helppoja tarjottavia??

minätässäjanyt

Luin äsken "uusavuttoman" ihmisen paineesta tarjota vieraalleen (ystävälleen) jotain syötävää kylään tullessaan"mitä tarjoan?", mistä saan ostettua raaka-aineet?" yms...No KAUPASTA :D
Niin ajattelin itse kysyä, että mitä te tarjoatte vieraallenne/vieraillenne??? (voisin saada teiltä ruokaideoita )
Itse tykkään kokkailusta ja sovellan aina erilaisia reseptejä, mutta aina ei jaksa / ei ole aikaa tehdä kaikkea alusta.Ja ainahan sitä miettii, että mitäs uutta ruokaa tänään kokeilis.
Itse tarjoan yleensä helppoja ja varmoja ruokia/ naposteltavia.
Esim.

Ostan valmiiksipaistetun patongin, leikkaan siitä parin sentin (paksusia) kokoisia ns.viipaleita, laitan ne uunipellille ja päälle laitan bonjouria ( tai muuta vastaavaa), sekä tomaattia ja sitten paistan vaan lämpimiksi ja eikun syömään.Tosi helppoa ja hyvää :)
Ja tietenkin tarjoan myös kahvia/teetä tai mehua.Ei ne mun kaverit meille yleensä minkään ruuan takia tule, vaan minun itseni takia :) Enkä kyllä itse koskaan ota mitään paineita kokkailusta. JA jos kaveri on meillä kylässä koko päivän, niin kyllä tarjoan hänelle samaista ruokaa mitä itselleni ja poikaystävälleni kokkaan. :)

Laittakaas helppoja ja hyviä reseptejä, jotka eivät maksa maltaita. :)

5

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elliivo

Raakapakastetut karjalanpiirakat, esim. Rainbow-piirakat maksavat noi 1,60 e pussi jossa on 9 kpl. Sen kanssa juustoa tai munavoita.
      Esikypsennetyt patongit, esim. Euroshopper. Nyt on cittarissa kolme kahden hinnalla. Eli kolme pakettia (6 patonkia) alle kahdella eurolla. On parempaa kuin Lidlin paistopisteen patongit!
      Itse voi tehdä pellillisen pitsaa ja paloitella annospaloiksi.
      Jos viitsii niin voi paistaa lettuja. Niitä voi tarjota sekä suolaisilla että makeilla täytteillä
      Lämpimät voileivät vaikka paahtoleivästä, kinkusta, juustosta, tomaateista ym.
      Helppo makea piirakka:

150 g sulatettua margariinia
      3 dl sokeria
      6 dl jauhoja
      4 tl leivinjauhetta
      2 munaa
      1 dl maitoa

aineet sekoitetaan ja levitetään pellille
      Päälle omenaviipaleita, kanelia ja sokeria
      tai hilloa
      Paistetaan kauniin ruskeaksi 225 asteessa..

• minätässäjanyt

Kuulostaapa hyvälle :)
        Täytyyki testailla.

• minätässäjanyt
        minätässäjanyt kirjoitti:

Kuulostaapa hyvälle :)
        Täytyyki testailla.

Ainiin ja muutes täst lähtien teen patongit itse :)
        Helppoa ja halpaa.

• mmmm9

Cocktailpaloja, viinirypäleitä, juustoa, oliiveja, mitä nyt keksitkin.
      Dippikastike, suolakeksejä.
      Katkarapukeitto, vispaa ruokalusikallinen vehnäjauhoja veteen, keitä kypsäksi, lisää tilliä ja kermaa, sekä katkaravut.

• nuuka mummo

Kasvissosekeitto ei maksa paljon, helppo tehdä ohjeta löytyy paljon, paista säpylöitä keiton kavriksi maistuu kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      112
      7356
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      70
      5861
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5034
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4305
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4136
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      223
      3996
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3758
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      42
      3615
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      55