root:root *.* - Piru
Piru kirjoitti:
chown uid:gid tiedosto
vaikka
chown root:root *.*komennoista saat helpit lisäämällä perään --help
esim- chown --help
siinä näkyy sitten kaikki optiot.
Jos haluat muuttaa kaikki tiedostot vaikka /home/keke alla, niin
cd /home/keke
chown -R mieite:mieite *
niin menee rekursiivisesti alihakemistorakenteenkin läpi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225184- 254358
- 272471
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174