sterssi väsymystäkö?

susan.80

Minua on vaivannut jatkuva uupumus ja väsymys puoli vuotta.Olen todella epätoivoinen ja turhautunut tähän tilanteesen.Aina vaan väsyttää,vaikka nukun normaalit yöunet.n 8 tuntia yössä ja silti olen väsynyt.

Lääkärissä olen käynyt,otettu verikokeita aika paljon,mutta syytä ei vain löydy.Viimeksi kävin yksityisellä sisätautilääkärillä joka erikoistunut endokrinologiaan,eli aineenvaihdunta sairauteen.Ei keksinut enää mistä tutkia vaan sanoi, että oireeni johtuvat pitkäaikaisesta sterssistä.Psykiatrilla olen käynyt,ja masennusta ei todettu.Väkiselläkin vetää mielen matalaksi,kun aina väsyttää.

Voiko tosiaan pelkkä sterssi aiheuttaa näin voimakkaan uupumuksen?Onko muilla kokemuksia?Tällä hetkellä olen hoitovapaalla,poikamme on vuosi ja kahdeksan kuukautta.Menetin keväällä äkillisesti rakkaan läheiseni,ja sen jälkeen alkoi tämä uupumus.Viimeksi lääkärillä käydessäni,lääkärin mielestä ei ole syytä huoleen vaan antaa ajan kulua..Itse vaan mietin koko ajan,että tähän täytyy olla jokin muu syy,kuin pelkkä stressi.

Toki myönnän,että läheisen poismenon jälkeen on elämässäni tapahtunut muutoksia ja työstän surua.Mutta voiko tämä kaikki aiheuttaa tälläisen uupumuksen.Kiitos,jos viitsitte vastailla tai kertoa omia kokemuksia stressin oireista.

2

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsynyt myös

En ole lääkäri mutta kokemusta asioista on ja uupuminen saattaa tosiaan johtua pitkäaikaisesta stressistä. Lapsen syntymä aiheuttaa sen jo sinällään varsinkin naisille vaikka äitinä oleminen olisi kuinka jees. Tuo läheisen kuolema kiinnostaa lähinnä siksi, että oliko kyseessä henkilö joka vaikutti suoraan päivittäisten asioitten kulkuun? Silloinhan olet voinut kokea yksinäisyyttä melkein jo uhmaikäisen mukulan kanssa ja uuvut siksi vielä entisestään. Ennen läheisesi poismenoa et ole välttämättä edes huomannut kuinka kierroksilla käyt. Kuolema pysäyttää kummallisella tavalla, eikö totta?

Aika parantaa, muttei muutoksia tekemättä. Ja tuleehan niitä muutoksia sitten sen hoitovapaan jälkeen viimeistään. Ja luulen, että silloin katko lapsen hoitamiselle tulee ihan tarpeeseen. Siis viimeistään silloin.

• susan.80

Isäni menehtyi keväällä täysin yllättäen..Läheisen kuolema pysäyttää kyllä,oli täysi shokki kuulla asiasta.Lääkäritkin on kyselleet, että olenko jotenkin uupunut lapsen hoidosta.En koe sitä mitenkään erityisen raskaaksi,mutta onhan se välillä rankkaa olla kaksin pienen ihmisen kanssa ,joka vaatii koko ajan huomiota,eipä paljon voi omia askareita tehdä kun pikkuinen koko ajan kiinni minussa.Mies on päivisin töissä,joten lapsen hoito jää päivisin minulle..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7195
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4018
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      54
      3513
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      42
      3010
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2207
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2193
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      45